Op ontdekking met Twarres
samen zoeken
door
op 15-09-14 om 11:15 (2492 Weergaven)
Na me weken verdiept te hebbeb in de wereld van parelli kon ik niet wachten om er zelf ook mee te beginnen. Maar hoe?
Door me aan te melden op het forum is dat dan eindelijk gelukt. Want Saar heeft me gister aan haar paarden laten voelen en dat was een hele goede en leerzame ervaring. Ik was erg moe ik had zoveel geleerd en gezien. Al die nieuwe inzichten hebben me goed doen slapen.
Vandaag besloot ik dan met Twarres een start te maken. En ik kon merken dat ik wat geleerd had. Twarres is een dominante jongen die veel denkt. Vandaag kwam ik tot de ontdekking dat ik het kan gebruiken hij dacht met me mee.
In het land liep hij naar me toe en deed ik zijn touwhalster om. Ik vroeg hem uit mijn ruimte te gaan en moest eerst hard door komen voor hij dit wilde doen... maar daarna was hij bereid met mij te werken zijn oren waren gericht op mij en hij liet zijn hoofd zakken. Dit was een compleet nieuwe ervaring voor mij. Het lukte me zelden om zijn aandacht zo bij mij te houden. Hij gooit altijd na 2 tellen zijn kop weer omhoog.
Er viel een last van mij schouders en een diepe zucht. En die kwam er bij hem ook uit. Als of hij zei: ' nu begrijpen we elkaar.'
Ik oefende de driving game met hem zoals Saar met dat gister met haar paarden heeft laten doen. Twarres bleef keurig uit mijn ruimte ik kon versnellen en vertragen, alleen de rem was soms even zoek. Ergens raak ik zijn focus kwijt denk ik. De eerste twee keer dat ik stopte draaide hij een rondje om me heen en stopte dan. De derde en de vierde keer stopte we samen.
Daarna heb ik hem door met mijn vingers te wiebelen gevraagd om naar mij toe te komen. De eerste keer had ik nog een klein rukje aan het touw nodig. De 2e keer kon ik het touw loslaten.
Ik zat hierna vol... hij niet. Ik liet hem los maar hij bleef bij me. Hij volgde me naar alle hoeken van het weiland met mijn jaarling die de hele tijd had staan kijken. Eten kwam er niet meer van Twarres wilde meer.
Toch kwam hij niet in mijn ruimte. Waar heb ik toch zo'n fantatische knul aan verdient!!
Hoe zijn karakter echt is moet ik nog ontdekken. Hij heeft me vandaag zoveel verteld. Maar wat dat heb ik nog niet allemaal begrepen.