Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 20 van de 20

Topic: mijn veulentje lust geen fruit, biks etc

Re: mijn veulentje lust geen fruit, biks etc

Ik zou me hier ook niet druk over maken.
    Denk zelfs dat het beter is dat je je veulen zijn natuurlijke smaak laat behouden.
    Ze laten vanzelf wel merken als ze honger hebben of iets tekort komen.
    Bij mij staan de paarden nog steeds op de wei en eten zelfs bijna geen hooi.
    De oude pony's worden bijgevoerd, maar als ik te veel geef laten ze het gewoon staan, hoe lekker het ook is.
    Dus.. conclusie, wij denken altijd dat onze paarden te weinig binnenkrijgen, maar meestal is het te veel.

Van jouw veulentje kan je nu enorm veel leren, wat zijn natuurlijke smaken?
    Niets naar binnen duwen zou ik zeggen.

Mijn veulentje wilde ook nooit brokjes eten, ik heb alle soorten geprobeerd en had er zelfs melk van de moeder over heen gedaan maar ze luste het niet.
    Toen heb ik haar in de opfok gezet, ze zijden daar dat ze vanzelf wel brokken ging eten, maar nee, na een jaar heb ik haar opgehaald en ze lust geen brokjes en geen snoepjes en geen pavo koeken, niks waar granen in zitten.
    Ze eet alleen hooi en kuil.
    Het is wel lanstig met medicijnen ze had wat zand gegeten en moest een zand weg kuur hebben, daar moest elke dag 45 gram van naar binnen, dat moest ik allemaal oplossen in water en dan in een spuitje doen, nou dat werden wel 25 spuitjes per keer echt een gedoe zeg.
    Mijn andere paarden vonden dat spul juist superlekker, maar die hadden helaas geen zand gegeten.
    Ik zou me geen zorgen maken dat ze te weinig binnen krijgt, mijn veulen is nu bijna 2 en ziet er supergezond uit!

Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Ik vind 8 maanden ook nog wel jong om echt alles te lusten hoor. Je veulentje is nog volop de wereld aan het ontdekken. En op zo'n jonge leeftijd zijn ze nog ongeschonden en om met de rest mee te gaan, paarden eten niets wat ze niet nodig hebben. Dus je hoeft je geen zorgen te maken dat ze niks te kort komt hoor.

En het willen geven van wat lekkers, daarin ga in met Whoopie mee. Shiva krijgt van mij nooit wat lekkers. Als ik haar aandacht krijg of een hinnik als ze me ziet dan weet ik dat het om mij gaat, niet om wat er in mn zak zit. De enige keer dat ze iets van me krijgt is af en toe brood en dat krijgt ze in haar voerbak, dus niet direct van mij.
    Dat scheelt later ook weer met ongewenst gedrag, als ze gaan drammen om wat lekkers.

Enne............erin proppen vind ik niet zo vriendelijk. Ik neem aan dat je ouders dat vroeger ook niet bij jou deden als je iets niet lekker vond?

euhm... je moet uitkijken met zo'n kleintje, di eheb ik ook.

anner je fruit gaat geven en ze wil het niet moet kje het zo laten, zij weet het heel erg goed.

je krijgt haar straks nog hoefbevangen zo van al die suikers.

ze heeft het niet nodig, in het hooi zit alle sin wat ze nodig heeft, en die kleintjes zijn erg gevoelig voor hoefbevangenheid.
    <!-- w -->http://www.fotoreadings.nl<!-- w --> / <!-- w -->http://www.PaardEnschool.nu<!-- w --> / <!-- w -->http://www.spiritualsouls.nl<!-- w -->
    al mijn paardjes en ik zijn Recht en Bodt.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

ze zal niet direct hoefbevangen worden van een stukje appel hoor bovendien komt hoefbevangenheid van teveel fructaan en vaak in combinatie met te weinig beweging.

grappig dat ik nu hoor dat er meer zijn die het niet lusten. Ik heb echt veel veulens gekend, maar geen 1 die niets luste. Vandaar dat ik het ook zo vreemd vond bij die van mij

Julie hebben wel gelijk dat ze haar natuurlijke smaak aangeeft en het is beter die zo te houden!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten