Oorspronkelijk Geplaatst door
Marja
Tja Whoopie en Margot, dat dacht ik dus ook, maar op die manier heb ik wel de hoeven én de gezondheid van mijn paard aardig verpest!
Ik bekapte zelf en liet dat regelmatig controleren door een professionele bekapper, die me telkens zei dat het goed was. Maar Atli bleef beroerd lopen en kreeg zelfs rugklachten. Toch moest ik maar gewoon zo doorgaan; immers de bekapmethode was correct en het zou met de tijd wel goed komen....
Tot er eens een reguliere smid naar keek en die genadeloos oordeelde dat Atli scheef op zijn voeten stond. Zelf zag ik dat niet, en die zogenaamde professionele bekapper kennelijk ook niet, want die was de dag daarvóór nog geweest...
Toen Atli twee keer was bekapt door die reguliere smid, was zijn hoefvorm weer normaal en liep hij ook weer goed...
Veel natuurlijk bekappers (en vooral degenen die daar les in geven) zijn m.i. véél te optimistisch over de vermogens van de gemiddelde paardeneigenaar om zelf hoeven te bekappen. Je moet hier écht oog voor hebben en ondanks dat ik me er écht goed in verdiept had, en ik écht enorm mijn best deed, heb ik mijn paard er dus behoorlijk mee verpest!
Een waarschuwing vind ik hier dan ook wel op zijn plaats...
Bladwijzers