Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Zadeldiefstal ??

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Zadeldiefstal ??

Hallo,

Jaren geleden heb ik eens mijn postcode in mijn toenmalige zadel laten graveren door iemand van de politie. Hoe, wat, waar, dat weet ik allemaal niet meer, maar nog wel dat ik er een soort bewijsje bij kreeg wat bij een eventuele verkoop meegegeven moest worden. Nu heb ik onlangs weer een hoop nare berichten gehoord over actief zijnde zadeldieven en toen moest ik hier weer aan terugdenken. Ik zou dit ook graag bij mijn huidige zadels doen, maar ik kan er geen info over vinden. Weet iemand of dit nog gedaan wordt, of zijn er tegenwoordig betere alternatieven ? Daarnaast wil ik hierbij jullie even op het hart drukken, dat wanneer je een tweedehandszadel koopt, je dus even controleert of er een postcode o.i.d. in staat die klopt met de verkoper ! Da's misschien een van de dingen die we zelf kunnen doen om het zadeldieven iets lastiger te maken.

Re: Zadeldiefstal ??

Er zijn tegewoordig ook zadels welke een nummer mee krijgen vanuit de fabriek. Zo weten ze daar wanneer het zadel gemaakt is etc. Dit nummer is uniek en kan je ook ergens opschrijven of misschien staat het zelfs wel op je garantie papier..Daar zou het vast ook op staan. Dan heb je een bewijs van dat jij eht gekocht hebt. Deze overhandigen bij verkoop...

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Kieffer levert al jaaaaaaaaren zadels met een uniek nummer. Als je zo'n zadel via een officieel verkoopkanaal koopt staat dat nummer ook op de factuur die je krijgt. Zo kun je altijd aantonen dat je de rechtmatige eigenaar bent. Het is dan natuurlijk wel netjes om de aankoopfactuur mee te geven als je het zadel ooit verkoopt.
    En je kunt zadels laten chippen
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Ik heb nog even verder gespeurd en kwam op een site waar je gestolen zadels kunt registreren. Ik heb even gekeken of "mijn merk" er ook tussen stond, maar dat was niet het geval. Er stonden wel ontzettend veel gestolen kieffers op. Ondanks dat unieke nummer dus....

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ja kijk, je moet natuurlijk niet denken dat je zadel DUS niet gestolen wordt omdat er een nummertje in staat. Net zo min als dat je paard NIET gestolen wordt als ie gechipt is (zoals in dat ene topic ook wel duidelijk is geworden). Maar ALS je zadel gestolen wordt, EN je vindt hem toevallig terug kun je wel aantonen dat het jouw zadel is (moet je wel aangifte van diefstal hebben gedaan).
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

precies en kopers zijn gewaarschuwd..kijken naar de nummers en of het originele bewijs er bij zit

Bladwijzers

Forum Rechten