Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: zeil oefeningen

  1. #1
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    zeil oefeningen

    Helemaal geinspireerd door de tinker guliver o britain en zijn berijder op evenement paard2008.

    Ik kwam vaak niet verder dan je paard over een zeil te laten lopen en als dat al vlekkeloos gaat het zeil een over je paard leggen in stilstand.

    Nu werd ik dus gister weer opnieuw geinspireerd, want de tinker ging ook op het zeil staan, maar er waren 2 dames die toen flink met het zeil gingen wapperen erwijl de tinker rustig op het zeil in het midden bleef staan. En ja best praktisch want stel je doet het zonder assistentie en de wind laat je zeil een keer wapperen is dat hetzelfde effect! Ik vond het een goeie!

    Ook, wat nog erg ver weg is, maar wel leuk om naartoe te werken ooit is dat ze assistenten het zeil aan 1 kant omhoog hielen waardoor dus het eind op de grond bleef liggen en zo eronder door te rijden. Hetzelfde idee wat ze met honden ook doen die door en tunnel lopen waarvan het eind nog op de grond ligt.

    Maar zoiezo..onder een gespannen zeil du waar je aan alle kanten onderdoor kunt kijken is al een hele opgave denk ik..alleen ja..heb je dus altijd assistenten nodig of iets waar je het aanvast kunt maken.

    zo reed hij op een gegeven moment ook rond met het zeil achter hem die hij dus tegelijkertijd met de teugels vast hield, in stap draf en galop.

    als laatste reed hij met volle vaart door een muur van papier heen...wat een vertrouwen..wat een voorbeeld van een leftbraine paard!!!

    dus voor mij weer een hoop nieuwe optie's erbij!

  2. #2
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: zeil oefeningen

    Leuk moet ik mischien ook weer eens wat meer mee gaan doen
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #3
    Actief Forumlid Nappie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2007
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    41
    Berichten
    249

    Re: zeil oefeningen

    Ja, leuk om weer eens te gaan doen. Helemaal in zeil inpakken wil ik ook nog eens proberen
    Onder zeil door hebben we al eens geprobeerd, was spannend maar wel gelukt. Alleen niet voor het eerst proberen als het hard waait
    Bij zeil manoevreren is dat errug onhandig.. Sincero vond t op zich wel interessant, maar de andere paarden die in de wei ernaast stonden schrokken zich helemaal te pletter

  4. #4

    Re: zeil oefeningen

    Ik dacht dat je ging varen..
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  5. #5
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: zeil oefeningen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Ik dacht dat je ging varen..
    kun je er natuurlijk ook mee doen...

    *ziet nu Diesel voor me in het water met mij erop en een grote zeilmast....en maar varen en wind vangen*

  6. #6
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: zeil oefeningen

    Gaaf, dit ga ik ook proberen. Zeker er onderdoor is een leuke oefening.

  7. #7
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re: zeil oefeningen

    ik heb dat ook al een paar keer gedaan! echt gaaf! alleen snowdon inwikkelen en eronderdoor rijden nog niet.
    maar het is echt gaaf om te doen!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •