Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 46 tot 57 van de 57

Topic: staken, staken, staken. Wie helpt mij?

Actief Forumlid Lies's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Re: staken, staken, staken. Wie helpt mij?

veel succes!
    (en hou ons op de hoogte he, ik ben wel benieuwd hoe hij het gaat doen )

Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Leeftijd
    55

Ja succes, ik ben ook wel benieuwd.
    Het komt vast goed!

Ik heb je verhaal de hele tijd gevolgd.
    Volgens mij zit het probleem bij jou, niet bij het paard.
    Bied het paard afwisseling maar vooral ook geduld en vasthoudendheid. Want daarin lijk je tekort te schieten.

Als hij stilstaat is het goed. Op het moment dat hij achteruitgaat, moet hij nog harder achteruit. Tot hij weer stilstaat, dan is het goed, dan laat je los. Op het moment dat hij vooruit wil houd je hem tegen.

Probeer dit 1 keer echt, alsof je alle tijd hebt (en reserveer er dan ook gewoon echt een paar uur voor) en waarschijnlijk is je probleem dan ook heel snel voorbij....

Succes!

Hoi is Diesel soms een draver?

Ik ken de omgeving van uitgeest aardig best, ik heb jaren rond gereden door
    die omgeving. Als ik het verhaal lees lijkt het of jij je zelfvertrouwen bent kwijteraakt.
    Is mij ook overkomen eens, vanwege rare slootjes fietsers en prikkeldraad etc.
    Een ongelukje zit immers in een klein hoekje en is zo gebeurd, dat kan jouw een onzeker gevoel geven en je paard
    heefd daar geen benul van die voelt alleen de onzekerheid en reageerd daar fijngevoelig
    op. ( ik heb een aantal ongelukken meegemaakt vandaar mijn gedachtegang )

Omdat ie voor de kar wel gewoon alleen naar buiten gaat, en aan de hand ook geen
    problemen geeft. Lijkt het of er iets is gebeurd waardoor jij onzeker bent geworden
    als je alleen met hem naar buiten gaat onder het zadel. Kun jij hem geen zekerheid bieden
    dan helpen alle gebruikelijke oplossingen gewoon niet.
    Ik weet zeker dat je dit kunt overwinnen met kleine stapjes zoals Anroomy zo goed
    heeft geadviseerd. Probeer je zelfvertrouwen terug te krijgen houd je voor ogen hoe
    goed het gaat als jullie met de kar naar buiten gaan en probeer jezelf terug te vinden.

Het is echt mogelijk, de gewoonte van het staken zit er nu in dus het zal niet van de een op
    andere dag over zijn maar ik denk dat de sleutel van het probleem in jezelf te vinden is.

Ik zou gewoon vaak met de kar gaan rijden en mezelf inprinten hoe probleemloos dit gaat
    en dat goeie gevoel proberen mee te nemen als je het weer onder het zadel gaat proberen.
    Hij kan best alleen naar buiten anders zou hij voor de kar ook staken, hou dat voor ogen.
    Je zou zelfs kunnen mediditeren en visualiseren hoe jullie samen weer lekker gaan rijden.

Kies een route uit waar jij je ook het zekerste voelt en een tijdstip met weinig medeweggebruikers.

keep smiling, ik hoop dat het inmiddels al weer lekker gaat met jullie en dat mijn advies
    niet nodig is.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Csik Csik
    Hoi is Diesel soms een draver?

Ik ken de omgeving van uitgeest aardig best, ik heb jaren rond gereden door
    die omgeving. Als ik het verhaal lees lijkt het of jij je zelfvertrouwen bent kwijteraakt.
    Is mij ook overkomen eens, vanwege rare slootjes fietsers en prikkeldraad etc.
    Een ongelukje zit immers in een klein hoekje en is zo gebeurd, dat kan jouw een onzeker gevoel geven en je paard
    heefd daar geen benul van die voelt alleen de onzekerheid en reageerd daar fijngevoelig
    op. ( ik heb een aantal ongelukken meegemaakt vandaar mijn gedachtegang )

Omdat ie voor de kar wel gewoon alleen naar buiten gaat, en aan de hand ook geen
    problemen geeft. Lijkt het of er iets is gebeurd waardoor jij onzeker bent geworden
    als je alleen met hem naar buiten gaat onder het zadel. Kun jij hem geen zekerheid bieden
    dan helpen alle gebruikelijke oplossingen gewoon niet.
    Ik weet zeker dat je dit kunt overwinnen met kleine stapjes zoals Anroomy zo goed
    heeft geadviseerd. Probeer je zelfvertrouwen terug te krijgen houd je voor ogen hoe
    goed het gaat als jullie met de kar naar buiten gaan en probeer jezelf terug te vinden.

Het is echt mogelijk, de gewoonte van het staken zit er nu in dus het zal niet van de een op
    andere dag over zijn maar ik denk dat de sleutel van het probleem in jezelf te vinden is.

Ik zou gewoon vaak met de kar gaan rijden en mezelf inprinten hoe probleemloos dit gaat
    en dat goeie gevoel proberen mee te nemen als je het weer onder het zadel gaat proberen.
    Hij kan best alleen naar buiten anders zou hij voor de kar ook staken, hou dat voor ogen.
    Je zou zelfs kunnen mediditeren en visualiseren hoe jullie samen weer lekker gaan rijden.

Kies een route uit waar jij je ook het zekerste voelt en een tijdstip met weinig medeweggebruikers.

keep smiling, ik hoop dat het inmiddels al weer lekker gaat met jullie en dat mijn advies
    niet nodig is.
    We hebben niets meegemaakt ofzo waardoor dit zo is geworden, ik weet alleen wel hoe vaker we geen rondje maken maar een heen en terug weg hoe slechter het gaat. Op mijn huidige stal kan ik maar 1 rondje maken, verder zijn komt de terug weg altijd uit op de heen weg. Ik heb absoluut geen last van medeweggebruikers, aangezien diesel daar totaal geen aandacht aan besteed.

Het onzekere gevoel speelt zeker mee, als ik mijn begin post terug lees dan kijk ik er nu toch alweer heel anders tegenaan. Ik was echt ten einde raad en had ik ook niet meer het gevoel dat het ooit weer ECHT ging lukken! Dus je hebt zeker een punt dat ik ook voor mezelf eraan moet werken dat ik met zelfvertrouwen op pad ga, set it up for succes

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wendytje
    Ik heb je verhaal de hele tijd gevolgd.
    Volgens mij zit het probleem bij jou, niet bij het paard.
    Bied het paard afwisseling maar vooral ook geduld en vasthoudendheid. Want daarin lijk je tekort te schieten.

Als hij stilstaat is het goed. Op het moment dat hij achteruitgaat, moet hij nog harder achteruit. Tot hij weer stilstaat, dan is het goed, dan laat je los. Op het moment dat hij vooruit wil houd je hem tegen.

Probeer dit 1 keer echt, alsof je alle tijd hebt (en reserveer er dan ook gewoon echt een paar uur voor) en waarschijnlijk is je probleem dan ook heel snel voorbij....

Succes!
    we kunnen lang discuseren of het probleem bij mij of bij mijn paard ligt. Ik zeg eigenlijk altijd bij de ruiter, maar dat neemt niet weg dat het gedrag van het paard invloed heeft op de ruiter.

Als hij stilstaat is het goed? Daar ben ik het alleen niet mee eens.

Ik kan je begrijpen als je zegt dat het goed is als hij stilstaat en als hij naar achteren gaat dat hij dan nog harder moet. Maar dan komt je punt: Op het moment dat hij vooruit wil houd je hem tegen. Dat is nou juist het probleem, hij gaat niet naar voren dus ik kan hem niet tegen houden.

UPDATE:

Vandaag gereden, met een megeling van al julie tips toch besloten rijdend van huis te gaan. Het ging onwijs goed, dik een kwartier gereden, in een vlot tempo, ik snapte er niets van Waarom staakt ie nou niet? Ik wilde bijna dat ie ging staken haha. Uiteindelijk toch.. even gevraagd of hij naar voren wilde.. nee, toen er meteen afgesprongen. De tip van marianne meegenomen en gedaan alsof er niets aan de hand wel en vol zelfvertrouwen stuk gaan wandelen vanuit zonde 3 en 4.

Daarna andere tip meegenomen: pas opstappen als diesel zelfvertrouwen heeft en terug naar huis wilt. Zo gezegd zo gedaan en al snel weer opgestapt, diesel wilde weer lopen dus erop blijven zitten

Ofwel had ik een geluksdag, ofwel heeft de vorige keer hem ook zeker wakker geschud. Nog even ter verduidelijking: elke keer dat hij staakte heb ik hem toen weer naar voren gevraagd, daarop ging diesel achteruit en daarop moest hij NOG harder achteruit.

Morgen weer een dag: we gaan voor een klein stukje, maar we gaan er weer voor Uiteindelijk een halfuur over de hele rit gedaan. Ik ben zo trots op Diesel

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Goed zeg! Daar kun je trots op zijn. Misschien dat het gewoon beter ging omdat je meer zelfvertrouwen uitstraalde, of omdat je dacht; het komt toch wel goed. Ben blij voor jullie!

Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Leeftijd
    55

Ik ben blij voor je dat je zowel letterlijkals figuurlijk een stukje voorwaarts bent. Je goede moed zal hierbij zeker hebben geholpen.

• Als hij stilstaat is het goed. Op het moment dat hij achteruitgaat, moet hij nog harder achteruit. Tot hij weer stilstaat, dan is het goed, dan laat je los. Op het moment dat hij vooruit wil houd je hem tegen.

Dat snap ik niet en vind ik heel tegenstrijdig. Waarom mag hij niet vooruit?
    Je wilt toch dat je paard vooruit gaat, dan moet je hem niet tegenhouden!?!? Als ik paard was zou ik dan pas echt gaan staken. Wat moet'ie nou?

Te gek houd vast dat goeie gevoel,

dan komt het zeker goed.

Actief Forumlid Lies's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

woohoo!!

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    37

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Anke
    • Als hij stilstaat is het goed. Op het moment dat hij achteruitgaat, moet hij nog harder achteruit. Tot hij weer stilstaat, dan is het goed, dan laat je los. Op het moment dat hij vooruit wil houd je hem tegen.

Je wilt toch dat je paard vooruit gaat, dan moet je hem niet tegenhouden!?!? Als ik paard was zou ik dan pas echt gaan staken. Wat moet'ie nou?
    vooruit als jij het vraagt Ben niet zo goed in het uitleggen,maar ik doe een poging. Als je hem uit zichzelf vooruit laat gaan dan zal hij waarschijnlijk steeds sneller gaan en in het vluchtdier gedrag komen.. en het op een gegeven moment volledig van je over nemen (als je niet ingrijpt)
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Het punt is dat je zijn ongewenste gedrag tegen hem gaat gebruiken.
    Dus als hij uit zichzelf gaat stilstaan, en je krijgt hem niet meer vooruit, dat jij het moment bepaalt waarop hij weer vooruit mag.
    Want er komt altijd een moment dat hij het zat is en weer vooruit wil. Maar de essentie is dat jij bepaalt wat je met die vraag doet.De vraag van:' ik wil weer vooruit'. Als je hem dan laat stilstaan tegen zijn zin, zal hij het stilstaan als ongewenst gaan beschouwen.
    Dit is wel iets wat veel tijd kost. Trek er rustig een paar uur voor uit.
    Ik heb op die manier een aantal keer een paard van het staken af geholpen.
    Maar ik merk dat het lastig uitleggen is zo.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door alytuiere

vooruit als jij het vraagt Ben niet zo goed in het uitleggen,maar ik doe een poging. Als je hem uit zichzelf vooruit laat gaan dan zal hij waarschijnlijk steeds sneller gaan en in het vluchtdier gedrag komen.. en het op een gegeven moment volledig van je over nemen (als je niet ingrijpt)
    Dat is inderdaad de essentie

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Bladwijzers

Forum Rechten