Hallo allemaal,Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
Laat ik me even heel kort voorstellen: ik ben Dorien en ik heb een donkerbruine 10-jarige Trakehner-merrie, Linde. Sinds begin juni ben ik zelf begonnen haar bij te houden en sinds twee weken begeleidt Karen Drost mij.
Bij Linde heeft Karen in 1 voorvoet OC's aangebracht, inderdaad om de contractie z.s.m. te bestrijden. Ze legde me uit dat het een zeer nauwkeurig werkje is en dat ik het echt niet zelf moest doen (mijn gebrek aan ervaring zal daar ongetwijfeld een grote rol in spelen).
Ik ben tot nu toe ontzettend tevreden over de Strasser-methode en ben ervan overtuigd dat Strasser het dichtst bij de ideale manier van hoefverzorging komt. Linde loopt eigenlijk boven verwachting goed (tot nu toe), ze heeft (nog) geen last van nare dingen als hoefzweren, hoewel ik er rekening mee houd dat die wel zullen komen.
Helaas kan ik (nog) niet voldoen aan 24/24 vrije beweging, maar ik probeer dat op te vangen door haar onder een heel strak regime van bewegen te houden. Iedere dag, wat voor weer dan ook, wordt er minimaal een uur intensief bewogen, meestal onder de vrouw en soms naast de fiets of aan de hand.
Bladwijzers