Hallo allemaal,
Ik heb dus een nieuw paard, Lancelot. Nu ongeveer drie maanden. Hij is een draver van vier jaar.
Het volgende probleem doet zich nu voor. In het begin trapte hij heel veel met zijn achterbenen. Met poetsen (pijn in zijn rug), maar dankzij chiro Karianne is dat al weg. Hij trapt naar honden, naar andere paarden, eigenlijk naar alles wat hij niet fijn vindt.
Het werd al minder, maar nu heeft hij zijn achterbenen opengehaald. Echt van onder tot boven. Het zijn vooral schaafwonden, maar wel helemaal open. Ik had er eigenlijk foto's van willen maken, maar ik had mijn toestel niet bij me. Ik kan nl. niet goed naar de wonden kijken, want dan begint hij dus te trappen.
Ik kan de wonden dus ook totaal niet behandelen. Ik heb het afgespoeld met water. Dat lukte wel al trappend, maar verder dus niet. Ik kan niet dichtbij genoeg komen, om te kijken en al helemaal niet, om er iets op te doen. Ik heb betadine spray, maar daar is hij bang van en die sprayt niet ver genoeg, zodat ik buiten zijn bereik kan blijven.
Ze weten niet hoe het gekomen is, niemand heeft iets zien gebeuren, dus ik kan de oorzaak ook niet wegnemen. Eergisteren lag hij al open, omdat hij was gevallen op de stenen, maar dat is gisteren niet gebeurt, daar hebben ze op gelet. Het zou zo kunnen zijn, dat hij heeft getrapt naar de paarden in de paddock naast hem en zo met zijn been over het hek is gekomen, maar degene die lesgaf en er bijna naast heeft gestaan heeft niets gezien. Dat zegt natuurlijk ook niet alles, maar vandaag gaat hij voor de zekerheid met zijn maatje naar een andere paddock, waar geen paarden naast staan. Ik hoop dat er niet nog meer wonden bijkomen.
Daarbij zit het op zo'n vreemde plek. Aan de voorkant van zijn achterbenen. Eergisteren was het nog niet zo erg en kon ik er betadine op doen, maar gisteren was het dus veel erger en lag hij echt op allebei zijn benen, van onder tot boven helemaal open. Hij laat me er nu dus niet meer bij. Hij heeft voor inwendige behandeling traumeel druppels gekregen, ik hoop dat dat genoeg is.
Heeft er hier verder misschien nog iemand wonderbaarlijke tips? Weet iemand hoe het met bloedvergiftiging zit?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Sarah
Bladwijzers