Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 18

Topic: Bekapper in NH?

  1. #1
    Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007
    Locatie
    Hoogersmilde (Dr)
    Berichten
    1.364

    Bekapper in NH?

    Ik ben op zoek naar een goede natuurlijke bekapper in NH (omg Alkmaar). Het paard wat ik bijrijd loopt kreupel omdat er wat aan de hand is met zijn hoeven (er wordt vanalles verondersteld, maar we hebben geen echte diagnose). Marco is altijd de bekapper, maar die kan pas 6 maart. Voor die tijd willen we er graag nog iemand live naar laten kijken (Marco heeft al per mail gekeken). Wie raden jullie aan?

    Mogelijk kunnen jullie vanavond ook mee kijken naar de foto's van zijn hoeven, die ik hopelijk dan wel op mijn computer heb.

    Groet Nienke
    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

  2. #2
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Bekapper in NH?

    ik heb hetzelfde probleem.
    Ik kreeg de tip klaas feuth te bellen. Gedaan, maar nam niet op. Omdat er bij Damat iets grandioos mis dreigt te gaan ga ik zodadelijk (a la NU) wim vonck bellen om te vragen naar zijn hoefsmid. Een fijne vent heb ik me laten vertellen, maar niet bij jou in de buurt. Ik heb geen idee waar klaas feuth woont eigenlijk

  3. #3
    Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Matrei in Osttirol - Oostenrijk
    Leeftijd
    49
    Berichten
    3.203
    Dagboek Berichten
    7

    Re: Bekapper in NH?

    Ik heb zelf Annette Nielssen als bekapster end at is Noord Holland. Alleen of die op zo'n korte termijn kan betwijfel ik ook. maar goed bellen kan natuurlijk nooit kwaad.

  4. #4
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Bekapper in NH?

    Klaas woont daar niet echt in de buurt, woont in Brabant.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  5. #5
    Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Locatie
    nieuwleusen
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.946

    Re: Bekapper in NH?

    Ik heb geen idee voor een bekapper in NH, vroeger zat Lynn Apple daar, maar die is weer naar de VS geloof ik.. Bij onze blauwe buren staat wel een lijst op provincie geloof ik

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    ik heb hetzelfde probleem.
    Ik kreeg de tip klaas feuth te bellen. Gedaan, maar nam niet op. Omdat er bij Damat iets grandioos mis dreigt te gaan ga ik zodadelijk (a la NU) wim vonck bellen om te vragen naar zijn hoefsmid. Een fijne vent heb ik me laten vertellen, maar niet bij jou in de buurt. Ik heb geen idee waar klaas feuth woont eigenlijk
    Klaas werkt vanuit Balgoij en Nieuwendijk. Ik heb Klaas ook een tijdje gehad, ging wel maar beviel niet super en voor hem was het eigenlijk ook net te ver. Was daarom erg moeilijk om een afspraak met hem te maken en om die ook daadwerkelijk door te laten gaan. Jij zit nog verder voor hem dan ik, Sandra... Zit iemand als Marco Krul of Ellemieke Fransen niet dichterbij jou?
    liefs, Annelies

    Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

  6. #6
    Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007
    Locatie
    Hoogersmilde (Dr)
    Berichten
    1.364

    Re: Bekapper in NH?

    Jeetje Sandra, jij ook al... Succes, hopelijk kan er iemand snel komen. Marco Krul komt volgens mij uit Friesland, is zeer goed, maar kan bij ons dus pas 6 maart...

    Annette heb ik doorgegeven aan eigenaresse. Dank.'

    Meer tips zijn uiteraard welkom.
    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

  7. #7
    Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007
    Locatie
    Hoogersmilde (Dr)
    Berichten
    1.364

    Re: Bekapper in NH?

    Het verhaal van Kjart:
    Kjart is van juni 1994. Gekocht in 2001. Voor die tijd altijd beslagen geweest. Bij aflevering heeft de verkoper een los hoefijzer zelf even totaal verkeerd te schuin vastgezet.
    Eigen hoefsmid heeft de ijzers er de volgende dag afgehaald want hij liep rechts compleet kreupel. Hield slechte brokkel hoeven. Volgens hoefsmid slechte doorbloeding en klemhoef.

    Strasser een jaar geprobeerd maar vond huidige eigenaar te rigoureus. Hij kon amper lopen en later alleen in het duin. Op de weg wilde hij niet. Daarna weer een tijdje de eigen hoefsmid. Dan zie je de hielen weer groeien. Nu 1,5 jaar bij Marco en dat ging eigenlijk best goed. Voor blijven zijn hoeven rommelig en nu dit? Hij heeft nog nooit zo laag op de hielen gestaan. De straal is wel veel breder en langer geworden, maar stelt niet veel voor.

    Voor mij ziet het eruit of de straal wel wil maar de hoef nog niet.

    Marco denkt aan een dubbele zool, andere Natuurlijke Bekapper gaf via mail aan dat Kjart verpest is (Marco is halverwege januari nog geweest), hij zou teveel op de straal lopen en daarom nu op ijzers moeten...


    Hebben jullie dit eerder gezien? De hoeven zien er op zich wel netjes uit verder, vind ik.
    In eerste instantie (tijdens foto's maken) liep hij linksvoor gevoelig, nu een week later, rechts voor gevoelig...

    Links voor



    (Het wit is een mengsel van cocosolie, tea tree en jeneverbes)

    Rechts voor




    Ik snap dat de meeste van jullie geen bekappers zijn, toch graag mogelijk jullie idee of mening.

    Groet Nienke
    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

  8. #8
    Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.136

    Re: Bekapper in NH?

    Vooropgesteld dat ik geen prof. bekapper ben, en dat het moeilijk is om van een paar foto's een oordeel te geven toch my 2 cents.
    Die suggestie van een dubbele zool vind ik zeker de moeite waard om uit te zoeken, in ieder geval linksvoor. Die zool is m.i. zeer verdacht, zeker gezien dat gat aan de punt van de straal. V.w.b. rechtsvoor zou ik het (op de foto) rechtersteunsel flink inkorten, die is erg groot en ik heb het idee dat ie wat in de straal prikt. Maar dat is moeilijk te beoordelen omdat juist opdat punt een strootje o.i.d. zit. Trouwens, het (op de foto) rechtersteunsel van linksvoor vind ik ook duidelijk groter dan de andere kant. Waarschijnlijk te danken aan de rechtshandigheid van de bekapper
    Maarre... Ik ben er nooit zo kapot van om eenmalig een andere bekapper erbij te halen. Ik vind het oneerlijk tegenover de vaste bekapper (Marco, als ik het goed begrijp) en het is voor zo'n ander persoon ook niet erg aardig om voor een keer op te moeten draven.
    Ik neem aan dat je Marco hebt doordrongen van de noodzaak dat hij eerder zal moeten komen?
    Kun je niet zelf eens pielen of je linksvoor die zool eraf kunt wippen (met hoevenkrabber)? Dan heb je wat meer 'zekerheid', want als dat lukt is het zeker een dubbele zool en ben je alweer een stapje verder.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

    The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

  9. #9
    Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.136

    Re: Bekapper in NH?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nienie
    andere Natuurlijke Bekapper gaf via mail aan dat Kjart verpest is (Marco is halverwege januari nog geweest), hij zou teveel op de straal lopen en daarom nu op ijzers moeten...
    Huh Een Natuurlijk Bekapper die zegt dat er ijzers onder moeten
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

    The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

  10. #10
    Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007
    Locatie
    Hoogersmilde (Dr)
    Berichten
    1.364

    Re: Bekapper in NH?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nienie
    andere Natuurlijke Bekapper gaf via mail aan dat Kjart verpest is (Marco is halverwege januari nog geweest), hij zou teveel op de straal lopen en daarom nu op ijzers moeten...
    Huh Een Natuurlijk Bekapper die zegt dat er ijzers onder moeten
    Ja precies, een beetje raar, maar waar. Marco is met vakantie, daarom een andere bekapper. Kjart kan bijna niet meer lopen (soms). Er moet iets gedaan worden tot hij terug is. Uiteraars gaat de voorkeur naar de vaste (goede!) bekapper.
    Dank voor je reactie verder Dorien. Ik geef het door .
    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

  11. #11
    Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    373

    Re: Bekapper in NH?

    Petra van Langevelde komt wel eens in Haarlem. Ik weet niet of ze daar binnekort ook heen moet, maar het is het proberen waard. Ze komt echter wel helemaal uit Zeeland, dus je betaalt je scheel aan reiskostenvergoeding. Als ze echter naar Haarlem moet, kan je misschien wat regelen m.b.t. de reiskosten. Ik weet niet of je daar een beetje in de buurt zit?

    Groetjes, Sarah

  12. #12
    Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007
    Locatie
    Hoogersmilde (Dr)
    Berichten
    1.364

    Re: Bekapper in NH?

    Stand van zaken tot nu toe, mailtje van de eigenaresse:

    Marco vanmorgen aan de lijn gehad. Ik hoefde mij geen zorgen te maken. De zoollederhuid is sterk genoeg. Het hoefbeen komt niet zomaar tevoorschijn. Ook hoef je niet bang te zijn voor scherpe stenen. Ik moet blijven wandelen. Als het te erg wordt wat ducktape om de hoeven. Er groeit een mooie zool onder. Donderdag om 14.00 komt hij zoveel mogelijk van de dubbele zool wegsnijden. Brrrrrrrr, Marco vindt het allemaal prachtig. De klemhoef van Kjart verandert toch nog.

    Misschien door meer op (de weg) te rijden en het natte land.

    Absoluut geen hoefschoenen.

    Nou ik hoop dat Kjart het ook zo ziet. In ieder geval vindt hij alle aandacht heerlijk en Reim is stinkend jaloers.


    Links





    Rechts



    Hopelijk komt hij er uiteindelijk weer als nieuw uit te zien. En waarom de hoeven nu 'ineens' zo aan het veranderen zijn... we heben nieuw hooi gekregen, hij is nu aan een drainage kuur en het land is natter dan het vorige. Bovendien krijgt hij meer beweging, ook meer op de weg. Tja, wat het nou echt is, is alleen maar invullen, we zullen het niet zeker te weten komen.

    Groet Nienke
    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

  13. #13
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Uitgeest
    Berichten
    649

    Re: Bekapper in NH?

    dus marco is er nu zeker van dat hij een dubbele zool heeft? want dat volg ik even niet

  14. #14

    Re: Bekapper in NH?

    Hoe is het nu afgelopen?

    Behalve een gat in de zool lijkt het er ook op dat er een gat in de straal zit? Ik kan het niet zo goed zien vanaf een foto, maar het zou best kunnen dat het straalkussen vrij is komen te liggen.

    Een dubbele zool laten zitten is op zich niet erg en het paard hoeft er ook geen hinder van te hebben. Op een gegeven moment gaat die dubbele zool vanzelf brokkelen. Je kan met je hoeven krabber gewoon over de zool krabben om oude zool eraf te schrapen.

    Voor harde ondergrond zou je misschien toch hoefschoenen kunnen gaan gebruiken. Easyboot Epic of Bare zijn de beste qua prijs-kwaliteit verhouding en ze schuren niet.
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  15. #15
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Bekapper in NH?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Arabesk
    Een dubbele zool laten zitten is op zich niet erg en het paard hoeft er ook geen hinder van te hebben. Op een gegeven moment gaat die dubbele zool vanzelf brokkelen. Je kan met je hoeven krabber gewoon over de zool krabben om oude zool eraf te schrapen.
    Een dubbele zool kan voor ernstige drukkingen zorgen. Over het algemeen is de dubbele zool keihard en dus niet met de hoevenkrabber eraf te krijgen. Dit zal zorgvuldig uitgesneden moeten worden.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •