Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 27

Topic: hoe hooi voeren op de wei?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

hoe hooi voeren op de wei?

k zoek iets wat een boer over het algemeen niet erg vind om op zijn wei te hebben, waarbij het hooi niet wegwaaid en nat wordt bij regen.
    Ik moet iets hebben wat zeer laag is, anders kan mijn mini shet veulentje niet in een natuurlijke houding eten.

Ik vond dit geniaal bedacht, maar zoek nog eventuele andere opties om op stal voor te leggen.
    http://img142.imageshack.us/img142/3637/stal081xt0.jpg

Re: hoe hooi voeren op de wei?

wij voeren het hooi gewoon uit een cementbak. Je moet het dan alleen wel los schudden, anders doen de paarden dat voor je en dan ligt het als nog overal (waar ik niet zo'n moeite mee heb, maar mijn moeder/wellicht jou boer wel).
    Die kliko is ook zeker een hele mooie oplossing, maar die gaat denk ik wel snel om.
    I'm still learning it....
    Cantaor, mijn spaanse kanjer!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

zodat de kliko niet omvalt bind je hem aan een paal vast..

dat cementbak idee is leuk, zo weet iko ok een tractorband etc, maar k zoek echt iets zodat het hooi ook niet nat word. Er kan namelijk niet altijd 2keer of vaker per dag gevoerd worden en als het nat is eten ze het niet meer op en krijgen ze het koud (ze staan altijd buiten namelijk) en met die stortregen die je soms hebt is het hooi heel snel nat..

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

nat is niet erg als het water maar weg kan denk ik.
    Ik heb zelf deze creatie bedacht:

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Als je geen grote bak met een dakje erboven wilt kopen/maken denk ik dat die kliko een slim idee is. Ik heb iets vergelijkbaars gezien met een compostbak. Daar zit al een opening aan de onderkant in.
    Ik neem aan dat het de bedoeling is dat je zo onbeperkt gaat voeren? Dan zou ik zorgen dat er wel gaas zit voor de opening (maaswijdte minimaal 5 x 5), zodat de ponies wat moeite moeten doen om het hooi eruit te krijgen. Anders loop je kans dat ze het achter elkaar opeten en zo nog een groot deel van de dag geen hooi meer hebben.

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    37

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    nat is niet erg als het water maar weg kan denk ik.
    Ik heb zelf deze creatie bedacht:

heb je dat helemaal zelf gemaakt of dat kistje kant en klaar gekocht (waar?) en het rooster op maat gemaakt?

Ik voer nu een gedeelte in van die specie kuipen, maar Caitlin die gooit ze regelmatig om. En heb een nylon hooizak hangen, die bevalt heel goed maar heb niet zoveel plekken waar die kan hangen
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Huib heeft nu ook iets gemaakt voor Whoopie als ik er aan denk dan neem ik deze week een foto, als de schet erbij moet dan moet je daar nog iets op bedenken.

Het is een ijzeren frame op een Europallet, het frame heeft gaten van 5 keer 5 cm, ze kunnen het hooi dus ook aan de zijkanten eruit peuteren, bovenop het hooi een stuk betongaas zoals Sandra dat ook heeft gedaan. Huib heeft er een dakje opgemaakt tegen het inregenen.

Hier te koop http://www.Kruizinga.nl
    Heb net even een foto gemaakt , maar het is makkelijker om even op de site te kijken bij gazen opzetwanden. De gebruikte zijn een stuk goedkoper, en kunnen nog tijden mee.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marion
    Als je geen grote bak met een dakje erboven wilt kopen/maken denk ik dat die kliko een slim idee is. Ik heb iets vergelijkbaars gezien met een compostbak. Daar zit al een opening aan de onderkant in.
    Ik neem aan dat het de bedoeling is dat je zo onbeperkt gaat voeren? Dan zou ik zorgen dat er wel gaas zit voor de opening (maaswijdte minimaal 5 x 5), zodat de ponies wat moeite moeten doen om het hooi eruit te krijgen. Anders loop je kans dat ze het achter elkaar opeten en zo nog een groot deel van de dag geen hooi meer hebben.
    ik zou ook cker iets willen zodat ze niet alles eruit kunnen trekken, maar mijn shet veulen staat erbij en die kan met haar kleine hoefjes echt overal in!!

Het idee van sandra vind ik opzich ook heel mooi, maar dan zou er inderdaad een dakje boven moeten tegen het natregenen, maar ik weet niet of de boer dan goed vind..

Het kliko idee was handig omdat het dan droog blijft, over een kliko vaak minder snel moeilijk gedaan word, maar als ik daar gaas voordoe moeten ze hun hoofd steeds scheef houden om ervan te kunnen eten.

Ik denk dat ik maar even ga informeren of zo'n bak met hooi op de wei mag met een klein dakje erboven.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Mischien niet mogelijk in jouw geval maar ik zorg gewoon dat er hooi in de stal ligt, blijft het mooi droog. maarja dan moeten de paarden wel in de stal kunnen komen....
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

we hebben geen schuilstal en dat gaat ze prima af.. dus die optie valt inderdaad af..

ik weet vanalles tegen wegwaaien, ook van die mega speciekuipen bv, maar met echt veel regen word het nat en dat is zo zonde..

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Klopt, ik vind dat het dan ook zo'n mega smeerboel wordt...... Vond die container zo gek nog niet!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Schiet me ineens te binnen: Ik heb een tijd geleden wat info aangevraagd over een ruif, zie http://www.allaroundperformancehorses.nl . Kijk bij de "products".

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

In ieder geval geen trekkerband! Daar kunnen hele nare ongelukken mee gebeuren, ik weet van een veulen dat ongelukkig erin kwam en gestikt is. En aangezien jij een mini erbij hebt vind ik dat sowieso geen optie...
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    37

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marion
    Schiet me ineens te binnen: Ik heb een tijd geleden wat info aangevraagd over een ruif, zie http://www.allaroundperformancehorses.nl . Kijk bij de "products".
    ooh daar had ik aan moeten denken heb af en toe les van hen. Het is wel een mooi stevig ding, heb er vorig jaar een kunnen bekijken. Ik ben er bij deze een beetje huiverig voor dat Caitlin dr voet erin weet te krijgen
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

vinden julie de kliko gevaarlijk?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten