Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: Wie heeft ervaring met de Equestor zadels?

Re: Wie heeft ervaring met de Equestor zadels?

Ik zou in dat geval voor geen van beiden gaan.
    De Heather moffet is een boomloos zadel met niet een geheel vlekkeloze reputatie Hij zit wel lekker ja... maar geldt dat op de lange termijn ook voor je paard? Er zijn veel meningen over, ik zou het niet aandurven alleen op een lekker zitje voor jezelf.

Gewoon nog even doorzoeken en uitproberen.

Actief Forumlid friesabella's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2006
    Leeftijd
    69

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Ik zou in dat geval voor geen van beiden gaan.
    De Heather moffet is een boomloos zadel met niet een geheel vlekkeloze reputatie Hij zit wel lekker ja... maar geldt dat op de lange termijn ook voor je paard? Er zijn veel meningen over, ik zou het niet aandurven alleen op een lekker zitje voor jezelf.

Gewoon nog even doorzoeken en uitproberen.
    Hoi Trea,
    Wat bedoel je met een niet geheel vlekkeloze reputatie? Ik kan er niets over terugvinden.
    Ik heb in ieder geval 3 maanden de tijd om de Phoenix uit te proberen, maar ik twijfel nu zo ongeveer aan alles en iedereen.
    Ik heb een 5 maanden oud aangepast zadel liggen; wat nu niet goed blijkt te zijn.....
    En ja, ik had ook het gevoel dat ik door Inge in een Wispelaere werd gepraat, nu ik er over nadenk.
    Wat is wijsheid; ik voel me een beetje verdrinken in zadelpasland.
    Ik wens het beste voor isabella en ik wil zelf ook lekker zitten, zeker gezien mijn rommelige rug en fibromyalgie, waardoor ik snel last heb van pijnlijke spieren en vermoeidheid.
    NIETS HOEFT....PAARDEN WEL
    LOESJE

Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Leeftijd
    55

Hoi,

Ik heb sinds kort ook een Wispeleare.
    Mijn paard heeft een brede rug die ook nog eens enorm gevoelig is. Ik had veel problemen met rijden ten gevolge van een verkeerd zadel. Hier in Denemarken is het heel moeilijk een breed zadel te vinden. De zadelmaakster die mijn oude zadel had "veroordeeld", had een nieuw zadel voor mij laten aanpassen. Maar dit kon ze ongedane zaken weer mee naar huis nemen. Het paste ook niet. Ze was er ziek van en wist niet hoe ze me verder kon helpen. Ik kon hier geen zadelpasservice laten komen en had dus een probleem. Het verhaal van Equestor sprak mij ook aan en na uitgebreid met Inge gesproken te hebben en mijn zadelmaakster ook met Inge te laten bellen, heb ik de grote gok genomen en heb een Wispelaere besteld.
    Ik geloof dat het redelijk goed ligt, maar a.s dinsdag komt mijn zadelmaakster het controleren. Nog niet alle problemen zijn weg met rijden, maar wel 80 %. Over die andere 20% hoop ik a.s dinsdag meer duidelijkheid te krijgen. Het kan ook goed zijn dat mijn paard het verleden nog in de herinnering heeft staan. De zit vond ik de eerste keer ook erg wennen, de tweede keer was dat gevoel al bijna weg. Nu zit het prima.
    Een boomloos zadel heb ik ook overwogen maar wilde ik uiteindelijk niet als "enigste" zadel hebben, wel als "bij"-zadel. Maar ik vind 1599,- euro veel geld voor een dergelijk zadel. Maar dat komt misschien omdat ik geen ervaring heb met boomloze zadels.

By the way. Ik was vandaag op een grote paardenbeurs hier in Denemarken en zag een práchtig zadel gemaakt speciaal voor friezen. Geweldig mooi leer, en een minder gedwongen zit. Verkrijgbaar t/m breedte maat 35. Had veel weg van Wispelaere om te zien, maar de principes zullen anders zijn. Geen gel, wel ook breed ter hoogte van de zit van de ruiter en dus over de hele ruggegraat, iets dat veel zadels niet hebben. Wat aansprak was een flexibel stuk halverwege de boom om beweeglijkheid in de lengte van de rug te bevorderen. Ik heb helaas alleen een deense site voor je, maar het zadel kwam uit Nederland. "Triest" was de naam geloof ik. (Ik heb zelf de site nog niet bekeken, maar ben bang mijn verhaal weer kwijt te zijn als ik nu ga kijken) http://www.sortemosegaard.eu
    Als ik dit zadel eerder was tegen gekomen had het voor mij dit zadel geworden, denk ik.

Succes!

Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Leeftijd
    55

Sorry, er is een nederlandse site; kijk even op google onder "Tietse's choise".
    In Nederland is het trouwens vele malen goedkoper .

@Friesabella: Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar is een Wow-zadel misschien niet iets voor jullie? Dit zadel is in zijn geheel aan te passen, want bestaat uit een kopijzer met daaromheen luchtkamers die kunnen worden aangepast aan de bouw en bespiering van je paard. Een stalgenootje van mij heeft er een en is er erg tevreden over. Van de duurdere Wow-zadels kan je zelfs de zweetbladen wisselen zodat je van hetzelfde basiscompartiment (de luchtkamers met kopijzer) een spring- dressuur of veelzijdigheidszadel kan maken.

Enige nadeel is de prijs (en in mijn ogen ook het niet al te mooie uiterlijk) en het feit dat als je paard veel verandert je in het begin vaak de zadelpasser erbij zal moeten halen om de luchtkamers aan te laten passen (al doet mijn stalgenootje dat nu gewoon zelf

Mag ik vragen of je bij Inge ook een Levada hebt geprobeerd? Die hebben niet zo'n dwingende zit en hebben wel een vaste boom.
    Het boze breekt, het kwaad verdeelt,
    maar liefde bindt en liefde heelt

Aangemeld
    Dec 2006
    Leeftijd
    69

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Anke
    Sorry, er is een nederlandse site; kijk even op google onder "Tietse's choise".
    In Nederland is het trouwens vele malen goedkoper .
    Hoi
    Aanke,
    Bedankt voor je reactie.
    Ik heb een tietse's choice op isabella gehad, omdat een stalgenoot er mee rijdt.
    Maar het lag echt totaal niet goed.
    Nu begrijp ik wel dat dat geen goede indruk is die ik ervan heb omdat het naar het andere paard zijn rug staat.
    dus ik zou dit ook nog kunnen overwegen, om ze te laten komen.

Groetjes yvonne
    LOESJE

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door BBreedveld
    @Friesabella: Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar is een Wow-zadel misschien niet iets voor jullie? Dit zadel is in zijn geheel aan te passen, want bestaat uit een kopijzer met daaromheen luchtkamers die kunnen worden aangepast aan de bouw en bespiering van je paard. Een stalgenootje van mij heeft er een en is er erg tevreden over. Van de duurdere Wow-zadels kan je zelfs de zweetbladen wisselen zodat je van hetzelfde basiscompartiment (de luchtkamers met kopijzer) een spring- dressuur of veelzijdigheidszadel kan maken.
    inderdaad.. dat zijn zadels die je zowel voor het paard als de ruiter aan kunt laten passen. Hier in nederland kun je ze via Kerry Sharp krijgen: http://www.kerry-sharp.nl/ maar daar betaal je ook voor... Je zou hem ook voor een advies kunnen laten komen (dat hij de fhoenix bekijkt bijvoorbeeld)
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Aangemeld
    Dec 2006
    Leeftijd
    69

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door BBreedveld

Enige nadeel is de prijs (en in mijn ogen ook het niet al te mooie uiterlijk) en het feit dat als je paard veel verandert je in het begin vaak de zadelpasser erbij zal moeten halen om de luchtkamers aan te laten passen (al doet mijn stalgenootje dat nu gewoon zelf

Mag ik vragen of je bij Inge ook een Levada hebt geprobeerd? Die hebben niet zo'n dwingende zit en hebben wel een vaste boom.
    Een Wow zadel heb ik toevallig beken op een stal waar ik op bezoek was.
    Het is inderdaad een mooi systeem, maar ja de prijs is ook wel torenhoog vind ik.
    Dus dat is niet meteen aan de orde nu.

De Levada heb ik wel aangekaart, maar Inge zei dat dat niet geschikt zou zijn voor Isabella, gezien haar diepe en weke rug.
    Tja, en dat moet ik dan maar aannemen, zij is de deskundige.
    Ik moet zeggen dat ik steeds onzekerder wordt, wat ik nu moet doen.
    Ik hoor veel adviezen aan van deskundigen en iedereen heeft weer een ander verhaal.
    Ik krijg er bijna een zadel"angst"van
    LOESJE

Ik heb een tietse's choice op isabella gehad, omdat een stalgenoot er mee rijdt.
    Maar het lag echt totaal niet goed
    Logisch toch? Zoals ik je in mijn pb destijds al zei worden de TC-zadels op maat van het Friese paard gemaakt.
    Een weke rug is bij Friezen een niet onbekend verschijnsel.
    Voor Pauli heb ik een WOW - heel duur, maar super zadel.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Dec 2006
    Leeftijd
    69

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Maar het lag echt totaal niet goed
    Logisch toch? Zoals ik je in mijn pb destijds al zei worden de TC-zadels op maat van het Friese paard gemaakt.
    Een weke rug is bij Friezen een niet onbekend verschijnsel.
    Voor Pauli heb ik een WOW - heel duur, maar super zadel.
    Ja, zeker logisch, ik ga mij beter informeren over de Tietse's choice.
    Ik heb twijfels bij de Whispelaere, en de Moffet moet ik langer proberen om te zien hoe Isabella er onder blijft lopen.
    De WOW is ook een optie, helaas wel een erg dure voor mijn budget.
    LOESJE

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ben ik weer met mijn MSFC-ers... Je kunt ook een MSFC-er inschakelen, onafhankelijk en deskundig (zelfde opleiding als Kerry. Mocht hij niet kunnen kun je een van hun bellen: http://msfc.nl/index.php?option=com_...=46&Itemid=110. Succes ermee.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ &lt;--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten