ik heb een hengste veulentje van nu 10 maanden oud hij is nog maar net van zijn moeder af.. hij heeft altijd in een grote kudde met andere merries en veulens gestaan. ik heb hem nu net een week. hij staat bij mij in de wei samen met een tinkerruin.. in de zomer komen er nog meer paarden bij te staan..ook andere veulens..
(ik doe alles op een natuurlijke manier en zo eerlijk mogelijk tegen over het paard..)
nu leek het mij verstandig om alvast te oefenen dat hij soms alleen kan staan..aangezien de tinker niet van mij is en zijn baasje hem soms eruithaald. meestal verzorg ik hem.. dus heel vaak zal het niet zijn maarja..
maar nu dus het probleem als ik die tinker alleen al uit de wei haal en een meter van het hek af sta. raakt hij helemaal in paniek rennen door de wei en hinneken.. ik ben heel bang dat hij over het hek springt als ik verder weg van hem loop. en dan is de weg niet verweg. toen heb ik een schrikdraad(zonder stroom) gespannen op een deel van de wei. dus als hij er dan door heen zou gaan rent hij nog gewoon in de wei. 3 meter van het draad af en hij rent er dwars door heen..
ik was van plan om het rustig op te bouwen steeds 5 minuten langer weg blijven maar dat lukt gewoon niet..
het liefste wacht ik nog een tijdje zodat hij rustig kan wennen aangezien hij er nog maar zo kort staat. maar dat kan dus niet wnat als hetbaasje van die tinker besluit te gaan wandellen staat hij straks meteen 2 uur alleen..
wat kan ik het beste doen.. toch gewoon door lopen of? ik hoop dat iemand me advies kan geven..
alvast bedankt
groetjes lilian
Bladwijzers