Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: Spaans/Portugees Hoofdstel

Spaans/Portugees Hoofdstel

Sinds enkele weken rij ik met een Zaldi Schooler (Spaans zadel) nu overweeg ik om ook een Spaans of Portugees hoofdstel aan te schaffen.

Het eerste wat me opvalt is dat de neusriem vast zit aan het bakstuk. (zie foto)
    Ik rij met een Myler comfort snaffle bit met d-ringen en wil dit bit ook gaan gebruiken bij dit hoofdstel.

Iemand ervaring met een soort gelijk hoofdstel? Is dit een paard vriendelijk hoofdstel?

Hoor graag jullie ervaringen.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Re: Spaans/Portugees Hoofdstel

Hoi,

ziet er gewoon helemaal prima uit
    lekkere brede banden, vriendelijk voor paard

dat bit lijkt prima te passen in deze constructie

groetjes
    Roos

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Gipsy Spirit
    Sinds enkele weken rij ik met een Zaldi Schooler (Spaans zadel) nu overweeg ik om ook een Spaans of Portugees hoofdstel aan te schaffen.

Het eerste wat me opvalt is dat de neusriem vast zit aan het bakstuk. (zie foto)
    Ik rij met een Myler comfort snaffle bit met d-ringen en wil dit bit ook gaan gebruiken bij dit hoofdstel.

Iemand ervaring met een soort gelijk hoofdstel? Is dit een paard vriendelijk hoofdstel?

Hoor graag jullie ervaringen.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Zie hier Amigo's Spaanse hoofdstel mét Myler (eigenlijk nét iets te groot voor hem)
    [size=99px](Nee Trea, ik verkoop hem niet )[/size]

Zelfs aan de grote kant, gaat het prima met Myler. Grz Els

© E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Hihi, dit is een portugees hoofdstel

In Spanje zijn de hoofdstellen een stuk soberder, in Portugal heb je de pronkhoofstellen.

Het zijn in gebruik gewoon heel normale hoofdstellen, zonder aansnoertoestanden ed.

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Dit hoofdstel bevalt mij SUPER! (en mijn pony ook)

Ik heb zo'n zelfde (Weet niet of het dit precieze hoofdstel is, de mijne is al bijna 60 jaar oud) met heel fijne brede banden, heerlijk soepel leer, ideaal.
    Het voordeel van de neusriem is dat deze mijn bit stabiliseert (bij het mennen, overige werk is zonder neusriem) zodat ik ook met een eenvoudige trens kan mennen.

Groetjes, Lacuna

Hey,

Ik heb met dit model op shitters gereden, maar dan zonder de mooie gespen, en ik vond het prima werken.

Bit lag mooi rustig in de mond en de hoeveelheid riempjes om de kleine koppies viel erg mee.

Je kan er zowel een trens als een stang aan hangen. Zelfs bitloos rijden kan ermee.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

ja klopt.
    En bitloos mennen met extra een bit erbij, en dan met dubbele leidsels. Gaat ook prima.

En de mijne in elk geval is bijzonder goed verstelbaar. Gebruik hem voor mijn shetlander, maar ook voor mn verzorgfjord. hij heeft zelfs een keer om een fries gehangen, op het alleruiterste gaatje.
    De keelriem past dan niet meer, maar verder ging het prima

Groetjes, Lacuna

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Even een vraagje, hoe hebben jullie hier bitloos mee gereden? Ik wil namelijk ook zo'n soort hoofdstel bij mijn Espaniola, maar weet nog even niet hoe ik dat ga fixen met mijn indian bosal. En misschien wil ik overstappen naar sidepull-achtig iets...
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Dit is de advertentie van Equihof op het andalusierforum:

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jamie2macho
    Voor diegene die het nog niet wisten

Ze gaan al een maand als warme broodjes mrgreen

[size=99px]Met gepaste trots presenteren wij het Equihof hoofdstel![/size]

Dit (uiteraard) bitloze hoofdstel is gebaseerd op de zachte volledige lederen kaptoom welke de oude Meesters reeds sinds lang vervlogen tijden gebruikten om paarden op te leiden aan de hand en in te rijden (Bitloos is wellicht niet zo nieuw als men denkt…).

Het Equihof hoofdstel is speciaal ontworpen voor de klassieke Bitloze Rijkunst en is in twee tot de verbeelding sprekende uitvoeringen verkrijgbaar. Bovendien kunt u eventueel voor het lederen hoofdstel uw eigen kleurenpalet samenstellen.

Het hoofdstel is inclusief bijpassende heerlijk soepele teugels welke extra lang zijn om ook het werk aan de hand te vergemakkelijken.

Model ‘De Pluvinel’

Top kwaliteit geolied lederen hoofdstel, ambachtelijk gemaakt in België.
    Inclusief bijpassende soepele en lichte teugels van 1,5 m.

Prachtige authentieke barokke gespen maken het geheel af.

Leder tinten: London met donkere afwerking, london met lichte afwerking, Victoria (red wood) en zwart.
    Barokke Gespen in Goud of Zilver.

De kaakriem hoort aan te sluiten maar dit hoofdstel is te groot voor de pop. Betere foto's volgen binnenkort

U kunt tevens kiezen indien u wenst om twee verschillende ledertinten te combineren.

Model Anglo

Met engelse doch elegante gespen

Binnekort ook: Model vaquera en model pompebled (fries!).

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Ik vind het juist heel erg fijn dat de neusriem en het bit met elkaar verbonden zijn. Dit verdeeld de druk die anders op het bit zou komen, nu fijn over de hele neus en bit heen. Ik rijd mijn beide paarden ook zo.

Bedankt voor jullie reacties, ik ben om, ik ga er een kopen.

Ik heb al even contact gehad met http://www.portugalweb.com/shop/ over de maten en ik mag gewoon Ryan zijn maten doorgeven en dat wordt het hoodstel op maat gemaakt.

Het hoofdstel staat Amigo prachtig Els.

Leuk zeg! Ik heb mijn spulletjes ook via portugalweb! Erg vriendelijke mensen en mooie spullen....echt super fijn leerwerk!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door madelon
    Leuk zeg! Ik heb mijn spulletjes ook via portugalweb! Erg vriendelijke mensen en mooie spullen....echt super fijn leerwerk!
    Helemaal mee eens! Goede service, vriendelijke (goed Engels sprekende) mensen echt een aanrader! ([size=99px]jammer dat de verzendkosten zo hoog zijn, maarja dat is niet anders)[/size]

Binnenkort zal ik eens wat foto's plaatsen. (heb momenteel geen camera, dus even geduld )

Bladwijzers

Forum Rechten