Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: Boett-deken - Boett-hoofdkap - Liberate - Vliegenspray

Boett-deken - Boett-hoofdkap - Liberate - Vliegenspray

Hallo,

ik heb vorig jaar al enkele topics geopend ivm zomereczeem, maar heb weer enkele vraagjes.

1. Wanneer leggen jullie je Boett-deken op? Ik weet dat dit van streek tot streek verschilt wat de mugjes betreft. Op wat letten jullie om te bepalen wanneer het deken op gaat? Ik had al gedacht dat zolang het sneeuwt en het snachts minder dan 5° is om het deken af te laten. Zo lang ze op stal gaan 's nachts gaat het zowiezo niet aan, maar 1 april gaan ze 24/7 buiten (en dan meteen met deken op de weide smijten). Leggen jullie het pas op als je begint te zien dat uw paard schuurt? Lijkt me dat het dan al te laat is en de allergie weer aangestoken is?

2. Ik ga nu dit jaar voor Ryona ook een Boett-hoofdkap kopen omdat ze de voorbije zomers haar voorpluk afschuurde incl de prachtige wondjes en korstjes die zo typisch zijn voor ZE. Zijn er bepaalde dagen (allezja, bepaald soort weer) wanneer ik die kan aflaten? Ik kan voornamelijk enkel 's avonds gaan, heel misschien nog 's morgens als het niet te lang duurt om het ding aan te krijgen. Ik hoop dat ik een hoofdkap met franjes aan de ogen te krijgen en niet met een netje, dan kan ik die ergens vanachter vaststeken als er geen vliegen zitten en zo haar ogen vrij blijven.

3. Ik ga ook liberate kopen, hebben jullie hier ervaring mee?

4. Weten jullie een vliegenspray die écht GOED werkt en niet juist voor een half uurtje? Die zou ik aanvullend op de plekken waar de Boett niet beschermd willen sprayen (op de benen voornamelijk omdat mijn pony's nog helemaal gek werden van de vliegjes die op hun benen kropen vorig jaar). Bovendien als ik een middagje zonder deken wil spelen en rijden wil ik dat de vliegjes ook weg blijven, en dan voornamelijk die dazen omdat ik dan vooral bezig ben met de dazen weghouden en niet meer met rijden zelf...

Alvast bedankt!!!

Xjes,
    Elineke
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Re: Boett-deken - Boett-hoofdkap - Liberate - Vliegenspray

Van zomereczeem heb ik niet zo veel verstand, maar citronella ruikt ontzettend sterk en persoonlijk vind ik dat dat altijd nog het beste werkt. Wel ietsjes verdunnen met water.
    He who thinks he can and he who thinks he can't, they are both right.
    www.paardopzijnbest.nl

Ik heb citronella ook al gebruikt. Helpt niet zoals ik het wil, is meteen weer weg. Citronella, Lavendel, Tea Tree, alles...

He dat is jammer, want een ander preventief middel zou ik ook niet weten.
    Wel iets voor erna, en dat is kammile thee, weet niet of je dat al geprobeerd hebt maar voor een oude verzorgpony van mij met zomereczeem was het een echte opluchting. Die werd helemaal gewassen met kamille thee en daarna deels ingesmeerd met uierzalf.
    www.paardopzijnbest.nl

Kamille-thee ga ik onthouden. Uierzalf ook al geprobeerd, helpt niets...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Martiine
    Van zomereczeem heb ik niet zo veel verstand, maar citronella ruikt ontzettend sterk en persoonlijk vind ik dat dat altijd nog het beste werkt. Wel ietsjes verdunnen met water.
    Citronella mag niet meer verkocht worden! Staat op de lijst van verboden middelen.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

ai.. dat wist ik even niet..
    www.paardopzijnbest.nl

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

je kan citronella vervangen door lemongras werkt (bijna) even goed
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Bedankt voor de tips, maar ik ben echt naar een kant-en-klaar spuitbaar middeltje opzoek, omdat ik al zelf met etherische olien aan de slag ben gegaan en dat eigenlijk niet zo goed ging. Ik heb het met jojoba-olie gemengd, maar dat verstuifde niet goed omdat het te vettig was en met water is het niet goed genoeg gehomogeniseerd.

Weet niemand iets over het opleggen van het deken?

Xjes,
    Elineke

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Wat ik hier gebruik: bio-kill, het doodt alle kleine beestjes ik spuit het overvloedig in de manen en de staart. Het helpt niet 100% (tot nu toe heb ik nog niets gevonden) maar Bollie is vorig jaar lang wondjesvrij gebleven, tja lag dat aan het weer of het product dat is natuurlijk weer raden .

Ik had ook zo een grote harde rode borstel opgehangen, en Bollie heeft die bijna volledig weggeschuurd, daar heeft hij veel deugd aan en hij kan dan geen wondjes schuren.
    Dit jaar ga ik (proberen) Bollie binnen te zetten (hij gaat wel automatisch binnen als de beestjes teveel bijten) in de morgen en de avond.

Tja een Boett deken zie ik niet zitten, wegens te omslachtig , moest het toch te erg worden zal ik er wel één moeten bestellen!!!
    "Dromen komen uit..."

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Hee Eline!

Ik zou je monsters hun bourka maar opdoen voordat ze jeuk krijgen, dan schuren ze hem niet zo kapot. Het begon bij jou al vrij vroeg he? Zou dan even nu wachten tot de regenperiode over is en hem dan opdoen.

Hey elineke
    ik heb ook een boett deken voor mijn pony en probeer het nu uit te stellen tot volgende week en hoop als ik dat red want blijft hier teminste dan nog lekker regenen en dat is niet zo erg maar ik ga hem erop leggen wanneer de temperaturen voor de hele week omhoog gaan..

mijn pony heeft ook een hoofdkap maar met zo'n roostertje ervoor dat werkt perfect hoor niks mis mee en ik rol onderste stukkie nog beetje op want dan zit het wat strakker en dan kan er nooit een vliegje inkomen

heeft jou pony erg zomer eczeem ?

ik heb geen ervaring met liberate maar ik heb er goede verhalen over gehoord
    ik gebruikt ook citronelle flink wat opsprayen en dan gaat het tot nu toe erg goed

mijn pony heeft inmiddels haar deken alweer op (week alweer)
    want kon het niet meer aanzien ze was zo onrustig dus de vliegenspray is weer uit de kast en de deken en ze is nu gelukkig weer kalmpjes in de wei

Actief Forumlid Jill's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

[quote="Liesbet"]Ik had ook zo een grote harde rode borstel opgehangen, en Bollie heeft die bijna volledig weggeschuurd, daar heeft hij veel deugd aan en hij kan dan geen wondjes schuren.
    quote]
    Zelf gemaakt? Waar gekocht? Ik zoek ook zoiets om te voorkomen dat onze hooiruif de hele wei doorgaat!

Ik heb ervaring met liberate.

Gebruik de shampoo en de creme ( is handiger , gemakkelijker te doseren dan een pot, want dan hangt er meer aan je vingers dan aan de staart of manen van je paard)

1 of 2 x de manen en staart wassen met de shampoo in de week. (Wordt extra zacht, ontklit ) en dagelijks de crème smeren.

Bladwijzers

Forum Rechten