Hallo,
ik heb vorig jaar al enkele topics geopend ivm zomereczeem, maar heb weer enkele vraagjes.
1. Wanneer leggen jullie je Boett-deken op? Ik weet dat dit van streek tot streek verschilt wat de mugjes betreft. Op wat letten jullie om te bepalen wanneer het deken op gaat? Ik had al gedacht dat zolang het sneeuwt en het snachts minder dan 5° is om het deken af te laten. Zo lang ze op stal gaan 's nachts gaat het zowiezo niet aan, maar 1 april gaan ze 24/7 buiten (en dan meteen met deken op de weide smijten). Leggen jullie het pas op als je begint te zien dat uw paard schuurt? Lijkt me dat het dan al te laat is en de allergie weer aangestoken is?
2. Ik ga nu dit jaar voor Ryona ook een Boett-hoofdkap kopen omdat ze de voorbije zomers haar voorpluk afschuurde incl de prachtige wondjes en korstjes die zo typisch zijn voor ZE. Zijn er bepaalde dagen (allezja, bepaald soort weer) wanneer ik die kan aflaten? Ik kan voornamelijk enkel 's avonds gaan, heel misschien nog 's morgens als het niet te lang duurt om het ding aan te krijgen. Ik hoop dat ik een hoofdkap met franjes aan de ogen te krijgen en niet met een netje, dan kan ik die ergens vanachter vaststeken als er geen vliegen zitten en zo haar ogen vrij blijven.
3. Ik ga ook liberate kopen, hebben jullie hier ervaring mee?
4. Weten jullie een vliegenspray die écht GOED werkt en niet juist voor een half uurtje? Die zou ik aanvullend op de plekken waar de Boett niet beschermd willen sprayen (op de benen voornamelijk omdat mijn pony's nog helemaal gek werden van de vliegjes die op hun benen kropen vorig jaar). Bovendien als ik een middagje zonder deken wil spelen en rijden wil ik dat de vliegjes ook weg blijven, en dan voornamelijk die dazen omdat ik dan vooral bezig ben met de dazen weghouden en niet meer met rijden zelf...
Alvast bedankt!!!
Xjes,
Elineke
Bladwijzers