Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: Galop en touwhalster probleempjes

  1. #1

    Galop en touwhalster probleempjes

    Probleem 1 GALOP:

    Djailo is afgelopen augustus door Eddy gestart alleen sinds die tijd lukt het galloperen nog steeds niet zo goed, nu probeer ik tijdens circling een stemcommando te geven zodat ik die onder het zadel kan gebruiken. Probleem is alleen, op de grond begrijpt hij het onder het zadel niet, iemand tips/ervaringen??


    Probleem 2 TOUWHALSTER:

    Als ik met touwhalster rijd gaat hij keihard tegen mijn fases in in de zin van de andere kant op draaien met zijn hoofd. Ik merk aan mezelf dat ik dan ineens te veel druk ga geven vanuit niks zegmaar dat is ook niet eerlijk alleen ik rijd nu niet fijn met een touwhalster terwijl ik DAT juist zo fijn zou vinden. Vandaar weer de vraag: Iemand tips/ervaringen??


    Heel graag want weet het even niet op het moment, bedankt alvast!
    xxx Daisy

    Djailo M'n Kanjer !!!

  2. #2
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Galop en touwhalster probleempjes

    Tip voor probleem 1: vandaag heb ik mn eerste galopsprong gemaakt na een hele lage hindernis.Misschien zou dat een mooi begin kunnen zijn voor de galophulp?

    Tip voor probleem 2: Stuur je wel met je armen wijd? Dus echt wijzen waar je heen wil?
    eventueel kun je de stick gebruiken als fase 4.

  3. #3
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Galop en touwhalster probleempjes

    Tip voor probleem 1: probeer je het buiten de bak? Laat hem anders echt hard gaan ergens waar het kan, hij zal dan wel moeten galopperen en probeer dan van harde galop steeds iets terug te gaan. Al is de tip van Sandra ook een hele goede.

    Tip voor probleem 2: Omdat je ook aangeeft dat je zelf teveel gaat doen, heel herkenbaar. Leg je teugels neer, of eraf als je durft en ga met stick rijden. Eerst op je lichaam en dan door de fases heen met stick. Zo leer je ook meer om een pushing turn te maken.

  4. #4

    Re: Galop en touwhalster probleempjes

    Dat op mijn lichaam rijden is misschien wel juist het probleem, hij reageert totaal niet als ik wil stoppen met mijn zit of wil sturen hij gaat draven dan (als ik stap).. beetje jammer...

    ik kan inderdaad wel buiten rijden maar de echte lange paden zijn nu blubbie..
    xxx Daisy

    Djailo M'n Kanjer !!!

  5. #5
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Galop en touwhalster probleempjes

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door daisy_djailo
    Dat op mijn lichaam rijden is misschien wel juist het probleem, hij reageert totaal niet als ik wil stoppen met mijn zit of wil sturen hij gaat draven dan (als ik stap).. beetje jammer...

    ik kan inderdaad wel buiten rijden maar de echte lange paden zijn nu blubbie..

    Hij reageert nog niet, maar als jij effectief in je fases gaat zijn, gaat dat helemaal goedkomen. Als hij weet van oh eyes bellybutton, stick zien, stick raken bijv, reken maar dat hij dan snel genoeg gaat reageren. Ieder paard kan je daar licht op maken.

  6. #6

    Re: Galop en touwhalster probleempjes

    ok onwijs bedankt ik ga er morgen gelijk mee aan de slag! even jouw mening: als ik morgen nou ga rijden en ik ga me even focussen op dit gedeelte van het rijden, als ik dat nou een half uur doe he heb ik het idee dat ik niet veel gedaan heb, dat is toch niet zo? sorry hoor, ik hoor graag andermans mening
    xxx Daisy

    Djailo M'n Kanjer !!!

  7. #7
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Galop en touwhalster probleempjes

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door daisy_djailo
    ok onwijs bedankt ik ga er morgen gelijk mee aan de slag! even jouw mening: als ik morgen nou ga rijden en ik ga me even focussen op dit gedeelte van het rijden, als ik dat nou een half uur doe he heb ik het idee dat ik niet veel gedaan heb, dat is toch niet zo? sorry hoor, ik hoor graag andermans mening
    Haha dat verschilt natuurlijk hoe het gaat. De ene keer kan je na 5 minuten het gevoel hebebn goed bezig te zijn geweest en de andere keer voel ik me na een hele dag zwaar nutteloos.

    Ik had een zwaar stug paard en heb wel echt 3 maanden zonder teugels gereden en nu is het dan ook wel echt lekker gevoelig.

    Als Djailo het na een half uur goed oppakt zou ik lekker stoppen en iets anders leuks gaan doen, maar ik zou het zeker een tijdje zo doen, meestal is het niet ineens goed.

    Ben benieuwd hoe het gaat morgen!

  8. #8

    Re: Galop en touwhalster probleempjes

    echt super bedankt! ik ben ook onwijs benieuwd, ik zal het hier laten weten morgen!
    xxx Daisy

    Djailo M'n Kanjer !!!

  9. #9
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Galop en touwhalster probleempjes

    Sinds wanneer gaat het sturen eigenlijk zo stug, want ik neem aan dat het eerst wel ok moet zijn geweest aagezien hij bij Eddy gestart is?

  10. #10

    Re: Galop en touwhalster probleempjes

    nou ik heb er bijna 3,5 week niet opgezeten misschien is dat het en denk ik weer eens negatief

    morgen even kijken..
    xxx Daisy

    Djailo M'n Kanjer !!!

  11. #11
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Galop en touwhalster probleempjes

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door daisy_djailo
    nou ik heb er bijna 3,5 week niet opgezeten misschien is dat het en denk ik weer eens negatief

    morgen even kijken..
    Mooi dat het daarvoor ok was, dan komt het helemaal goed.

  12. #12

    Re: Galop en touwhalster probleempjes

    thanks voor je tips en support haha!
    xxx Daisy

    Djailo M'n Kanjer !!!

  13. #13

    Re: Galop en touwhalster probleempjes

    Vanmorgen even gereden, ging super! Veel beter al als gister alleen nog niet helemaal je-van-het maar ik heb weer een beetje hoop!!
    xxx Daisy

    Djailo M'n Kanjer !!!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •