Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Hoe lopen de zones van je fiets ten opzichte van je paard?

  1. #1
    Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    Vianen ut
    Leeftijd
    46
    Berichten
    2.511

    Hoe lopen de zones van je fiets ten opzichte van je paard?

    Ben gister dus wezen fietsen met Shiva. Ging op zich wel prima, de heenweg. De terugweg was wel even wat anders.
    Maar door dit dus meegemaakt te hebben vroeg ik me af, hoe staan de zones van mij op mijn fiets ten opzichte van Shiva?
    Als ik met haar wandel dan loopt ze naast mij, met haar hoofd naast mijn schouder.
    Maar gister met de fiets liep ze achter mij, met haar hoofd gelijk aan mijn achterrekje. Ziet ze mij op mijn fiets in het geheel als een paard? Is mijn voorwiel dan zone 2, en mijn achterrekje zone 4?

    Ik vond het best toen ze naast mijn achterrekje liep, had absoluut niet het idee dat ze mij aan het drijven was. Ze reageerde goed op mijn hulpen. Alleen was de terugweg anders, toen wilde ze ineens harder en begon ze in zone 2 te lopen. Dus voorbij mij, naast mijn voorwiel. En dan proberen harder te gaan.
    Ik heb haar meerdere malen laten stappen en ze moest naast mij komen, dus voor haar in zone 3. Duurde even en ik had een fase 4 nodig, maar toen snapte (accepteerde) ze het.

    Heb ik dit nu goed aan gepakt? Het heeft ze me echt aan het denken gezet. Ik wil graag meer gaan fietsen met haar, maar wel op de juiste manier. Ik zorg er voor dat zij links van mij loopt en dan aan de linkerkant van de weg. Zo ziet ze mij en is haar blinde kant langs de berm.

    Ik hoor graag wat jullie denken.

  2. #2
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Hoe lopen de zones van je fiets ten opzichte van je paard?

    Ik zou gewoon je lichaam aanhouden als referentiepunt niet je fiets. Als ze naast jou loopt lijkt het mij gemakkelijker om evt te corrigeren. Voor haar zal het even wennen zijn, maar denk dat het snel duidelijk is.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #3
    Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    Vianen ut
    Leeftijd
    46
    Berichten
    2.511

    Re: Hoe lopen de zones van je fiets ten opzichte van je paard?

    Ik zal het eens proberen de volgende keer. Dank je.

  4. #4

    Re: Hoe lopen de zones van je fiets ten opzichte van je paard?

    Ik heb heel slechte ervaringen met paarden langs de fiets
    Enya brachten we in het verleden wel eens met de fiets naar de wei. Nou werkelijk.... ze liep er zover achter als het touw lang was, het was echt sleuren. In draf gaan?? No way.. zelfs geprobeerd door een andere fietser met een zweep erachter aan te laten fietsen.. HAHAHA (toen kenden we Enya nog niet zo goed ), ze ging zo mogelijk nóg langzamer.

    Troy wordt zo opgewonden dat hij telkens bokt en uitslaat in de richting van de fiets.

    Amy ging wel goed, maar als we iets langzamer gingen en er kwam een graspluk in beeld...

    Mijn ervaring: fietsen met paarden: NO WAY

    Hoop dat je nog goede tips krijgt hierzo. Misschien leer ik er nog wat van

  5. #5

    Re: Hoe lopen de zones van je fiets ten opzichte van je paard?

    @ Trea: zelfde hier! Wij konden de pony's altijd uit een weide gaan plukken . Soms wel 3x per keer (shetters die onder draden kruipen = niet leuk!). Uiteindelijk toch maar beslist dat het veel te gevaarlijk was om de fietstochtjes te laten voor wat ze zijn... Ik vind dat als je kunt rijden, dat het fietsen best zo gelaten kan worden, omdat het te gevaarlijk is eigenlijk.
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore


  6. #6
    Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    Vianen ut
    Leeftijd
    46
    Berichten
    2.511

    Re: Hoe lopen de zones van je fiets ten opzichte van je paard?

    Nou, als Shiva de volgende keren de terugweg nog zo loopt de drammen dan hou ik het voor gezien.
    Maar het leek met leuk om buiten eens wat anders met haar te doen. Wandelen is ook leuk, maar dan kan ze alleen stappen. Lijkt me lekker voor haar om zonder mij op dr rug ook te kunnen draven. Ik merkte wel dat ze het echt leuk vond.
    Gras probeerde ze de eerste 10 min nog te pakken, maar na een correctie aan het halster hield ze er al mee op.
    Het enige met haar is dat ze erg graag en snel naar huis wilt. Maar ze bleef, na de fase 4, wel netjes achter mn stick lopen.

    Ik zal de volgende keer proberen om haar echt naast mij te houden. Eens zien of dat te doen is.
    En anders gaan we gewoon elke keer lekker rijden. Vind ze ook echt niet erg.

  7. #7
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Hoe lopen de zones van je fiets ten opzichte van je paard?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Elineke
    @ Trea: zelfde hier! Wij konden de pony's altijd uit een weide gaan plukken . Soms wel 3x per keer (shetters die onder draden kruipen = niet leuk!). Uiteindelijk toch maar beslist dat het veel te gevaarlijk was om de fietstochtjes te laten voor wat ze zijn... Ik vind dat als je kunt rijden, dat het fietsen best zo gelaten kan worden, omdat het te gevaarlijk is eigenlijk.

    HIhi, ik vond Nine uiteindelijk best lief.

  8. #8
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Hoe lopen de zones van je fiets ten opzichte van je paard?

    Als ik er aan denk zal ik mijn instuctrice eens om tips vragen, zij vindt het leuk om met haar paardje te fietsen en doet dit ook regelmatig. Ik zit er ook wel eens aan te denken, maar dan moet Whoopie eerst wat meer rust hebben ben bang dat ze anders wegspringt of boven op mijn fiets of zo.

    Ik weet dat ik vroeger mijn zus begeleide op haar welsch naar de manege en ik op de fiets, ik belande nog wel eens half in de sloot na een leuke actie
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •