Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Rijbak maten

Rijbak maten

Wat is voor jullie de idieale rijbak formaat etc..

waar me pony staat gaan we een rijbak maken maar we zijn nog niet eens over de maten ik wil liefst wat breder dan 20 dacht zelf aan 30 ofz maar die lengete ? tips zijn welkom

We gaan eerst helemaal uitgraven en dan komt er eerst een laag puin in en dan laag zwartzand en dan laag witzand dit voor de goede afwatering zodat de bak niet super nat word

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: Rijbak maten

een normale rijbak is 20x40m, een dressuurrijbak is 20x60, maar dat is erg groot voor een privebak hoor.

Haha ik weet niet hoe je dat uit moet zetten enz maar mij lijkt het heerlijk als die wat breder is

normale maat is 20 x 40 dat wist ik
    misschien is 25 x 50 wel mooie maat ?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Een 20x40 rijbak is al best ruim, maar als je toch de ruimte hebt en een paar meter extra graven niet echt meer geld kost, zou ik inderdaad gaan voor een 25x50m.
    Geen 20x60, want voor grondwerk is het juist fijn als je wat meer breedte hebt.

Je zou de maat vast kunnen uitzetten met prikpaaltjes en schriklint en er dan in rijden/grondwerken. Dan merk je vanzelf hoe de ruimte je bevalt
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Bij ons 'op stal' hebben we 25 x 60, m.n. die breedte is superfijn. En als je ook graag eens dressuur rijdt, zoals ik, is 60 meter rechtuit kunnen ook fantastisch.
    We zetten gewoon een kleiner stuk af als we dat nodig hebben.
    Als ik zelf een bak zou aanleggen zou ik voor dezelfde maten gaan
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Hmmmm nou sla ik toch aan het twijfelen.... Als het ooit weer droog weer wordt leggen wij ook een bak aan, was zwaar overtuigd van 20 x 40.... Maar nu weet ik het niet meer...... Ik zou net 60 lang kunnen halen........ En iets breder ook wel.......

Blijf dus hier even meelezen!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Haha ik had er met eveline al over gehad

want ik weet van manege's die 20 breed mijn pony houd er bv niet van als een bocht scherp is dan gaat ze draven en als je 25 tot 30 breed hebt is prettiger kun je wat ruimere bocht nemen en met parelli lijkt me het ook prettig

Bladwijzers

Forum Rechten