Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: te veel voedingssuplementen

  1. #1
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    te veel voedingssuplementen

    Ik kom net terug van de winkel en maakte volgende bedenking (voor de zoveelste keer).

    Zo ziet volgens de reclame je doorsnee dag eruit:
    Start de dag met een onbijtkoek van merk x voor je dagelijkse portie koolhydraten binnen, veel beter nog dan de boterham met Nutella.
    Eet nog een potje activia, en je opgeblazen gevoel is verleden tijd en de darmflora kan er weer tegen
    Als drankje neem je best mineraalwater met een grote tablet multivitamine
    Nog een Knor Vie voor je dagelijkse portie groeten en fruit daarbovenop nog een Delisoup voor een extra portie groeten
    's middags drink je achtereenvolgens een Danicol (weg is je collesterol) sluit af met Calcifort (sterke botten) en neem een kom musli met extra vitaminen
    In de namiddag vind je nog wel een middeltje om je weerstand te verhogen
    Om nog maar te zwijgen van de portie omega 3-6-9 die je uitzonderlijk slim maakt
    's avonds mag je kiezen welk fastfood restaurant je binnenstapt want alle nodige voedingsstoffen heb je toch al binnen.

    Nu vind ik dat persoonlijk de grootste gelklopperij die er bestaat en ik hou er me niet mee bezig. Al betrap ik mezelf toch soms
    Ik zie dit fenomeen zich ook manifesteren in de paadenwereld
    Enkele jaren terug werd appelazijn als het wondermiddel gepromoot
    Als ik juist mijn paardje had zeulde heel de stal knoflooksnippers aan
    Nu zie ik weer een opmars van magnesiumsuplementen

    Ik blader graag in het boekje van de Paardendrogist hoor.
    Ik ben er van overtuigd dat sommige suplementen nodig zijn voor sommige mensen/paarden. Maar die wildgroei kan toch nooit gezond zijn, zeker niet zonder advies van deskundige. Maar weerom de vraag, wie is er nog deskundig? En hoe zie je de bomen nog door het bos?
    Maar ik maak me wel de overpeinzing van de invloed van reclame op ons gedrag naar voeding toe niet een negatief gevolg heeft voor gezondheid van mens en dier
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  2. #2

    Re: te veel voedingssuplementen

    Ja Rengeltje, zo is dat! Gezondheid is een hype en ik vind het ook wel véélbetekenend dat het eigenlijk aangeeft dat mensen tegenwoordig denken dat leven "maakbaar" is. Voor alles is een pil, voor alles een oplossing.
    Ziekte en ongemakken worden niet meer zo aanvaard als vroeger en natuurlijk, aan één kant is dat goed. Maar soms moet je ook gewoon de natuur haar werk laten doen.

    In zijn algemeenheid zou je kunnen zeggen dat gewoon, gevariëerd et natuurlijk voedsel voor zowel mens als dier voldoende moet zijn.
    Maat houden wat vet en vlees betreft en vooral veel groentjes eten. Werk- em milieuomstandigheden eisen soms wel wat aanvulling. Maar je niet gek laten maken, da's het verstandigst. En aan je paard geen andere dingen geven dan goed voer en supplementen alléén als door medisch onderzoekt blijkt dat je paard het nodig heeft.

    Mensen kopen maar al te graag een illusie.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  3. #3
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Uitgeest
    Berichten
    649

    Re: te veel voedingssuplementen

    zoals marianne al zegt: alles met mate en een normale portie gezond eten (groente en fruit etc) zou voldoende moeten zijn.

    Wel HEEL frapant dat ik net een topic wilde plaatsen over Appelazijn. Ik overweeg het te geven, omdat het zorgt voor een goede weerstand en er extra vitaminen/mineralen inzetten en tevens nog bijdraagt aan de bloedzuivering, wat weer vliegen kan tegengaan. Flicka kan wel wat extra's gebruiken en in vliegensprays geloof ik ook niet meer zo, het werkt wel maar ja 2uur en dan niet meer..

    Nu zit ik dus weer hard in twijfel, jouw verhaal daar ben ik het ZO mee eens!! Overal is wel iets voor!

    Het boekje van de paardendrogist is net zo: bij alles kun je wel zeggen: oh dat heb ik ook nodig dan! Maar goed die appelazijn is iets wat misschien wel echt beter is voor Flicka nu en wie weet houd het ook nog wat vliegen weg. I don't know anymore

  4. #4
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Akersloot (Noord-Holland)
    Berichten
    666

    Re: te veel voedingssuplementen

    Kan ik het ook helemaal mee eens zijn. Het mooiste vind ik nog dat die vitaminen enzo behalve in je voedingsmiddelen, ook nog eens in je shampoo's, dagcremes en bodylotion hoort te zitten ! Heel nuttig allemaal.

    Wat de paarden betreft: ik ben zwaar in overtreding, ik geef namelijk mijn bijna 24-jarige ruin nog steeds geen supplementen voor "oudere paarden". Sterker nog, ik doe niet eens aan speciaal seniorenvoer.

    Toch betrap ik me er op dat als ik de paardendrogist lees, ik ook soms denk: misschien moet ik toch maar ...... En meteen daarna denk ik: Neeeeeee

  5. #5
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re: te veel voedingssuplementen

    Is het niet gewoon het afkopen van je schuldgevoelens tegenover jezelf? Veel mensen roepen dat ze ongezond eten (en dat doen ze meestal ook) en gaan dan aan de pillen. Is het dan zo ingewikkeld om gewoon goed te eten?

    't is nog goedkoper ook

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •