Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: Goede deken voor 24/7 buiten?

  1. #1

    Goede deken voor 24/7 buiten?

    Walter liep tot nu toe eigenlijk altijd zonder deken, maar deze winter heeft dat toch wel wat problemen opgeleverd. Spierproblemen, die ineens als sneeuw voor de zon verdwenen als hij zijn regendeken op had.
    Walter kan dus niet zo goed tegen nattigheid, dan voelt ie zich niet lekker.

    De regendeken die hij nu op heeft is een simpel dingetje van pagony, puur gekocht om iets achter de hand te hebben. Maar voor de komende jaren wil ik toch iets anders; een goede stevige waterdichte deken, die wel iets gevuld is.

    Wat zijn dekens die het liefst zo degelijk zijn dat ze echt een lange tijd mee kunnen? Geld is in deze niet echt een issue, mijn doel is om 1 keer een goede deken te kopen die heel lang mee kan... Walter staat 24/7 in de wei, dus dat vraagt wel wat van een deken.

    Wat voor dekens hebben jullie ervaring mee? Wat zijn aanraders en wat zijn afraders?

  2. #2
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Goede deken voor 24/7 buiten?

    voor mij is er maar een goede deken BUCAS
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  3. #3

    Re: Goede deken voor 24/7 buiten?

    Ik vind Bucas niet fijn omdat ze meestal geen loopsplitten hebben.
    De enige deken die de tijd, het weer en alle paardenbewegingen zal doorstaan zijn de ouderwetse 'Nieuw-Zeeland dekens'.. maar die zijn volgens mij nauwelijks meer te krijgen.
    Een goede opvolging ervan zijn de RAMBO dekens.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  4. #4

    Re: Goede deken voor 24/7 buiten?

    Loopsplitten zijn denk ik toch wel een vereiste.
    Die heeft hij nu niet, waardoor de deken hem toch wel iets beperkt in de bewegingsvrijheid...

  5. #5
    Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.136

    Re: Goede deken voor 24/7 buiten?

    Mijn Bucas heeft net zijn 5e winterseizoen glansrijk doorstaan. Als ie straks gewassen is ziet ie er weer uit als nieuw.
    En het is een ongevulde, wel gevoerde regendeken zonder loopsplitten. Linde heeft er hoegenaamd geen schuurplekken van (en die heeft ze wel van de plek waar mijn singel over de rand van mijn sjabrakkie gaat, 2 uur per week gedragen deze winter!!!)

    Waarom zou je trouwens een gevoerde deken willen als blijkt dat Walter zijn problemen als sneeuw voor de zon verdwenen met een ongevoerde deken?
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ &lt;--

    The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

  6. #6
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Goede deken voor 24/7 buiten?

    Hoe groot is Walter Wendy.....ik heb hier nl. nog 2 bucas dekens liggen waar Timber uitgegroeid is (1.95 onderlengte).

    Niet gevuld, maar gevoerd met fleece. Ze liggen hier al de hele winter niks te doen......dus ik had sowieso bedacht om ze voor een heel zacht prijsje op V&A te gaan zetten. Onverwoestbaar die dingen.....hoewel die van mij niet 24/7 buiten staan, maar wel overdag in een vrij modderige paddock
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  7. #7
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Goede deken voor 24/7 buiten?

    Ik heb al 4 jaar een Rhino (is dat nu tegenwoordig Rambo geworden?) Ideale deken, schuift niet, 2 winters gebruikt en daarvoor af en toe een paar dagen. Paard droogt ook lekker snel onder de deken (als ik hem opgooi terwijl hij natgeregend is)
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  8. #8
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: Goede deken voor 24/7 buiten?

    Kate staat na ruim 2 winters onder een Bucas te hebben gestaan, nu voor het 2e jaar onder een Rambo. Wat ik miste bij de Bucas was ruimte bij de borst, door gebrek aan ruimte daar trok de deken en had Kate schuurplekken. Verder is de Bucas nog helemaal goed na ruim 2 jaar intensief gedragen te zijn (en inderdaad 24/7 buiten), en is dus haflingerproof . Vanwege de pasvorm kwam ik bij de Rhino terecht, ik had een Wug (dus halve hals) met V-borstsluiting. Ideaal!!! Schoof niet, schuurde niet en paste perfect. Helaas iets te klein gekocht en door de spierproblemen van Kate stapte ik uit noodzaak om dekens te wisselen over op de Rambo Duo. Zelfde perfecte pasvorm, maar geen halve hals, waardoor bij idioot harde of langdurige regen de deken iets inregent aan de borst. De Bucas heeft dit overigens ook, de Wug niet aangezien er een halve hals opzit.

    Kortom, als de Rambo af is, komt er in ieder geval een deken met Wug model en waarschijnlijk een Rhino (is net wat goedkoper als Rambo).
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  9. #9

    Re: Goede deken voor 24/7 buiten?

    Bedankt allemaal! Hier kan ik zeker wat mee

  10. #10
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Goede deken voor 24/7 buiten?

    Voor damat heb ik een amigo gekocht. prima deken voor een prima prijs. 200gr om toch nog iets warmte te geven. enkele keren scheef gewaait doen de staartriem nog niet vastzat, daarna nooit meer scheef gegaan.

  11. #11
    Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    apeldoorn
    Berichten
    623

    Re: Goede deken voor 24/7 buiten?

    De enige deken waar Regilio geen schuurplekken van krijgt is de Rhino met halve hals. Voor een nog betere kwalitiet moet je de Rambo hebben, die schijnen nog sterker te zijn.
    Verder heb ik ook nog een bucas deken, maar daar krijgt hij helaas ook schuurplekken van. Ik zweer dus echt bij de rhino's met halve hals!

  12. #12

    Re: Goede deken voor 24/7 buiten?

    Amigo!!
    Voor niet te brede (lees vrij smalle) paarden ideaal: glad van binnen, geen bilkoorden/beenriemen, alleen kruissingels en staartriempje. Lodash rent, rolt, dekt, speelt er ermee en hij verschuift daarbij max 2 cm...
    Voor hem niks anders meer.

    Bucas is ideaal omdat je die ook op een nat paard kan leggen, dan dampt het water er uit en vind je een schoon, droog paard terug.
    Nadeel is de fleecevoering, ik heb het idee dat dat toch eerder 'pakt'' in de haren en daarmee de deken naar achteren schuift, maar dat kan ook komen omdat ik hem iets te groot gekocht heb

    May the horse be with you!

  13. #13
    Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2006
    Locatie
    gouda
    Leeftijd
    43
    Berichten
    64

    Re: Goede deken voor 24/7 buiten?

    Ik heb de weather beeta landa dekens
    je hebt ze met en zonder hals
    ik heb er een gevoerd en ongevoerd

    niet kapot te krijgen, mijn hengstje heeft er de afgelopen tijd flink aan lopen trekken als hij aan het spelen was met magic(die het dek dan opheeft) no problem

    een dag zonder paardjes is een dag niet geleefd

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •