Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Verschil tussen NH en PNH

  1. #1

    Verschil tussen NH en PNH

    Ik ben mij steeds meer aan het orienteren in de Nh wereld. Ik handelde eerst altijd op mijn eigen gevoel. Maar ben nu ben ik op een punt gekomen met mijn paardje dat ik meer info nodig heb. Ik heb veel gehoord van de seven games en pas deze vaak ook toe in de grondtraining. Maar ook speel ik gewoon met mijn paarjde op 'mijn eigen' manier. Ik vroeg mij af wat parelli nou zo anders maakt dan andere methodes in de NH wereld.
    Hopelijk kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven

    Groetjes Karin
    www.HorseInspiration.nl


  2. #2
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Verschil tussen NH en PNH

    Voor mij is dat heel simpel PNH heeft gewoon een duidelijk stap voor stap programma in elkaar gedraaid

    Waar voor mij andere methoden te vaag bleven heeft hij duidelijkheid verschaft zeg maar. Maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds ook naar andere methoden kijk en zo mijn eigen ding probeer te vinden.
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  3. #3
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Verschil tussen NH en PNH

    Vindt het moeilijk om dat zo even uit te leggen. Iedere stroming heeft raakvlakken maar ook dingen die juist heel anders gebeuren. Beste kunje er veel over lezen dan wordt het wel duidelijker.
    Er is ook een boek verschenen over de verschillende methodes, weet de titel zo niet
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #4
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re: Verschil tussen NH en PNH

    Boek heet " Het paard als partner".
    Started!

  5. #5

    Re: Verschil tussen NH en PNH

    is het een goed boek?? aanrader?
    Kom hem vast wel in brussel tegen op NH dag:P

    Is het niet zo dat parelli erg verouderd is? Hij zit natuurlijk al lang in de Nh wereld en zijn methode bestaat al heel lang (just like monty robberts..)
    Dat er miss in de toekomst dignen van honza blaha ofzo kunnen verwachten? (of al zijn)
    www.HorseInspiration.nl


  6. #6

    Re: Verschil tussen NH en PNH

    Is het niet zo dat parelli erg verouderd is? Hij zit natuurlijk al lang in de Nh wereld en zijn methode bestaat al heel lang (just like monty robberts..)
    Pat zelf veroudert natuurlijk wel , maar zijn 'methode' (ik zeg liever 'zijn visie') is nog steeds aan verandering en verbetering onderhevig. Waarom denk je dat de level 1 en 2 paketten onlangs totáál vernieuwd zijn? En daaropvolgend het HB&L pakket ontwikkeld??
    Ik vind PNH één der beste theoretisch onderlegde visie.

    Dat zou je eigenlijk toch moeten weten als je jezelf aan het verdiepen bent in NH (zoals je in een ander topic zegt?)

  7. #7

    Re: Verschil tussen NH en PNH

    Ik weet niet veel van parelli af. daarom informeer ik ook Dus weet ook niet dat ze vernieuwd zijn.
    Hoorde wel dat linda het allemaal had overgenomen.
    HB..? iemand anders benoemde dat in een ander topic ook al. Wat houd het in?
    www.HorseInspiration.nl


  8. #8

    Re: Verschil tussen NH en PNH

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Karin van Rooijen
    HB..? iemand anders benoemde dat in een ander topic ook al. Wat houd het in?
    Horsebaviour & liberty

  9. #9
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re: Verschil tussen NH en PNH

    Oh, wat houdt dat precies in? Wat kom je te weten? Ben ik ook wel nieuwschierig naar.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •