Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: leuk maken voor paard

  1. #1

    leuk maken voor paard

    hoi,
    ik heb het gevoel dat mijn (verzorg) paard het helemaal niet zo leuk vind om te gaan rijden. Hij probeerd namelijk allerlei dingetjes uit om niet te hoeven, ook is hij uit zichzelf niet echt voorwaarts. Alleen met een zweep erbij loopt hij prachtig door, maar dat is meer uit angst, wat natuurlijk ook niet leuk is. Ik ben nog niet met hem buiten de bak geweest maar ik hoor van andere mensen dat hij het buiten niet echt leuk vind want hij gaat weer omkeren enzo...
    Ik dacht dat het juist voor paarden leuker was om buiten te lopen dan in de bak?
    Ik ben voor de rest wel lief voor hem en behandel hem met de zachte hand, hij is ook heel braaf doet verder geen rare dingen tijdens het rijden. Maar hoe kan ik zorgen dat het voor hem ook leuke word om te gaan rijden en dan met name buiten?

    groetjes Lilian

  2. #2

    Re: leuk maken voor paard

    maar ik hoor van andere mensen
    .... misschien wat minder naar andere mensen luisteren en het zelf uitproberen?
    Als je paard niet gewend is om buiten de bak te lopen, dan moet je hem daar eerst langzaam aan wennen. Door bv kleine stukjes aan de hand mee naar buiten te nemen. Een beetje laten grazen, en telkens korte stukjes. Hij zou dan best eens angstig kunnen reageren dus als je het niet vertrouwd, ga dan samen met iemand anders wandelen en eventueel een ander paard dat wél aan de buitenomgeving gewend is, meenemen.
    Langzaam opbouwen, het is vaak een kwestie van vertrouwen.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  3. #3

    Re: leuk maken voor paard

    En ben je ook met nh bezig? Misschien moet je eerst een band opbouwen zodat jou paard jou gaat vertrouwen, misschien vind hij rijden dan ook wel leuker.

  4. #4
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: leuk maken voor paard

    Ik zie dat je nog niet zo lang bezig bent met je verzorgpaard.
    Ik zou dan eerst en vooral investeren in een goede band met je verzorgpaard... Je moet zijn respect en vriendschap winnen en je interessant maken voor je verzorgpaard. Daar kruipt redelijk wat tijd in.
    Wat doe je nu zoal met hem? In hoeverre heb je jezelf al verdiept in NH?

  5. #5
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: leuk maken voor paard

    Oud topic, nooit meer reactie op gekomen van TS, daarom slotje.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •