Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Tug of War: classical versus "modern" dressage

  1. #1
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Tug of War: classical versus "modern" dressage

    Dr. Gerd Heuschmann

    ISBN 975-1-57076-375-5

    Een dierenarts legt uit waarom het paard met dwang(middelen) rijden toch niet zo verstandig is.
    Mooie foto's geven duidelijke informatie.
    Prachtige uitleg over anatomie.
    "Dromen komen uit..."

  2. #2

    Re: Tug of War: classical versus "modern" dressage

    Waaah wat gaaf, daar heb ik in juni een chiro-seminar van!!!!
    *gaat boek bestellen*

    Dank u!!!

    May the horse be with you!

  3. #3

    Re: Tug of War: classical versus "modern" dressage

    Oh.. ben heel benieuwd! Staat er iets in over het LDR-rijden ( laag-diep-rond, de Van Grunsven methode)? Ik ben in een aardige strijd verwikkeld op bokt over dit thema en daar zeggen de voorstanders natuurlijk "het is nog steeds niet aangetoond dat LDR lichamelijke gevolgen heeft voor een paard". Laat staat 'psychische' gevolgen. (want dat is niet te meten, zegt men!)
    Nu is zo'n strijd op bokt toch niet winnen, wát je ook aandraagt.. maar ik zou het wel leuk vinden om te weten wat deze meneer erover zegt!

    Ik wist dat er een duitse arts was die dit onderzocht heeft.. kon niet meer op zijn naam komen. Nu ga ik ze meteen even daarmee inpeperen! Dank!!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  4. #4

    Re: Tug of War: classical versus "modern" dressage

    Marianne... 'verlaag' jij je tot bokt-niveau??

  5. #5

    Re: Tug of War: classical versus "modern" dressage

    Ja, haha, in dit geval wel!
    Ik werd zo nijdig van al die reacties over dit onderwerp in de zin van "pff, je kunt toch niet zeggen dat een paard geestelijk lijdt als hij zo gereden wordt"dat ik me niet kon beheersen ook maar een steentje in de vijver te gooien. Het beeld van mijn laatste dressuurgebeuren ( Jumping Amsterdam, 2 jaar geleden) staat mij nog zó helder voor ogen. Ik werd letterlijk misselijk toen ik bij het voorterrein ging kijken bij het inrijden. Daar werd dus LDR gereden.. om het paard zó onder spanning te brengen dat hij 'vanzelf' wel mooi los zou lopen als hij eenmaal in de ring de proef moest lopen. Walgelijk vind ik dat, ik kan het niet aanzien en het is 100% tegen alles in wat ik ooit geleerd heb. En dan die verbeten, strakke gezichten van de dames en heren die erop zaten. Bah!
    http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=928345
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  6. #6

    Re: Tug of War: classical versus "modern" dressage

    Dit boek geeft anatomische en fysiologische en biomechanische zinnige argumenten waarom de rollkur schijteslecht is, om het even bondig samen te vatten.
    Zeer boeiend boek, zou iedere paardrijd(st)er moeten lezen.

    May the horse be with you!

  7. #7
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Tug of War: classical versus "modern" dressage

    Oh jee, weer een boek op mijn verlanglijstje!
    Dank voor de tip!

  8. #8
    Forumlid
    Aangemeld
    Jul 2006
    Locatie
    in t`groene hart
    Berichten
    17

    Re: Tug of War: classical versus "modern" dressage

    Klinkt heel interasant!
    Komt ook bij mij op mijn lijstje.

  9. #9

    Re: Tug of War: classical versus "modern" dressage

    Zeer interessant seminar gehad!
    Super!

    Met best veel demo's: enkele voltigepaarden (lees:stijf), die dan eerst door de gebruikelijke berijdsters bereden werden, dan door meneer Heuschman en dan weer door de gebruikelijke berijdsters.

    MEGA verschil. Hij wist bij alle paarden de rug weer zo goed als mogelijk aktief te krijgen, de hals langer, de beweging zoveel gezonder, dus mooier.

    Erg leuk: 1 paard verbeterde echt best wel toen hij reed, maar er bleef van alles wat wij niet zo fijn vonden. Toen wilden wij, chiro's, ook even laten zien wat we een paard kunnen bieden. Zullen wij dat paard nu eens behandelen en dan voel nog eens??
    Okee. Hij had wat vooroordelen jegens chiropractie, maar die verdwenen als sneeuw voor de zon toen hij dat paard nog eens reed: WAT EEN VERSCHIL!
    Skitterend...

    Af en toe echt kippenvel! Zo mooi als een paard zijn of haar rug terugvindt...

    Vanmorgen tijdens zijn praatje kwamen er 2 dames de bak in, naast het zaaltje waar wij zaten. Eerst longeren, dan rijden. Jonge paarden, en die werden tijdens het longeren bijgezet, dat je er buikpijn van kreeg. Gevraagd of we 'effe mochten'. We mochten. Gerd Heuschmann erop, paarden zo blij! WAT EEN VERSCHIL!

    zucht

    De moraal: too short in the neck and you loose the back...
    Oftewel: de nek te kort, de rug aan gort.
    Genuanceerd zoals altijd, uiteraard

    May the horse be with you!

  10. #10
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re: Tug of War: classical versus "modern" dressage

    Wauw Mafhaf, jullie doen daar wonderen
    "Dromen komen uit..."

  11. #11

    Re: Tug of War: classical versus "modern" dressage

    Gaaf boek, ga ik ook op mijn verlanglijstje zetten!
    Goeie tip

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •