Ik zou ook zo graag eens meedoen met een cursus!! Er zijn zoveel dingen die ik zou willen verbeteren met de hulp van iemand met veel savvy. Maar goed... het is niet anders .
Doon doet het stappen, draven ( en af en toe galopperen, al wil hij soms nog wel eens voor mn elleboog uit lopen ) heel netjes. Ook de stops en achterwaarts gaat erg goed. Zowel uit draf als galop. Maar bv met cirkels lopen wil hij óf achter me gaan lopen en dan sneaky de binnenbocht nemen of hij gaat verder van mij lopen. Zoals jij dus zegt, dan moet je de achterhand verdrijven, dan komt de neus weer naar je toe. Dat deed ik dus ook want ik dacht, hij doet iets fout => discomfort en als hij weer komt comfort. Vervolgens maak ik duidelijk dmv energie en richting aangeven met mn buitenhand dat ik verder wil. Loopt hij dan niet door, fase 2,3,4. Wat doet Doon ( vooral als hij even zin heeft in racen ) huppa, voordat we nét de hoefslag opgaan ( Bij E of B bv ), wegwezen!!! Dus ik de cathing game spelen, pas als hij genoeg heeft van crossen door de bak komt hij netjes naar me toe. Ff kroelen en weer verder. Nou..., het begint weer van voor af aan!De ochtend begon uiteraard met grondwerk. Eerst het volgen, wat blijkbaar de zaterdag ook geoefend was. Je paard moet dus naast je elleboog blijven. Eerst simpele dingen zoals lopen-stoppen-terug, dan ook cirkeltjes waarbij het paard aan de buitenkant loopt. Zodra zijn neus van je afwijkt, drijf je de achterhand weg, waardoor de neus weer naar je toe komt (he, waar hebben we dit eerder gezien )
Ik weet dus niet goed hoe ik hem achter mn elleboog moet houden op de cirkel. On line doet hij het wel netjes maar het respect is er dus nog niet voor at liberty. Maar waar haal ik dat respect vandaan?
Bladwijzers