Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Graaskorf voor dikke fjord?

  1. #1

    Graaskorf voor dikke fjord?

    Hallo iedereen,

    In de wei waar mijn paard staat, staat ook een fjord. Nu het gras weer is gaan groeien, vliegen de kilo's er weer aan bij hem. Hij wordt drie ą vier keer per week getraind, maar dat schijnt weinig te helpen om hem te laten vermageren. Ik had nu gelezen over de graaskorf en vroeg me af of dit mss een optie was voor hem.

    Kan zo een graaskorf 24/7 aanblijven of krijgen ze dan te weinig eten binnen?

    Kan zo een korf meteen een hele dag om of moet dat langzaam opgebouwd worden?

    De paarden staan op ongeveer zes hectare waar ze winter en zomer oplopen, dus het gras is redelijk kort, is dat een probleem? (er is nu wel een deel dicht om te rusten)

    Wat is een goede graaskorf en waar kan ik deze bestellen?

    Alvast bedankt,

    Kristien

  2. #2
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Graaskorf voor dikke fjord?

    Druk eens op de zoekfunctie er staan al aardig wat topics hierover
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  3. #3

    Re: Graaskorf voor dikke fjord?

    Wij heben ervaring met verschillende paarden die een graaskorf nodig hadden.
    Best geen 24 uur omlaten, ze kunnnen achteraf dan erg gulzig worden en hierdoor slokdarmproblemen krijgen.
    In het begin moet je je paard eraan laten wennen, dus even erbij blijven, worteltjes erdoor steken, en even aanzien hoe ze ermee omgaan, ze vinden het in het begin niet zo fijn, maar wennen er aan.
    Dus opbouwen.
    De wei mag niet kaal zijn, anders krijgt hij niets binnen.
    Wij hebben onze graaskorf bij de paardendrogist gekocht.
    Ik merk toch dat de meeste paarden die 24 uur op het gras staan toch wel te dik worden.
    Ik haal ze regelmatig een paar uur van het gras af of zet ze een dag of nacht op een kale wei.

    gr

    Els

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •