Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: longeer probleempje

  1. #1

    longeer probleempje

    Met grondtraining doet mijn paardje aardig veel. Maar het longeren blijft een probleem. Ze loopt lekker onspannen rondjes om mij heen. Maar dan opeens schiet ze weg. Zomaar uit het niets neemt ze de benen. Wat kan ik hieraan doen. Want ik zie ook het echt niet aankomen
    www.HorseInspiration.nl


  2. #2
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: longeer probleempje

    Mischien dat ze zich verveeld en daarom de benen neemt, veel echt aan het werk zetten, stelling vragen, achterbeen onder laten treden , veel overgangen, van hand veranderen. Af en toe met balkjes, dat soort dingen??
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #3

    Re: longeer probleempje

    Ik denk niet dat dat het is. Ze doet het namelijk om het moment dat ik het vraag. ik vind het een beetje respectloos imdat ik het gevoel heb dat ze een manier zoekt om uit oefeningen weg te rennen. Maar weet dit niet zeker. Toen ik haar kocht had ze het ook al. Toen reed ik nog klassiek. Als ik longeer doe ik snelle overgangen rijden cavaletto en dat soort dingen. dus vervelling kan het denk ik niet zijn? of wel?
    www.HorseInspiration.nl


  4. #4

    Re: longeer probleempje

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Karin van Rooijen
    Ik denk niet dat dat het is. Ze doet het namelijk om het moment dat ik het vraag. ik vind het een beetje respectloos omdat ik het gevoel heb dat ze een manier zoekt om uit oefeningen weg te rennen. Maar weet dit niet zeker. Toen ik haar kocht had ze het ook al. Toen reed ik nog klassiek. Als ik longeer doe ik snelle overgangen rijden cavaletto en dat soort dingen. dus vervelling kan het denk ik niet zijn? of wel?
    Misschien is je vraagstelling verkeerd, of is de 'opdracht' te moeilijk, of juist te makkelijk?
    Snelle overgangen en balkjes ed betekend niet meteen dat het moeilijker/interessanter word. Tenminste, die ervaring heb ik met Wien niet. En juist als ik snelle overgangen vraag, staat ze binnen no-time aan de andere kant van de bak, met een hele beledigde kop.. Respectloos is het bij Wien iig niet als ze wegloopt, want ze geeft daarvoor al 10 andere signalen.
    De ervaring die ik wél met haar heb is dat ze very pissed word als ik verkeerd sta met navel/centrum, dingen verkeerd vraag (en dan vooral dóórvragen, killing )
    Sinds Irwin in zicht is, is ze niet meer weg gelopen bij het longeren (of het look-a-like-geval van ons dan) misschien een idee?

  5. #5

    Re: longeer probleempje

    Het klinkt wel logich. De snelle overgangen heb ik uit mijn dresuur les xD Ik dacht kan altijd proberen. Maar je hebt gelijk. intresanter vind ze het niet worden. Heb je dvd's van irwin?
    www.HorseInspiration.nl


  6. #6
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: longeer probleempje

    dvd's van chris irwin kun je bestellen bij http://www.equihof.be

  7. #7

    Re: longeer probleempje

    Bedankt
    www.HorseInspiration.nl


  8. #8
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: longeer probleempje

    Doet ze het altijd als je een bepaalde kant op longeert? Op vaste plekken op de cirkel? Ze kan stijf zijn aan de kant die ze lang moet maken en daarom uitbreken.

  9. #9

    Re: longeer probleempje

    Ze doet het op beide handen.. En geen vaste plekken.
    www.HorseInspiration.nl


  10. #10

    Re: longeer probleempje

    Had nog eens dvd van parelli gekeken. Linda verteld daar dat het ook kan komen door te weinig friendly game. Ik vond persoonlijk dat ik dat al veel deed. Maar het kan het natuurlijk altijd zijn. Parden liegen niet:P Kijken of dat het is
    www.HorseInspiration.nl


Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •