Vandaag kwam een nieuwe smid bij Vash en Ollie om ze te bekappen. Aardige vent. Had natuurlijk helaas mijn camera niet mee...DOM, want de verandering is groot. Ollie had linksvoor een dubbele zool die hij heeft weggehaald.
Vash krijgt na een week of 5 altijd van die platte zijflappen aan z'n voeten en is ook zwaar. Flairs noemt hij die zijflappen. Die scheuren makkelijk uit. Hij heeft bij beide paarden die dus helemaal weggesneden en op het harde staat Vash daar nu met z'n voorvoeten zelfs op een mm of 2 na, niet meer op. Achter is het ietsjes minder uitgesneden en bij Ollie ook wat minder. Hij hoopt hiermee te bereiken dat het hoefmechanisme beter kan werken omdat de hoef nu beter kan uitzetten als er gewicht op komt. Ziet er nadat het pas gedaan is gewoon een beetje gek uit. Niet rond maar hoekig zeg maar. Hij heeft hier goed ervaringen mee, zeker bij de zware types die mijn dame en heer helaas wel zijn. De straalgroeve weer opengemaakt (hoe zeg je dat...). Ben zeer benieuwd hoe dat gaat uitwerken. Kennen jullie dat? Voor zover ik het in begrijpelijke taal heb uitgelegd dan .
Zal morgen wat foto's maken.
Bladwijzers