Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Erg dominant, of toch redelijk normaal?

  1. #1

    Erg dominant, of toch redelijk normaal?

    Hannes heb ik toch maar naar de opfok gebracht. Hij leert snel, hij gaat vertrouwd met je om, is nergens bang voor, maar snapt niets van rangorde. Ik kreeg het hem ook niet zo goed uitgelegd, dus tot ergens in oktober loopt hij met een stel paarden in de wei. Kan ik me vast voorbereiden voor als hij terug is.

    Wat ik me afvraag, toen hij de andere paarden in de gaten kreeg, ging zijn staart omhoog, en galoppeerde hij er op af. De andere paarden gingen er vandoor, net alsof ze hem "gevaarlijk" vonden. Hij was ze echt een paar rondjes aan het opdrijven. Dat ging door tot hij te dichtbij kwam, en een trap kreeg. Toen ging ie aan de andere kant van de wei staan grazen.


    http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe> (Ik kan maar 30 sec filmen.)

    Is dat normaal gedrag, of heb ik nu toch een erg dominant paardje?

    En heeft het gedrag van de andere paarden iets te maken met zijn kleur, zoals die man van de opfok beweerde?
    "Met een paard moet je rustig aan beginnen, niets van verwachten, en blij zijn met alles wat je bereikt." -- U.Wijmenga

  2. #2
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Erg dominant, of toch redelijk normaal?

    Mischien was hij ook gewoon nieuwschierig en opgewonden en wou hij graag aansluiting bij de andere paarden.
    Ben benieuwd hoe het met een paar dagen is, lijkt mij in ieder geval wel goed voor hem. ziet er wel uit als een fijne plek, lekker de ruimte om te spelen.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #3

    Re: Erg dominant, of toch redelijk normaal?

    Ja, dat kan ik me wel voorstellen, dat hij opgewonden was. Hij heeft nog nooit in zijn leven zoveel paarden gezien, en zoveel ruimte gehad!

    Vanavond er toch nog maar even heen gereden, ze hadden hem in een andere groep geplaatst, met wat verschillende soorten paarden. (En ondertussen ook een stuk dichter bij mijn huis )

    Ik geloof dat het daar wel goed ging, de andere paarden waren erg in hem geïnteresseerd, en hij was al voorzichtig aan het spelen. Echt heel mooi om te zien, hoe de paarden op elkaar reageren. Ik heb me voorgenomen om zondag er heen te fietsen, een luie stoel mee te nemen, en lekker de hele dag naar hem te kijken!

    Eerlijk gezegd, vanmorgen vond ik het nog heel erg dat hij weg ging, maar nu ben ik toch blij dat hij daar is. Hij moet nog erg wennen, maar ik weet zeker dat hij het er naar zijn zin gaat krijgen, en dat deze opfok toch het beste is wat ik had kunnen doen!
    "Met een paard moet je rustig aan beginnen, niets van verwachten, en blij zijn met alles wat je bereikt." -- U.Wijmenga

  4. #4
    Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    Vianen ut
    Leeftijd
    46
    Berichten
    2.511

    Re: Erg dominant, of toch redelijk normaal?

    Ik ben het met Whoopie eens. Hij is vast erg opgewonden geweest. En je moet niet vergeten dat de andere paarden ook erg jong zijn, dus als er een nieuwe aan komt stormen gaan ze allemaal vrolijk aan de haal.
    Als hij echt dominant was geweest had hij de trap wel beantwoord.

    Het is voor een jong paard ontzettend goed om in een kudde te leren hoe je paard moet zijn. Daar kan je idd uren naar gaan zitten kijken. Ik ben benieuwd op welke plek hij komt te staan. Misschien is dat wel heel duidelijk na een tijdje.

    Vergeet alleen niet dat dit geen garantie is dat hij bij terugkomst bij jou positief veranderd is. Hij is in 'zijn' kudde dan misschien op zijn plek, bij jou kan dat heel anders liggen. Het hoeft niet, maar hij kan dan jou gaan uitproberen of hij niet boven jou kan gaan staan.
    Bereid je goed voor. Oefen als het kan met een ander paard of lees je goed in voor bepaalde situaties en gedrag.

    Succes en veel plezier.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •