sinds een week onegveer wordt berlingo's koppie steeds kaler,als ik haar naar stal haal om te poetsen staat ze ook vrijwel meteen te schuren.
ze staat op een open weide vlak aan het ijsselmeer,niet in een bosrijke omgeving,en volgens mij valt het daar met de mugjes wel mee.
ik heb het idee dat het misschien ook door t voedsel komt,sinds ze bij mij is (sinds een maand) krijgt ze pavo vital met een appeltje en een worteltje gemengd (omdat ze t anders niet eet) maar ik ben bang dat ze daar misschien jeuk van krijgt?
hier de foto's;ik denk dat ik haar maar even een tijdje met imaverol ga wassen,kijken of het dan wat opknapt.ze heeft voornamelijk jeuk op t hoofd en bij de oren,soms ook op de onderkant van de hals.
ik heb ook de andere paarden nagekeken maar die hebben niks,berlingo heeft het trouwens ook alleen op haar hoofd die plekken.
op haar lijf heeft ze wel wat wondjes,maar niet echt kale plekken,die wondjes kunnen natuurlijk ook gewoon van het spelen komen,ook haar staart ziet er nog normaal uit.
ze is trouwens pas 1,5 zou het kunnen dat ze nu al iets van zomerexceem ontwikkeld??
Bladwijzers