Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 20 van de 20

Topic: Onderhals spieren ontwikkelen??

  1. #16
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Onderhals spieren ontwikkelen??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Timbers
    Mijn stalgenootje rijdt western en dus met doorgehangen teugels en toch is er echt sprake van een verbinding
    Da's meer een mentale he-knows-what-happens-before-what-happens-happens-verbinding dan een fysieke, toch?

  2. #17
    Wilma
    Guest

    Re: Onderhals spieren ontwikkelen??

    Vind het reuze ingewikkeld, maar het zelf les bij Florien die werkt vanuit gedachtengoed Bent Branderup. Afgelopen weekend een clinic gehad met veel theorie. Ik zal proberen te vertellen wat hij daarover heeft gezegd, ik weet hoe het eruit ziet, gezien bij de lessen maar ik ben nog niet zo bedreven in hoe het vanbinnen bij een paard eruit ziet. Florien zou je er veel over kunnen vertellen http://www.sincerita.nl .
    Paard mag niet te laag met hoofd en dan het bit aan, dan buigt het op de verkeerde plek boven in de hals en zal het de rug wegdrukken ipv je leren dragen. Sowieso op de looplijn, hoofd lager dan de schoft. Ik werk zelf met een kaptoom samen met een bit van Bent, die werkt weer anders dan de gebruikelijke bitten, en daar mag geen druk op staan. Op Jutha te laten wennen doen we met bit in, eerst alle oefeningen via de kaptoom tot ze ze weet en goed kent, heel soms als ze echt ondeugend is en overal probeert onderuit te komen, en we haar toch willen vertellen wat de bedoeling is van de oefening, wordt het bit erbij betrokken, maar heel voorzichtig. Jutha liep heel heel erg beroerd ze struikelde eigenlijk al over een tak, en ik kon er niet op omdat ze totaal niet in balans was. Heb een hele omzwerving gemaakt en ook met gewoon bit gereden, maar ze werd hard in de mond en wilde helemaal niets meer. Poos niets gedaan omdat ik het even niets wist tot ik in contact kwam met Florien, en dat gaat heel goed. Misschien kun je iets met het verhaal.

  3. #18

    Re: Onderhals spieren ontwikkelen??

    hoofd lager dan de schoft
    .... als je nou gezegd zou hebben "min of meer parallel aan de schoft" zou ik nog zeggen "hmm.. ja.. wellicht" ... maar láger dan de schoft? Dan gaan ze stofzuigen en mogelijk op de voorhand lopen.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  4. #19
    Wilma
    Guest

    Re: Onderhals spieren ontwikkelen??

    Het is maar hoe je het wilt zien, mag ook parallel als dat beter voor jou voelt. Ik geef aan dat het paard niet te laag met hoofd mag lopen, dus zit het daar tussenin. Als hoofd lager dan de schoft is krijgt het ruimte in de schedel waardoor het hoofd iets naar binnen kan buigen en wordt er niets afgeklemd. Nou ja het is een heel verhaal, gevoeld en gezien en ervaren bij Florien en op de clinic. ook als je het hoofd niet op die hoogte hebt wat er dan gebeurt.

  5. #20
    Wilma
    Guest

    Re: Onderhals spieren ontwikkelen??

    Het is maar hoe je het wilt zien, mag ook parallel als dat beter voor jou voelt. Ik geef aan dat het paard niet te laag met hoofd mag lopen, dus zit het daar tussenin. Als hoofd lager dan de schoft is krijgt het ruimte in de schedel waardoor het hoofd iets naar binnen kan buigen en wordt er niets afgeklemd. Nou ja het is een heel verhaal, gevoeld en gezien en ervaren bij Florien en op de clinic. ook als je het hoofd niet op die hoogte hebt wat er dan gebeurt.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •