2 weken geleden is bij Snowdon iemand geweest die hem doorgemeten heeft met een lechterantenne.
er zater bij snowdon vooral problemen bij de doorbloeding, pancreas (alvleesklier), nieren en lever.
omdat het toch best heftig was heb ik besloten bij de reguliere VA een bloedonderzoek te laten doen.
uit het bloedonderzoek is gekomen dat de organen gewoon goed werken. de VA zei wel dat de energie die de organen krijgen misschien wel verschillend zijn en dat de lechterantenne daarom uitsloeg (ze wees het dus niet af of boorde het niet de grond in!)
Ook waren de mineralen, spoorelementen en vitamines gewoon goed dus dat is mooi.
wel is er bloedarmoede geconstateerd en een hoge ontstekingsfactor. waarschijnlijk is die afkomstig van de mok en er zit ook een chronische verdikking (volgens de va) in zijn kootholte.
Ze adviseerde mij een behandeling met een preperaat wat zijn aanmaak van rodebloedlichaampjes bevorderd (hier zit ik niet zo over in) tegen die ontsteking adviseerde zij een injectie in de spieren met Dectomax. dit is een middel (niet geregistreerd voor paarden) tegen parasieten. dus tegen mijt. het probleem is alleen dat deze stof opgelost zit in een olie waarvan paarden fatale shok kunnen krijgen.
Ik vind het heel moeilijk wat ik nu moet doen. van die verdikking kan uiteindelijk Einschuss ontstaan. maar het risico dat snow in eens dood neervalt vind ik eigenlijk ook heel groot.
Bladwijzers