Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Dilemma uitslag bloedonderzoek Snowdon

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

Dilemma uitslag bloedonderzoek Snowdon

2 weken geleden is bij Snowdon iemand geweest die hem doorgemeten heeft met een lechterantenne.
    er zater bij snowdon vooral problemen bij de doorbloeding, pancreas (alvleesklier), nieren en lever.
    omdat het toch best heftig was heb ik besloten bij de reguliere VA een bloedonderzoek te laten doen.

uit het bloedonderzoek is gekomen dat de organen gewoon goed werken. de VA zei wel dat de energie die de organen krijgen misschien wel verschillend zijn en dat de lechterantenne daarom uitsloeg (ze wees het dus niet af of boorde het niet de grond in! )
    Ook waren de mineralen, spoorelementen en vitamines gewoon goed dus dat is mooi.

wel is er bloedarmoede geconstateerd en een hoge ontstekingsfactor. waarschijnlijk is die afkomstig van de mok en er zit ook een chronische verdikking (volgens de va) in zijn kootholte.

Ze adviseerde mij een behandeling met een preperaat wat zijn aanmaak van rodebloedlichaampjes bevorderd (hier zit ik niet zo over in) tegen die ontsteking adviseerde zij een injectie in de spieren met Dectomax. dit is een middel (niet geregistreerd voor paarden) tegen parasieten. dus tegen mijt. het probleem is alleen dat deze stof opgelost zit in een olie waarvan paarden fatale shok kunnen krijgen.

Ik vind het heel moeilijk wat ik nu moet doen. van die verdikking kan uiteindelijk Einschuss ontstaan. maar het risico dat snow in eens dood neervalt vind ik eigenlijk ook heel groot.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: Dilemma uitslag bloedonderzoek Snowdon

Is er niet iets anders mogelijk tegen die verdikking?? Een anti-biotica kuur oid?? Diegene die jou paard heeft doorgemeten, behandelt die niet? Mischienis er ook een goede "alternatieve behandeling" mogelijk.

Ik zou nog eens verder advies inwinnen, kan mij wel voorstellen dat je er mee zit want einschuss is iets om serieus te nemen.

Succes!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Op een ander forum is iemand met een trekpaard met chronisch lymfeoedeem.
    Zover ik weet is het bij haar paard nu weg, misschien kan je hier eens lezen en haar mailen? http://www.natuurlijk-ruiterschap.nl...17177#msg17177

Succes iig. Ik zou het zelf niet zo weten wat te doen.
    In ieder geval veel lezen over dit onderwerp vóór ik die spuit liet zetten!
    Hier nog een fijne site: http://users.telenet.be/chronischpro...deem/index.htm

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    48
    Dagboek Berichten
    13

Ik ben geen fan van Dectomax, voor paarden is de olie een probleem, maar ook andere diersoorten kunnen heftig reageren door middel van een (ingekapseld) abces op de spuitplek... Ik zal eens vragen aan manlief wat wij als vervangend middel gebruiken, misschien dat dit ook nog een optie is voor Snowdon.

Voordat er allemaal oplossingen/behandelingen voor zijn chronische mok worden geopperd... Wat heb je nu zoal geprobeerd om er vanaf te komen?
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Zit er toevallig ook net middenin. Bij "mijn" bloedonderzoek is o.a. ook een ontstekingsreactie, verminderde nierwerking en bloedarmoede geconstateerd. Er is mij uitgelegd dat de bloedarmoede een voortvloeisel is uit een (al langer durende) verminderde nierwerking, en dus niet zomaar symptomatisch bestreden kan worden. Ik hoop niet dat dat bij jou ook het geval is, maar wel zaak om dit dus goed in de gaten te houden en te (laten) controleren. Ik wens je succes, want ik weet wat je doormaakt.

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

bedankt voor jullie tips en reacties alvast, ik ga ze even op een briefje schrijven eni k moet morgen terug bellen. dan weet ik tenminste wat ik kan zeggen

firsty, hmm bloedarmoede door verminderde nierfunctie... volgens het bloedonderzoek waren snow zijn nieren gewoon goed. volgens de homeopaat niet...

ik ga het in iedergeval niet donderdag doen aangezien snow die homeopatische middelen krijgt en die werken reinigend daardoor is zijn weerstand op dit moment ook niet 100% dus meer kans dat het mis gaat (denk ik)
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Hmmmm... een paar vragen/opmerkingen:

Is de mok 'chronisch'? Wat heb je zoal ondernomen om die situatie te lijf te gaan? Is geconstateerd door je veearts dat het 'echte' mok is ( een soort van exzeemachtige huidaandoening) of dat het mijt o.i.d. is?

Als er geen parasieten geconstateerd zijn, dan begrijp ik het advies om met Dectomax te spuiten niet. Het is géén fijn spul voor paarden en ik zou dat alleen gebruiken als ik 100% zeker wist dat een klacht veroorzaakt werd door parasieten. Als dat niet onderzocht is zou ik het zéker niet doen - dit lijkt een beetje op gokken.

Eczeemachtige aandoeningen zoals mok zijn vaak een weerstands en stallingsprobleem. Het eerste wat je m.i zou moeten doen is die mooie sokken eraf scheren zodat de boel 'luchten' kan. Ze groeien wel weer terug en sneller dan je denkt ( staart en manen duurt altijd langer). Verder... wat denk je van de Mok-kuur van Huppa Ruitersport die Quinzy gebruikt heeft ( en ik meen ook Trea) - dat zijn voornamelijk reinigings- en weerstandskruiden die het lichaam ondersteunen. Is dat niet een optie om te proberen?

Om Einschuss te voorkomen zou ik het mokprobleem serieus aanpakken !
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

de VA heeft gevoeld maar geen schraapsel van de benen genomen om te kijken of het mijt is.

verder heb ik hydrocortidem gebruikt en ook die thee van huppa. verder is nu de homeopaat geweest voor de jeuk aan zijn sokken. die medicijnen krijgt hij nu een week, de kriebels zijn erger geworden dus dat betekend dat de medicijnen wel aanslaan.

Daarnaast is het zijn voorbeen waar de VA de mok gevonden heeft en jeukt hij vooral (eigenlijk alleen) met zijn achterbenen waar geen mok zat

Hallo,

Mijn Tinker heeft elke zomer mijten in haar sokken, met korstjes en al (rap of rasp). Ik durf ook geen dectomax te gebruiken, ivm risico op overlijden (is wel klein, maar neem die liever niet)
    Ik heb goede ervaring met ivomec, dit is een ivermectineoplossing in alcohol. De oplossing kan je in de sokken aanbrengen met een kwast of over de ruggengraat laten lopen. Het is makkelijk te doseren (te koop bij welkoop ed. tot 1 juli 200
    Na drie weken weer herhalen en je bent van de mijten (ook luizen en wormen) af. Dus extra ontwormen in die periode hoeft niet.
    Het is eigenlijk voor koeien en daarbij zijn geen contraindicaties. Het is niet geregistreerd voor paarden, maar in de meeste wormenspuiten zit ook ivermectine. In de dectomax is het vooral de olieachtige substantie die gevaarlijk is, niet de ivermectine.
    De stof komt via de huid in de bloedbaan, dat is anders dan oraal via een wormspuit.

Verder is het natuurlijk wel belangrijk om op te letten wat je paard allemaal eet. Veel suikers en eiwitten is niet gunstig, maar let vooral op conserveringsmiddelen en gekke toevoegingen.
    Sindii, voor Mens en Paard

http://www.sindii.nl

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Dinka voordat je van alles door elkaar gaat doen zou ik contact opnemen met de homeopaath, anders kan het zijn dat alles elkaar op een verkeerdemanier beinvloedt.

Bij het doormeten van de organen wordt er vooral gekeken naar de energiestromen, is dit wel of niet goed dat wil nog niet zeggen dat eriets aan de hand is met het orgaan.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

zou ik contact opnemen met de homeopaat
    of de DA?
    Is jouw homeopaat trouwens een 'echte' ( gestudeerd dus) of..?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Volgens de bijsluiter is Dectomax ook niet geregistreerd voor gebruik bij paarden:
    Par. II Bij de toepassing van dit diergeneesmiddel dienen de
    navolgende voorschriften in acht genomen te worden:
    1. Diersoorten waarbij het diergeneesmiddel uitsluitend mag
    worden gebruikt bij de opgegeven doseringen en indicaties: nietmelkgevend
    rund, niet-melkgevend schaap, varken.

Zou ook de sokken er maar afscheren, dat is sowieso beter om de vochtigheid bij de mokbacterie weg te houden. Hopelijk dat dan de middeltjes die je hebt geprobeerd ook geter aanslaan (zoals dat spul van Quinzy bijv.).

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    48
    Dagboek Berichten
    13

En wat betreft de Ivomec, dat is inderdaad een minder risicovolle variant van Dectomax. Maar!!! Alstublieft niet over de ruggengraat en al helemaal niet met dit zonnige weer, je wilt dus echt niet weten hoe ernstig de verbrandingen dan kunnen zijn. Het handigste is om als je dit wilt doen, het dier in kwestie binnen te behandelen en dan een ruime 24 uur binnen te laten staan. Liefst ook toedienen als er geen zon wordt verwacht, zeker als het dier in kwestie een witte vacht/huid heeft.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

ik zou toch eerst een schraapsel nemen om te kijken of het mijt is, voordat je tot allerlei behandelingen overgaat. Alsd het alleen mok is, zou ik persoonlijk de sokken erafscheren, eerste een aantal keren goed wassen met betadine. Dan kijken hoe het zit met de ontsteking in d'r kootholtes.
    Pas als dat allemaal ok is, zou ik weer de homeopaat erbij halen en kijken hoe het dan staat.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Bladwijzers

Forum Rechten