Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 52

Topic: Problemen met inloggen op het forum? Lees hier!

  1. #31
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Problemen met inloggen op het forum? Lees hier!

    Ja dat Vulcan had ik deze week ook, en vanochtend was het weer vreeeeeeeeselijk traag gewoon niet te doen!!
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  2. #32
    Actief Forumlid Vulcan's Avatar
    Aangemeld
    May 2008
    Locatie
    Zemst-Laar
    Leeftijd
    41
    Berichten
    100

    Re: Problemen met inloggen op het forum? Lees hier!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Ja dat Vulcan had ik deze week ook, en vanochtend was het weer vreeeeeeeeselijk traag gewoon niet te doen!!
    Bij mij is het ook af en toe verschrikkelijk traag, geen idee meer wanneer juist, en deze morgen lag ik nog in mijn bed

  3. #33
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Problemen met inloggen op het forum? Lees hier!

    Probleem met deze host (waar je natuurlijk pas achterkomt als je alles al verhuisd hebt) is dat er een maximum aantal users tegelijk contact mag maken. Zitten er teveel gebruikers die op dezelfde seconde iets aanklikken, dan blokkeert hij tijdelijk of kan het zijn dat hij heel langzaam laadt.

    Daarnaast is er een probleem vanaf Dorien's IP, namelijk dat er vanaf haar IP-nr heel veel connecties in 1x gelegd worden, waardoor het hele forum in een keer onbereikbaar is voor iedereen.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  4. #34
    Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.136

    Re: Problemen met inloggen op het forum? Lees hier!

    Mijn ip legt helemaal niet veel connecties, hij legt er maar 1, en geen >50.
    Is nagekeken, er zit ergens anders iets vreselijk fout (bij host?).
    Ik log zo weer uit om na te denken over hoe dit aan te pakken. Zelf contact opnemen met host? Ik ben het meer dan spuugzat om elke keer de l*l te zijn zonder dat ik er zelf wat aan kan doen.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

    The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

  5. #35
    Administrator donald23's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Enschede (NL)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    354

    Re: Problemen met inloggen op het forum? Lees hier!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Probleem met deze host (waar je natuurlijk pas achterkomt als je alles al verhuisd hebt) is dat er een maximum aantal users tegelijk contact mag maken. Zitten er teveel gebruikers die op dezelfde seconde iets aanklikken, dan blokkeert hij tijdelijk of kan het zijn dat hij heel langzaam laadt.

    Daarnaast is er een probleem vanaf Dorien's IP, namelijk dat er vanaf haar IP-nr heel veel connecties in 1x gelegd worden, waardoor het hele forum in een keer onbereikbaar is voor iedereen.
    Dit is niet alleen voor deze host, dat zal praktisch elke professionele hoster hebben. Simpelweg om de systemen stabiel te houden. Deze melding hangt vermoedelijk samen met de logging van het probleem van Dorien.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
    Mijn ip legt helemaal niet veel connecties, hij legt er maar 1, en geen >50.
    Is nagekeken, er zit ergens anders iets vreselijk fout (bij host?).
    Dat jij het niet handmatig doet, betekent niet dat het niet gebeurt. Overigens is hier het geval dat er vanaf het ip-adres dat jij gebruikt door de hoster ongeveer 60 verbindingen tegelijkertijd gelegd worden. Dat kan meerdere oorzaken hebben. Of er is iemand anders die, al dan niet illegaal, gebruik maakt van "jouw" ip-adres. Als je een thuisnetwerkje hebt, kan het ook komen door andere computers die binnen je thuisnetwerkje met hetzelfde ip-adres naar buiten gaan. Het kan dus ook dat 1 van die computers bijvoorbeeld spy-ware of een virus of een trojan-horse bevat.

    Voordat er nu in de verdediging gedoken wordt met dat je anti-spyware programma's en anti-virus software hebt, die detecteren per definitie niet alles. Ze lopen namelijk per definitie achter op de ontwikkelingen van virusschrijvers en spyware-programmeurs. Daarnaast zijn de algoritmes die gebruikt worden om te detecteren verschillend en detecteren verschillende virusscanners verschillende virussen wel en niet.
    Never try to outstubborn a cat.

    A day not smiled is a day not lived!!

  6. #36
    Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.136

    Re: Problemen met inloggen op het forum? Lees hier!

    Ik duik weldegelijk de verdediging in: zoals ik al eerder via mail heb gemeld verdien ik mijn brood met werk via internet. In 15 jaar heb ik nooit problemen gehad, juist omdat ik de boel zeer degelijk met gekochte programmatuur beveiligd heb (voor de goede orde: dus geen freeware).

    Daarnaast is de boel hier vanmorgen volledig binnenstebuiten gekeerd, voor het geval dat, en er is niets gevonden. En mijn verbinding is continue rustig, met maar 1 connectie.
    Daarbovenop heb ik deze problemen alleen maar met dit forum en Equiplay en alleen maar sinds de verhuizing.
    Ik kan hier maar 1 conclusie uit trekken en dat is dat het aan de host ligt.

    Oh ja, even terzijde de programmatuur (phpBB) die voor het forum gebruikt wordt hebben wij ook gebruikt voor een forum wat mijn man in de lucht gehesen heeft, en onderhoudt. Dus ook daar hebben we zelf nog in gekoekeloerd.

    Ik ga maar weer gauw uitloggen, want het is niet zeker dat ik dit nog geplaatst krijg. Op hoop van zegen ga ik nu op de bevestig-knop drukken. Als de boel weer vastslaat zal ik deze reactie via iemand anders laten plaatsen en zullen we via mail moeten verder praten.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

    The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

  7. #37
    Administrator donald23's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Enschede (NL)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    354

    Re: Problemen met inloggen op het forum? Lees hier!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
    Ik duik weldegelijk de verdediging in: zoals ik al eerder via mail heb gemeld verdien ik mijn brood met werk via internet. In 15 jaar heb ik nooit problemen gehad, juist omdat ik de boel zeer degelijk met gekochte programmatuur beveiligd heb (voor de goede orde: dus geen freeware).

    Daarnaast is de boel hier vanmorgen volledig binnenstebuiten gekeerd, voor het geval dat, en er is niets gevonden. En mijn verbinding is continue rustig, met maar 1 connectie.
    Daarbovenop heb ik deze problemen alleen maar met dit forum en Equiplay en alleen maar sinds de verhuizing.
    Dat je geen freeware hebt, betekent niet dat je de beste virusscanner hebt. En zelfs als je dat zou hebben, ook die detecteert niet alles. Dus dat is geen garantie. Ten tweede lijkt er een miscommunicatie te ontstaan: het gaat om je ip-adres, niet persé jouw specifieke pc.
    Met deze pc lijkt alles inderdaad helemaal vlekkeloos goed te gaan. Je kan namelijk gewoon posten.

    Je geeft aan een netwerkje te hebben met meerdere pc's en een server. Als we even de pc die je net gebruikt hebt uitsluiten. Dan kan het dus nog komen door de andere pc's en de server. Ten tweede: hoe monitor je continue (dus een log van elke verandering in je aantal connecties en waar naar toe) je pc? Ik ben namelijk benieuwd naar die log-file. Dat is de enige manier om uit te sluiten dat jouw pc inderdaad niet op een moment (eventueel kortstondig) 60 verbindingen openzet.

    Dan is er ook nog een andere optie: heb jij een vast (zogenaamd statisch) ipadres van je internetprovider gekregen? Indien niet, kunnen dus tussendoor ook andere mensen bij die internetprovider dat ipadres gehad hebben. Dan kan het dus zo zijn dat één van die mensen een geinfecteerde pc heeft.

    En dan blijft nog de minst waarschijnlijke optie: iemand maakt illegaal (ip-spoofing) gebruik van jouw ip-adres waardoor deze host jouw ip-adres blokkeert.


    Het is hier heel belangrijk te beseffen dat we het over een ip-adres hebben, niet een persoon of pc.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
    Ik kan hier maar 1 conclusie uit trekken en dat is dat het aan de host ligt.
    Hier ga je iets te kort door de bocht. Dat het is sinds het forum (en Equiplay) op deze host zit, betekent niet automatisch dat het ook daaraan ligt.
    Om twee redenen: er is zoiets als toeval, er kan bij jou wat verandert zijn rond of gelijktijdig met de verhuizing.
    Ten tweede: Deze host zal een andere configuratie gebruiken, en reageert op een andere manier op mogelijke/potentiele aanvallen (60 verbindingen in 1x valt in de categorie mogelijke aanval aangezien het kan duiden op een Denial of Service-aanval). Bij de eerste host van het forum had ik ook zo'n beveiliging ingebouwd. Die blokkeerde niet, die haalde alleen de site kort uit de lucht. Dat is aan de host en daar zal Site5 echt de enige niet in zijn.
    In dit geval komt de blokkering inderdaad door de verhuizing, maar kan je de schuld moeilijk bij de host leggen, aangezien er nog steeds vanaf het betreffende ip-adres 60 verbindingen komen, wat in de eerste instantie al niet zou moeten.

    Nog een laatste noot: de kans dat het in dit geval niet bij het netwerkje van Dorien ligt, is zéér klein. Het is namelijk het enige geval waarin zich dit voordoet onder ruim 2200 gebruikers (en dan tel ik de bezoekers van Equiplay en Equisense nog niet). De kans dat het aan de host ligt, en er maar 1 gebruiker is die er last van heeft, is nihil.
    Never try to outstubborn a cat.

    A day not smiled is a day not lived!!

  8. #38
    Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.136

    Re: Problemen met inloggen op het forum? Lees hier!

    Omdat ik denk dat het handig is als onderstaande tekst vindbaar is op het forum hierbij een gedeeltelijke kopie uit mijn mail aan Eveline:

    ***
    Wij hebben gisterenavond maar eens even huiswerk gedaan en hebben het forum van Site5 afgestruind (tip!!!)

    Daarbij vonden we nogal veel topics over 'mijn' probleem, het is al meer dan een jaar een issue daar. Misschien al langer, maar we hadden geen zin om nog verder te gaan zoeken want we hebben de oplossing: mijn ip op een zgn. white-list laten zetten door ze. Dat kan natuurlijk alleen met statische ip's, nou, dat is in mijn geval geen probleem.

    Het is natuurlijk geen echte oplossing, het is alleen maar een oplossing voor mij. Maar goed, je weet maar nooit of er nog eens iemand is die deze problemen gaat krijgen op het nhforum, en dan weet je tenminste hoe je die persoon kunt helpen.

    Lees maar:
    http://forums.site5.com/showthread.php?t=19890
    http://forums.site5.com/showthread.php?t=23624

    Bij deze dus het verzoek aan jou om bij Site5 een verzoek in te dienen mijn ip op de white-list te zetten.

    Enne... zoals ik vanaf het begin af aan heb gezegd: het ligt dus niet aan mijn pc of instellingen. Het probleem zit bij Site5.

    Ik hoor graag van je wanneer mijn ip op de white-list staat, zolang dat niet zo is kom ik zo min mogelijk op het forum.
    ***
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

    The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

  9. #39
    Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.136

    Re: Problemen met inloggen op het forum? Lees hier!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door donald-
    Nog een laatste noot: de kans dat het in dit geval niet bij het netwerkje van Dorien ligt, is zéér klein.
    Surprise surprise, het ligt NIET aan mijn netwerkje. Zie mail hierboven.
    Als je de moeite had genomen het forum van Site5 door te spitten had je niet zo lang blijven volhouden dat het aan mij ligt.
    Mijn server, want alles hier gaat altijd via die server, dus die is superzwaar beveiligd en wordt continue gemonitord, maakt nooit meer dan 1 connectie.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door donald-
    Het is namelijk het enige geval waarin zich dit voordoet onder ruim 2200 gebruikers (en dan tel ik de bezoekers van Equiplay en Equisense nog niet). De kans dat het aan de host ligt, en er maar 1 gebruiker is die er last van heeft, is nihil.
    En hier ga jij dus te kort door de bocht. Als mensen het niet melden weet jij het niet. Of kijk je iedere dag braaf wat er eventueel aan het handje is?

    Laat mijn ip door Site5 op de white-list zetten en we houden erover op...
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

    The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

  10. #40
    Administrator donald23's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Enschede (NL)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    354

    Re: Problemen met inloggen op het forum? Lees hier!

    Allereerst begin ik dit behoorlijk zat te worden. Ik beschuldig niemand, ik probeer op basis van mijn technische kennis te bepalen waar een probleem kan liggen. Jij legt direct de schuld bij mij/site5. Ik heb nergens gezegd dat het iets is in bij jouw, alleen dat de kans erg groot is dat het daar zit.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door donald-
    Nog een laatste noot: de kans dat het in dit geval niet bij het netwerkje van Dorien ligt, is zéér klein.
    Surprise surprise, het ligt NIET aan mijn netwerkje. Zie mail hierboven.
    Als je de moeite had genomen het forum van Site5 door te spitten had je niet zo lang blijven volhouden dat het aan mij ligt.
    Mijn server, want alles hier gaat altijd via die server, dus die is superzwaar beveiligd en wordt continue gemonitord, maakt nooit meer dan 1 connectie.
    Prima, k]
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door donald-
    Het is namelijk het enige geval waarin zich dit voordoet onder ruim 2200 gebruikers (en dan tel ik de bezoekers van Equiplay en Equisense nog niet). De kans dat het aan de host ligt, en er maar 1 gebruiker is die er last van heeft, is nihil.
    En hier ga jij dus te kort door de bocht. Als mensen het niet melden weet jij het niet. Of kijk je iedere dag braaf wat er eventueel aan het handje is?[/quote]
    Ik kijk inderdaad (niet zozeer braaf, als wel verantwoordelijk) vrijwel elke dag op het forum om te kijken of er problemen gemeld worden. Daarnaast is het mail adres van Eveline goed bekend, dus hoor ik het anders wel van haar.
    Never try to outstubborn a cat.

    A day not smiled is a day not lived!!

  11. #41
    Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.136

    Re: Problemen met inloggen op het forum? Lees hier!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door donald-
    Allereerst begin ik dit behoorlijk zat te worden. Ik beschuldig niemand, ik probeer op basis van mijn technische kennis te bepalen waar een probleem kan liggen. Jij legt direct de schuld bij mij/site5. Ik heb nergens gezegd dat het iets is in bij jouw, alleen dat de kans erg groot is dat het daar zit.
    Weet je wat het is? Ik werd vanaf de verhuizing wekenlang te pas en te onpas uit het forum geflikkerd. Elke keer weer moest ik dan contact opnemen (had toevallig Eveline's emailadres een keer opgeslagen, als ik dat niet had gedaan was me dat dus niet gelukt). Dat is niet alleen voor jou/haar vervelend, maar voor mij ook.
    Jij weet niet wie ik ben, je weet niet hoeveel verstand ik heb van computers etc en hamert er continue op dat er 99% zeker iets mankeert aan mijn instellingen. Terwijl ik keer op keer blijf zeggen dat jouw veronderstellingen niet kloppen omdat mijn boeltje hier zeer zwaar beveiligd is en heel normaal en rustig een connectie opent. Je suggereert dat ik maar een spyware-progje moet laten draaien notabene! Ik verdien al bijna tien jaar mijn brood via internet... Op een of andere manier dringt kennelijk niet tot je door dat ik echt wel weet waar ik over praat en niet de eerste de beste penny ben die een beetje rondwandelt op internet.
    Verder sta ik in de top 50 van meest actieve users (paar dagen geleden danwel) en post ik over het algemeen heel serieus, probeer echt een bijdrage te leveren.
    En dan krijg ik ook nog prive de mededeling dat ik het maar zelf moet uitzoeken met Site5 en dat ik bij een volgende ban niet meer gereactiveerd wordt. Over verantwoordelijkheidsgevoel naar je gebruikers gesproken...
    Hoe denk je dat dat allemaal op mij overkomt?
    Vind je het gek dat ik me in de kou gezet voel?
    Mag ik dan steeds cynischer worden?

    Maar goed, als het goed is is alles nu in orde, dus wat mij betreft zand erover en gaan we allemaal weer over tot de orde van de dag.
    Laten we hopen dat we nooit meer met dit probleem te maken krijgen, en als het al gebeurt weten jullie nu meteen wat je kunt doen om de klacht te verhelpen
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

    The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

  12. #42
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Problemen met inloggen op het forum? Lees hier!

    Ik heb even een vraag.

    vanaf 1/8 kon ik thuis niet inloggen. Ik heb het via mijn favorieten gedaan, maar ook gegoogled, en gewoon de naam ingetypd.

    Vanmorgen lukte het me thuis ook niet, ik zit nu op mijn werk en ik zie dat er best een hoop geschreven is. Kennelijk konden jullie er wel gewoon op Hoe kan dit nou??

  13. #43
    Administrator donald23's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Enschede (NL)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    354

    Re: Problemen met inloggen op het forum? Lees hier!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Ik heb even een vraag.

    vanaf 1/8 kon ik thuis niet inloggen. Ik heb het via mijn favorieten gedaan, maar ook gegoogled, en gewoon de naam ingetypd.

    Vanmorgen lukte het me thuis ook niet, ik zit nu op mijn werk en ik zie dat er best een hoop geschreven is. Kennelijk konden jullie er wel gewoon op Hoe kan dit nou??
    Dat kan afhankelijk zijn van een aantal dingen. Allereerst is het even belangrijk dat ik weet wat je wel in beeld ziet. Bijvoorbeeld welke foutmelding je krijgt. Zou je dat even door kunnen geven in PB of hier in dit topic?
    Never try to outstubborn a cat.

    A day not smiled is a day not lived!!

  14. #44
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Problemen met inloggen op het forum? Lees hier!

    Begrijp ik goed dat je wel op het forum kon komen, maar niet inloggen?
    Welke melding kreeg je dan bij het inloggen, of wat ging er mis?
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  15. #45
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Problemen met inloggen op het forum? Lees hier!

    Ik kreeg steeds door that the server was not found.

    Ik kon helemaal niet op t forum komen.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •