Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Uitbreken..................

Actief Forumlid hanne01's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2007
    Leeftijd
    32

Uitbreken..................

Hallo,

Omdat Bofix ziek is (vergelijkbaar met een bronchit bij mensen), moet hij nu een week op stal staan.
    Als het buiten mooi weer is, en niet zo vochtig als nu, dan mag hij wel naar buiten, natuurlijk.
    Omdat het 'smiddags eventjes mooi weer was,lieten Nele en ik Bofix even uit zijn stal en het duurde nog geen 2 minuten en hij sprong gewoon over de draad naar het stuk van de wei dat is afgemaakt (omdat hij anders teveel gras eet) Bofix kan bij mijn weten níet goed springen maar nu springt hij met een heel korte aanloop over 2 stroomdraadjes die toch redelijk hoog staan, en er lag geen balk onder de stroomdraden zodat hij wist waar hij moest afzetten.

De draad gaat zowieso verhoogd worden, maar dan nog! Wat als Bofix nog eens een poging doet om bij het gras te geraken en opnieuw probeert te springen??! Dit keer zal de draad dan wel een stukje hoger zijn Kan hij zich dan niet verwonden??
    Ik wil echt geen risico's lopen, ik denk dat Bofix snel nog eens gaat proberen om bij dat gras te geraken,
    zeker nu het hem al eens gelukt is.... .

Is het een goed idee om dan bevoorbeeld lintjes te hangen aan de bovenste stroomdraad (die dan verhoogd is) zodat hij misschien doorheeft dat het dan wél echt hoog is???

Wie heeft een idee??

groetjes,
    Hanne
    dhPhotography: https://www.facebook.com/Dupas-Hanne...5935071/photos
    Contacteer me voor meer info of neem een kijkje op mijn facebookpagina

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Re: Uitbreken..................

hmz...

Toen mijn pony bijna 2 jaar was, moest hij ook even in een klein, afgezet stukje blijven. We spreken hier over een pony van toen nét een meter, en een omheining van zéker 1.20 hoog. Aanloopje wat hij kon nemen was max. 5 meter, en hij sprong er ook gewoon overheen.

Wat ik tegenwoordig doe als hij achter een draadje moet blijven waarvan ik neit weet of het hoog genoeg is, is even zn neus goed nat maken, en hem tegen het draadje parkeren. Vervolgens kijkt hij me dan een week niet meer aan, maar liever dat dan dat hij straks uitbreekt en op de weg terechtkomt...

In jouw geval zou ik hem dus met zn neus tegen het hoogste draadje parkeren. Ik weet niet hoe hoog dit draadje is, en ik weet ook niet hoe oud Bofix is, maar als je er een extra draadje bij zet, zou ik deze niet hoger doen dan zijn boeg. De meeste weides zijn namelijk niet hoger omheind, en mocht je dan ooit eens verhuizen, zit je met een probleem.

Groetjes, Lacuna

...............is even zn neus goed nat maken, en hem tegen het draadje parkeren.
    Je kunt er op wachten dat je over dat soort methodes commentaar krijgt..

Maar eh.. als Bofix ' eetlust beperkt moet worden, waarom dan niet een graaskorfje?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

och...
    Ik krijg liever commentaar dan een telefoontje dat mijn paard doodgereden langs de snelweg ligt.

lacuna

EDIT: even iets vriendelijker opgeschreven

Zou idd toch even duidelijk maken dat er echt stroom op zit, weet niet hoeveel stroom erop het apparaat zit.
    Sophie past wel op dat ze niet in de buurt komt van het draad, want staat flink wat stroom op.

Aangemeld
    Feb 2007
    Leeftijd
    32

Bedankt voor de reacties! De draad is ondertussen verhoogd en er is plastiek rond gebonden. Toen Bofix weer naar buiten mocht, vloog hij onmiddellijk op de draad af, maar opeens stopte hij en keek "huh, wat doen die draad daar?" Hij heeft geen poging meer gedaan om erover te springen.

Ik denk dat als Bofix daar ooit weg zou moeten dat die tip van tegen de draad parkeren misschien nodig is, maar dat wel als laatste optie

Groetjes,
    Hanne

Aangemeld
    Feb 2007
    Leeftijd
    32

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    ...............is even zn neus goed nat maken, en hem tegen het draadje parkeren.
    Je kunt er op wachten dat je over dat soort methodes commentaar krijgt..

Maar eh.. als Bofix ' eetlust beperkt moet worden, waarom dan niet een graaskorfje?
    Ik weet niet... het lijk me gewoon niet zo prettig..
    Misschien later eens proberen, maar ik vind het nu goed zoals het is.
    Bofix sprong volgens mij over de draad omdat hij de hele dag op stal had moeten staan (dierenarts had dat gezegd)
    en hij dus wel zin had in een goeie hap gras, die aan de andere kant van de draad te vinden is

Smorgens zie ik mijn pony ook niet, ik zou dus de graaskorf niet kunnen aandoen want hij wordt buitengelaten door de vrouw van de boer
    (en zij vindt paarden heel leuk, maar ook wat eng )

Groetjes,
    Hanne

Bladwijzers

Forum Rechten