Hallo,
Omdat Bofix ziek is (vergelijkbaar met een bronchit bij mensen), moet hij nu een week op stal staan.
Als het buiten mooi weer is, en niet zo vochtig als nu, dan mag hij wel naar buiten, natuurlijk.
Omdat het 'smiddags eventjes mooi weer was,lieten Nele en ik Bofix even uit zijn stal en het duurde nog geen 2 minuten en hij sprong gewoon over de draad naar het stuk van de wei dat is afgemaakt (omdat hij anders teveel gras eet) Bofix kan bij mijn weten níet goed springen maar nu springt hij met een heel korte aanloop over 2 stroomdraadjes die toch redelijk hoog staan, en er lag geen balk onder de stroomdraden zodat hij wist waar hij moest afzetten.
De draad gaat zowieso verhoogd worden, maar dan nog! Wat als Bofix nog eens een poging doet om bij het gras te geraken en opnieuw probeert te springen??! Dit keer zal de draad dan wel een stukje hoger zijn Kan hij zich dan niet verwonden??
Ik wil echt geen risico's lopen, ik denk dat Bofix snel nog eens gaat proberen om bij dat gras te geraken,
zeker nu het hem al eens gelukt is.... .
Is het een goed idee om dan bevoorbeeld lintjes te hangen aan de bovenste stroomdraad (die dan verhoogd is) zodat hij misschien doorheeft dat het dan wél echt hoog is???
Wie heeft een idee??
groetjes,
Hanne
Bladwijzers