Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: Te dicht bij circling game

  1. #16
    Actief Forumlid Vulcan's Avatar
    Aangemeld
    May 2008
    Locatie
    Zemst-Laar
    Leeftijd
    41
    Berichten
    100

    Re: Te dicht bij circling game

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Funnygirl
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Hihi ja Nienke, moest ook gelijk aan jou en Sterre denken
    Ik heb het filmpje uit 2006 nog online staan zie ik.
    http://s60.photobucket.com/albums/h2...urrent=011.flv
    Voila, das helemaal Sharoun!
    Eens hij zijn goeie afstand gevonden heeft blijft hij ook wel daar, t is niet dat hij mij echt omver komt duwen. Ik zal maar even afwachten zoals jij gedaan hebt (het was tenslotte maar de eerste keer) en jullie tips in mijn achterhoofd houden!
    Maar ik dacht dat ik misschien niet 'kordaat' genoeg was. Op de dvds zie je Linda/Pat de paarden toch nog tegen de schouder tikken ook al bewegen ze al. t Is nog een beetje zoeken he...

  2. #17

    Re: Te dicht bij circling game

    t Is nog een beetje zoeken he...
    Geeft toch niks! Ik waardeer je zorgvuldigheid!

  3. #18
    Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Matrei in Osttirol - Oostenrijk
    Leeftijd
    49
    Berichten
    3.203
    Dagboek Berichten
    7

    Re: Te dicht bij circling game

    Heeft mij ook wat zoeken gekost hoor. Ik heb het ook geprobeerd met een actievere send en dan ging ze in eerste instantie wel mooi naar het uiteinde van het touw, maar kwam dan net zo snel weer terug in die kleine cirkel.

    Toen ze het wijzen naar de schouder begon te vatten ging ze ook andere dingen proberen zoals achter me dan wel ineens weer dichtbij komen. Dat dan weer opgelost door achter me te zwiepen. Vooral een lange adem hebben en consequent over een langere periode volhouden dan komt het echt goed.

    O ja en als je een paardje hebt dat niet zo heel erg onder de indruk is van fases dan mag tijdens je fase 4 best het leertje van de string best tegen de schouder laten kletsen. Wel eerst goed oefenen met mikken. Ik moest het echt wel een paar keer goed duidelijk maken dat ik dat "crowden" tijdens de circling niet zo waardeerde en heb te lang geklooid met een te lieve fase 4

  4. #19
    Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Zwartewaal
    Berichten
    851

    Re: Te dicht bij circling game

    Hihi dat deed Sier vandaag in de les ook
    De tip die ik kreeg: zorg ervoor dat het paard al met zijn achterbenen op de cirkel is die jij wilt dat hij loopt; gebruik een actieve send; komt hij toch naar binnen doe dan een overdreven actieve stap in zijn richting OF wijs met de stick naar zijn schouder (idd wat Nienke al zei, fasen gebruiken dus eerst je centrum naar zijn schouder, etc).

    Maar het blijft lastig hoor

  5. #20
    Actief Forumlid Nappie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2007
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    41
    Berichten
    249

    Re: Te dicht bij circling game

    Ik ken het probleem ook... Ik vind het op het filmpje trouwens nog best meevallen, vergeleken bij wat Sincero bij mij doet
    Bij longeren doet hij het dan weer niet, maar misschien is het omdat ik dan meedraai en longeerzweep de hele tijd achter 'm heb...

  6. #21

    Re: Te dicht bij circling game

    Ik heb vandaag ook geoefend voor de aller 1e keer met de circling game.
    Sophie draait strak om mij heen.. en stuur ik haar weg dan loopt ze een halve cirkel van me weg, en staat gevolgens direct weer naast mij.

    Zij kan overigens ook niet longeren is dit heel erg ? En moet ik haar dit eerst leren ?

  7. #22
    Actief Forumlid Nappie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2007
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    41
    Berichten
    249

    Re: Te dicht bij circling game

    Nee, je hoeft haar denk ik niet eerst te leren longeren. Dat maakt het alleen maar verwarrender denk ik, omdat je een paard bij longeren de hele tijd door met je lichaam mee te draaien en de longeerzweep erbij te houden begeleidt. Bij de circling game gaat het juist om het paard te leren zelfstandig z'n rondje(s) te lopen.

  8. #23

    Re: Te dicht bij circling game

    Okee.. ze heeft 3 x een half rondje gelopen, en dit ongeveer een m van mij af iets minder denk ik. Heb haar hier goed voor beloont.
    Maar ik draaide wel mee met mijn lichaam ? maar dit moet dus niet ?

  9. #24

    Re: Te dicht bij circling game

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    Okee.. ze heeft 3 x een half rondje gelopen, en dit ongeveer een m van mij af iets minder denk ik. Heb haar hier goed voor beloont.
    Maar ik draaide wel mee met mijn lichaam ? maar dit moet dus niet ?
    Als je goed leest in de boekjes...................

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •