Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 24

Topic: Te dicht bij circling game

Actief Forumlid Vulcan's Avatar
    Aangemeld
    May 2008
    Leeftijd
    41

Te dicht bij circling game

Ik ben begonnen met het circling game, maar Sharoun gaat eigenlijk niet heel ver van mij weg. Ik heb ongeveer de helft van de leadrope in mijn hand, en mijn hand is open dus hij kan meer touw krijgen als hij wil. Kan dit kwaad of komt dat vanzelf wel?

Re: Te dicht bij circling game

Hoe dicht is te dicht bij? De helft van de leadrope? Als het een 22ft line is, is het zo verkeerd niet.

Te dicht bij ( kleine cirkel) is belastend voor de gewrichten, dus, wegsturen dat paardje!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Vulcan
    Ik ben begonnen met het circling game, maar Sharoun gaat eigenlijk niet heel ver van mij weg. Ik heb ongeveer de helft van de leadrope in mijn hand, en mijn hand is open dus hij kan meer touw krijgen als hij wil. Kan dit kwaad of komt dat vanzelf wel?
    Ik neem aan dat je net begonnen bent, dus werkt in stap een een 12 ft line?

Het IS best even lastig voor het paard om van de short range circling-game (waar je begeleidt met de stick op de rug) grotere cirkels te gaan maken.
    Mijn ervaring is dat het vanzelf komt, zolang je nog in stap doet geeft het niks. Anders yoyo je hem eerst een stukje naar achteren voor je de send geeft.

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

In principe is het een goed teken dat hij niet aan het einde van het touwtje gaat hangen maar dicht bij jou blijft zou ik zeggen. En wat betreft de gewrichten, daar heb ik weinig verstand van, maar later speel je ook short range circling, dat is nog dichterbij. Ik zou ht zo laten, of geef hem alle touw laat het op de grond hangen en kijk wat er gebeurt. Loopt hij wel gewoon rondjes door, of wil hij enkel stilstaan? In het laatste geval zouik hem wel wegsturen.

Margot; de short range circling game komt vóór de gewone hoor.

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Huh in het oude pakket niet toch?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Margot van lare
    Huh in het oude pakket niet toch?
    Oow, dat weet ik niet! Ik heb het nieuwe (met de dvd's)

Aangemeld
    May 2008
    Leeftijd
    41

Inderdaad

Soms vertrekt hij wel in draf, maar dat duurt maar max 1 toer en dan gaat hij terug stappen.
    Hij gebruikt dus maar de helft van de lijn, maar ik zal eens proberen om hem eerst achteruit te yoyo-en, bedankt voor de tip!

@Marianne: stuur je hem dan verder weg terwijl hij al op de cirkel is? Of bedoelde je hetzelfde als wat trea zegt?

Aangemeld
    May 2008
    Leeftijd
    41

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Margot van lare
    of geef hem alle touw laat het op de grond hangen en kijk wat er gebeurt. Loopt hij wel gewoon rondjes door, of wil hij enkel stilstaan? In het laatste geval zouik hem wel wegsturen.
    Dat had ik eerst geprobeerd, maar hij stapte in het touw natuurlijk en dat vond hij niet zo leuk... Dus vandaar hou ik het toch liever losjes vast.
    Het was nog maar de eerste keer dat ik de circling game gedaan heb, int begin dus wat aarzeling maar uiteindelijk liep hij netjes 3 rondjes op elke hand.

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik begrijp precies wat je bedoelt, mijn merrie Sterre was dus ook niet van me af te krijgen. Aan de ene kant een groot comliment natuurlijk aan de andere kant wordt je er soms licht claustrofobisch van.

Ik heb het in eerste instantie zo gelaten en ben vlot door het overige grondwerk van level 1 gegaan. Toen ik klaar was voor level 2 ben ik eerst d.m.v een soort driving game richting de schouder de cirkels wat gaan vergroten verkleinen.
    Dus richting schouder: wijzen met m'n navel, wijzen met de stick, wiebelen met string en tikje met de string op de schouder. Als ze nu weer op mijn lip zit (wat niet meer zo veel voorkomt en niet zo extreem dicht meer op me) dan is wijzen met navel of hooguit stick genoeg om de cirkel te vergroten.

Heel veel succes

Hihi ja Nienke, moest ook gelijk aan jou en Sterre denken

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Vulcan
    Inderdaad

Soms vertrekt hij wel in draf, maar dat duurt maar max 1 toer en dan gaat hij terug stappen.
    Hij gebruikt dus maar de helft van de lijn, maar ik zal eens proberen om hem eerst achteruit te yoyo-en, bedankt voor de tip!

@Marianne: stuur je hem dan verder weg terwijl hij al op de cirkel is? Of bedoelde je hetzelfde als wat trea zegt?
    Ja, min of meer ook al doe ik niet aan Yo-yo (kan ook niet want yo-yo is tenslotte wegsturen en weer terughalen. Dat laatste is duidelijk niet de bedoeling ) . Ik stuur het paard de cirkel op en positioneer mijn eigen lijf zo dat er druk op de voorhand en vervolgens achterhand komt als 't paard te dichtbij komt. Blijft-ie meteen lekker voorwaarts.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

kan ook niet want yo-yo is tenslotte wegsturen en weer terughalen.
    Nee hoor! Je kan ook een halve yoyo doen

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Hihi ja Nienke, moest ook gelijk aan jou en Sterre denken
    Ik heb het filmpje uit 2006 nog online staan zie ik.
    http://s60.photobucket.com/albums/h2...urrent=011.flv

Ja! Die had ik in mijn hoofd!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten