Het is denk ik zo'n 5 jaar geleden dat Shiva problemen had met haar hoeven. Dat kwam mede door mijn toenmalige hoefsmid.
Inmiddels is ze ook al weer zo'n 2 jaar natuurlijk bekapt en haar hoeven zijn super. We galoperen over de weg, we rijden zeker 3x per week buiten en als mn bekapper 1x in de 20 weken komt is het perfect.
Tot nu.......
Vorgie week pakte ik haar uit de wei en had ze aan beide voorhoeven ineens een stuk eraf. En best flink ook! Ik belde gelijk mn bekapper en volgens hem was er (nog) niks aan de hand, zeker niet zolang ze nog goed liep. Voor mij wel een opluchting, want ze was 2 weken ervoor nog bekapt en ze kan dus eigenlijk niks aan dr hoeven missen.
Nu loopt ze nog steeds goed, maar vandaag was er weer een stuk af. Nu aan de voorkant.
De stukken aan de zijkant zijn zeker 8 cm lang en 2 cm breed. Ik heb er foto's van, maar op mn mobiel, ik krijg ze niet op de pc.
Het maffe nu is dus dat alle paarden bij ons op stal er last van hebben. Zo ineens zijn alle hoeven slecht en gebrokkeld. Er staat er maar 1 op ijzers en ze staan in verschillende weilanden.
Heeft iemand hier wel eens van gehoord? Enig idee waar het van kan komen?
Maandag bel ik wel gelijk mn bekapper, hij moet toch maar even langs komen vind ik. Maar ik vind het zo vreemd. Ik hoop dat jullie misschien een idee hebben.
Bladwijzers