Hallo allemaal,
ik heb een 4-jarige newforest merrie (1.45 hoog) die ik nu voorzichtigjes (2 keer per week een kwartiertje) aan het inrijden ben met een barebackpad, omdat mijn Wintec veelzijdigheidszadel veel te lang is voor haar. Ik ben overigens zelf 1.68 en weeg 70 kilo. Mijn merrie heeft een erg korte rug, redelijk veel schoft, breed over de schouders (boombreedte 32-33 centimer) en ze is ook nog eens overbouwd. Ik wil geen boomloos zadel. iemand ideeen? Ik verkeer een beetje in dubio, denk van de ene kant dat ik een zadel voor haar moet laten maken en wil dat ook wel, maar goed, ze is pas 4, en ze verandert dus nog flink, dus om dat nu al te doen? Maar 2 jaar met een barebackpad rijden lijkt me ook niet echt goed. Ik zoek dus eigenlijk een niet al te duur zadel om mee te starten.
Ik heb de Zaldi Record nu op proef, dat bevalt me wel maar ligt toch nog veel op de schouders ipv 3 vingers erachter, dus of dat de schouder teveel belemmert? Als ik het 3 vingers erachter leg is zelfs dit zadel al te lang, en bovendien schuift het dan vanzelf naar voren, omdat mijn paardje ook nog vrij rond is en de singel dan niet goed blijft liggen.
Ik ben ook aan het nadenken over de HO endurance flex, maar die vind ik wel erg duur, en die is ook niet meer verstelbaar. Een andere optie zou de Gaston Mercier Levezou kunnen zijn, een stuk goedkoper en nog wel enigzins aan te passen na verloop van tijd. Maar als ik die op de foto zie, dan lijkt hij me vrij ver naar voren gesneden, dus dan zie ik niet goed hoe ik die 3 vingers achter de schouder kan houden.
Ik hoor graag van iemand met ervaring met hetzij de HO endurance flex hetzij de Gaston Mercier Levezou,
groetjes,
Luna
Bladwijzers