Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 32

Topic: oplossing hoefkatrol

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Re: oplossing hoefkatrol

Even voor alle duidelijkheid: het gaat hier niet over mijn paard, want dan had ik het heel anders aangepakt.
    Marianne, ik denk niet dat er foto's genomen zijn. Ik zal het eens navragen.
    Bedankt voor jullie tips,ik zal ze doorgeven, maar ik kan niet garanderen dat ze er iets mee doet!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    *knip* De opmerking over AdB kan ik niet waarderen. Niet in de laatste plaats omdat het van 'horen zeggen' is. Stuitend eerlijk en zeer recht voor z'n raap, ja. Dat zijn eigenschappen die ik in dit geval waardeer. Want het gaat hem om je te verbeteren, je paard te helpen en niet om 'vriendjes' met je te worden. Wat mij betreft heeft hij recht van spreken, hij weet waar hij het over heeft. Daarnaast is hij gewoon een aardige en toegankelijke man. Het belang van het paard staat centraal - ik krijg liever zelf een blauwe plek op m'n gevoelige zieltje dan dat ik doorga m'n paard te verkloten.
    .. en dat is nou ook precies de insteek van Antoine .. Ik heb hem ooit tegen een zeer sjaggo (m.i. nogal verwend) meiske, dat erg oneerlijk en mopperig tegen haar paard deed, horen zeggen: "Awel.. als ge er zo wčnig plezier in hebt, ga dan theezakjes vouwen in plaats van uwen paard zo lastig te vallen"

Geweldig, die houwen we erin! Theezakjes!!!!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

IJzers zijn niet alleen zinloos, maar maken het probleem ook nog eens erger

http://www.hoefkatrol.nl

da's dus een andere site dan .com van AdB
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

En daar is ie weer: http://home.iae.nl/users/lijssel/ned...le_kansen.html
    Echt heel erg interessant!!!

V.w.b. AdB, ik heb hem aan verschillende combinaties les zien geven en ik ben er heel erg over te spreken. De enige valkuil is de taal, die leidt soms tot misverstanden (als de combinatie NL is). Volgens mij is AdB ook een tikkeltje doof, dus niet alles komt goed over en dan kunnen er vreemde dingen gezegd worden Maar verstand van zaken heeft hij!
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ &lt;--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Actief Forumlid Quinzy's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Leeftijd
    43

Ik hoor ook alleen goeds over de methode van Antoine.
    De stal waar Dyco nu staat om ingereden te worden daar rijden ze volgens zijn methode. Hijzelf komt er ook geregeld clinics geven.
    &lt;!-- w -->http://www.Dyco.webs.com&lt;!-- w -->

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    48

Je kunt wellicht ook meer info vinden ( of via de mail opvragen) via marcokrul.nl Hij is, volgens mij, zo'n beetje de forum bekapper

Actief Forumlid Cheyenne's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Mijn paardje met hoefkatrol heeft speciale ijzers gekregen (volledig rond) en hij liep er super mee!
    Deze smid deed het:
    http://www.paardenkracht.be
    Intussen kan ik door een ander mankement niet meer met mijn paardje rijden en heb ik dan ook de ijzers laten verwijderen. Hij loopt nu ijzerloos altijd op de wei en lijkt geen last meer te hebben.

Over Adb ga ik mijn mond maar niet opentrekken, maar het is zeker mijn beste vriend niet, wel denk ik dat hij weet waarover hij het heeft en boekt toch goede resultaten naar verluidt.
    Hij was trouwens de buur van een vriendin van mij en woont ook niet ver van mij.

Bread may feed my body, but my horse feeds my soul...

Aangemeld
    Aug 2006

Met het desbetreffende paardje gaat het echt niet goed Nu heeft ze ook nog artrose aan hetzelfde been gekregen. Een operatie zal dus geen hulp kunnen bieden.
    Het is echt wel zielig als je haar de hele tijd ziet rondstrompelen. Nu gaat er overlegd worden met DA en de echte eigenaresse, want het meisje dat er nu voor zorgt, doet een halve stal. Wordt vervolgd ...

hallo aspen,

zelfs als het paard ook nog artrose erbij zal hebben, zou rechtrichten verlichting kunnen bieden. Kijk maar eens op de site http://www.rechtrichten.nl , hier staan ook filmpjes op van paarden die eerst kreupel liepen door verschillende oorzaken en weer helemaal goed werden door de juiste training, heel interessant. Jij- of de eigenaresse van het paard- kunt haar ook altijd mailen, ze is heel toegankelijk en weet heel veel van dit soort gevallen. Succes!!
    Don't make or teach assumptions

Aangemeld
    Aug 2006

Met het desbetreffende paard gaat het een stuk beter! Ze hebben haar een week lang een poedertje(Equipalazone en Laminex) gegeven waardoor ze een tijd weer goed zou lopen. Dat doet ze ondertussen en ook zijn ze gestopt met de medicatie. Specifieke rechtrichtoefeningen worden er niet met haar gedaan, want ze loopt weer goed nu,dus dat is toch helemaal niet nodig.
    Het is mijn paard niet,maar ik was er grote tegenstander van dat ze haar een tijdelijk hulpmiddel hebben toegediend, want wie weet hoelang dat haar zal helpen.

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    3

Die laminex kreeg nuage ook... is op zich niet slecht, maar nu dmv Raf Antheunis die haar bekapt en behandelt heeft ze zelfs dat niet meer nodig...

Hai,

Als een DA de diagose 'hoefktrol' stelt, wordt er bedoeld een ontstoken hoefkatrol gewricht... dwz dat de pees die over het straalbeen loopt, geirriteerd is, welke mate van iritatie bepaalt de genezingskans, en mate van kreupelhied. Deze diagnose is slechts te stellen als er een punctie wordt gedaan, dwz gewrichtsvocht wordt uitgenomen, dmv een naald, wat vervolgens onderzocht wordt op de bepaalde a cellen, welke duiden op een ontsteking.

Op een rontgenfote is nooit te zien of er sprake is van hk! Dit kan slechts een indicatie zijn, en aanleiding tot verder onderzoek, de punctie! (is zeker niet risico-loos!!, gaat namelijk een naald in het gewricht...is kwetsbaar gebied) (de foto zal gemaakt worden van het straal been, gekeken wordt of dit glad is, zonder putjes of scherpe randen) Er zijn echter ook artsen die zonder foto of punctie hk constateren, zij bedoelen dan onduidbare kreupelhied in ondervoet, en zijn olgens mij niet seri met vak bezich!

Vaak zal een gewricht 'ingespoten' worden, met ontst remmers, idee is duidelijk. Paard loopt dan snel weer ok, echter vaak komt kwaal terug(als men weer gaat trainen...) er wordt dan weer gespoten etc..

Duiudelijk is dat oorzaak moet worden weggenomen. Met het rijden van een paard is het ALTIJD van belang dat dit met beleid gebeurt. Beslaan van paarden moet alleen worden gedaan door mensen die dat kunnen, de voet, benen, ruiter, alles is dan van belang!

Juist beslag helpt soms wel bij hk (boogijzer, of eggbarr vaak minder dit is zwaar, en zorgt voor extra swing aan de voet, gaat beetje gooien, is niet fijn als je toch al beetje pijn hebt,)
    Soms helpt rust, soms helpt stappen, soms helpt goed bekappen, soms ijzer met zool... zo moeilijk het juiste te vinden!

Best helpt geduld!

Als een paard 21 is, laat m dan met pensioen gaan?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door oofoof
    Juist beslag helpt soms wel bij hk (boogijzer, of eggbarr vaak minder dit is zwaar, en zorgt voor extra swing aan de voet, gaat beetje gooien, is niet fijn als je toch al beetje pijn hebt,)
    Soms helpt rust, soms helpt stappen, soms helpt goed bekappen, soms ijzer met zool... zo moeilijk het juiste te vinden!

Best helpt geduld!
    Een ijzer onder een zieke hoef slaan neemt volgens mij niet de oorzaak weg. Dat is hooguit symptoombestrijding. Om een ontsteking weg te krijgen is het belangrijk dat de afvalstoffen worden afgevoerd. Doorbloeding dus, en dat kan het beste zonder ijzers en met lichte beweging, zodat het hoefmechanisme zijn werk kan doen. Natuurlijk is geduld daarbij belangrijk, zoals bij alle genezingsprocessen.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door oofoof
    Als een paard 21 is, laat m dan met pensioen gaan?
    Waarom zou een paard van 21 in vredesnaam met pensioen moeten? Is 21 oud dan? Die van mij is 18. Als ik die over 3 jaar met pensioen stuur, wordt-ie doodongelukkig!

En verder Oops, voordat je hier in elk topic gaat reageren, is het wel aardig als je in het voorstelhoekje van dit forum wat over je zelf vertelt.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

hoi,

Ja Loesje zal zich voorstellen.. (ik dacht trouwens dat Loesje, loesje was..?)

Bij sommige paarden helpt een ijzer wel (een hartbar, met uitgesmeede toon en teen gedeelten bv, ik heb hier zeer goede ervaringen mee!) Vaak helpt het al een heel stuk bij het bekappan, en EVENTUEEL beslaan van de voet, respect te hebben voor de manier van neerzetten, oorzaak van de irritatie is dan onjuist beslag. Vaak heeft een smid een poging igedaan ets wat krom is recht te maken...(nooit doen).
    Een goede manier van beslaan is niet per definitie fout, kan een heel eind helpen met het verlichten van de kwaal.

21 is voor een rijpaard gefokt paard, een respectabele leeftijd, pensioen waardig, tja daar is over te discusseren. (wist je overigens dat het gemiddelde sportpaard in nederland slechts 7 wordt.. das pas echt een schandaal!)

Echter in dit geval mag worden aangenomen dat de hk een resltaat is van een werkzaam leven, lees slijtage. (de erfelijke variant zal rond 5-8 jaar gaan opspelen) Mede omdat er sprake is van artrose, vaak ouderdom, opperde ik de mogelijkheid van een welverdiend pensioen. De kans op genezing/herstel zal exponetieel zijn afgenomen, in vergelijking met een jongere soortgenoot. Wellicht geen populair standpunt, maar denk wel reeel.

Natuurlijk is het zeer goed mogelijk tot hoge leeftijd actief te zijn als paard, grannush van john withaker sprong grandprix op 19 jrige leeftijd, en won vaak. Laatst heeft een 21 jarig springpaard, op topniveau in italie afscheid genomen van de topsport. Dit is echter niet voor elk individu weggelgd., tja het zijn soms net mensen..

gr Loesje..

Bladwijzers

Forum Rechten