Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 32 van de 32

Topic: oplossing hoefkatrol

  1. #31

    Re: oplossing hoefkatrol

    De meeste paarden van de mensen die op dit forum schrijven zijn geen 'sportpaarden' in de klassieke zin van het woord. Zijn dus ook niet zo kapot gereden als veel sportpaarden, hoefden niet op hun zevende te worden afgemaakt vanwege slijtagekwaaltjes en doen het nog uitstekend op hun 21ste. En lang daarna. Topsport is niet voor iedereen een streven, goddank. En heb je je al voorgesteld?
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  2. #32
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: oplossing hoefkatrol

    oofoof, wij hebben bij ons een HKO paardje staan. In de kliniek in gent vastgesteld. HKO fase 4. Oordeel van de dokters: inslapen.
    Mijn tante heeft dat gelukkig nooit gedaan! Ondertussen bekapt Raf Anteunis haar nu bijna een jaartje. Hij bekapt dmv de strassermethode, maar niet zo extreem als geleerd wordt. Hij houd rekening met het paard als individu. Ook hij vertelt me dat afvalstoffen moeten afgevoerd worden. Door er ijzers onder te slaan beperk je het pompmechanisme waardoor afvalstoffen niet goed afgevoerd kunnen worden. Wij hebben zelf ervaren dat ijzers kunnen helpen, maar uiteindelijk als je ze eraf doet is de hoef niet 'genezen' en loopt het paard alsnog zo mank als maar zijn kan. Dus in mijn ogen is het plaatsen van het ijzer een symptoombestrijding, die welliswaar kan zorgen voor het gemak van het paard. Maar dan vraag ik me af of je dan wel goed bezig bent. Nu sinds de zomer loopt ons HKO paard weer helemaal zuiver zonder ijzers en zonder medicatie. Hoe wil je dat verklaren? En dat na 10 jaar aanmodderen met allerlei smeden en behandelingen van de veearts...

    Het verhaal van dat paard staat trouwens op mijn website.

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •