Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: (L2) Vertrouwen of respect issue?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

(L2) Vertrouwen of respect issue?

Haai,

Doon mist dus één oog en het heeft me 10 000 000 000 uur gekost om zijn vertrouwen te winnen aan die kant. Aangezien hij niet kan afgaan op je lichaamshouding werd hij heel gespannen. Gelukkig is dit nu geheel verdwenen door constant heel duidelijk te zijn dmv ademhalen. Nu kan ik dus met de CS zo hard slaan als ik wil (op de grond he ), door de lucht ziepen etc, zonder dat het hem iets doet. Dmv mn ademhaling. Dus je zou zeggen, hij weet heel goed wanneer ik ontspannen ben.

Als ik weer wat wil doen doe ik altijd zn koppie omhoog en vervolgens vraag ik de oefening. Ik ben nu bezig met nóg snappier maken en aan de kant met oog gaat dat zeer goed. Dan durf ik dus ook fase 4 te gebruiken als het nodig is. Maar aan de kant zonder oog niet zo goed. Ik weet namelijk niet of hij werkelijk snapt wat hem wordt gevraagd. Hij kan niet, zoals aan de kant met oog, meteen aan mn houding zien dat ik iets van hem vraag. Hij heeft dus altijd wat meer tijd nodig om "op gang te komen". Bijvoorbeeld bij disengagment. Ik knip altijd met mn vingers, dan weet hij dat hij zn achterhand moet draaien. Dit doet hij ook wel maar heel traag en hij beweegt ook de voorhand gedeeltelijk van me af. Alsof hij het toch eng vindt en niet zo goed snapt wat ik vraag. Om dan een fase 4 te gebruiken vind ik zo eng want stel, het ligt toch aan het vertrouwen, dan mag ik weer opnieuw beginnen terwijl hij nu zó ontspannen is aan die kant.

Dus aan de ene kant denk ik, het is een respect probleem want hij weet goed het onderscheid tussen, nu vraag ik wat en nu niet. Maar aan de andere kant kan het dus ook aan het vertrouwen liggen aangezien hij zich echt zo ver mogelijk van mij wil verwijderen als om disengagment vraag. Met zo snel mogelijk bedoel ik dat hij naast het disengagen van de achterhand ook naar voren en zijwaarts loopt.

Iemand een idee?

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Re: (L2) Vertrouwen of respect issue?

is het niet een idee om voor de disengage met de cs friendly te doen op bil aan de zijkant en als hij niet reageert op het knippen met je vingers tappen met de cs zodat hij daarmee de hogere fases wel kan snappen en ze niet zo plotseling komen??

en probeer goed snel te zijn met je correctie in zone 1 als hij naar voren /opzij loopt.
    en eerst 1 stapje goed en dan twee niet eerst snappy en dan goed zeg maar....
    Wel moeilijk hoor.....succes
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Het is zo vreemd..., je weet wat je in een normale situatie zou moeten doen en als het probleem even afwijkt dan klap je als het ware dicht en kun je geen juiste oplossing meer bedenken. Ik denk dat ik hem idd eerst ga leren enkel de achterhand te draaien, dan is het maar traag en dan pas foucussen op snappy. Uiteindelijk kom ik er dan wel, al is het een omweg, ik riskeer dat niet dat ik straks met een bang paard zit .

Bedankt!

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Jeetje, je hebt er niet zoveel aan, maar dat si een hoop extra werk om alles aan iets extras te koppelen. Erg knap.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

, dank je. Maar het went wel hoor .

Bladwijzers

Forum Rechten