Haai,
Doon mist dus één oog en het heeft me 10 000 000 000 uur gekost om zijn vertrouwen te winnen aan die kant. Aangezien hij niet kan afgaan op je lichaamshouding werd hij heel gespannen. Gelukkig is dit nu geheel verdwenen door constant heel duidelijk te zijn dmv ademhalen. Nu kan ik dus met de CS zo hard slaan als ik wil (op de grond he ), door de lucht ziepen etc, zonder dat het hem iets doet. Dmv mn ademhaling. Dus je zou zeggen, hij weet heel goed wanneer ik ontspannen ben.
Als ik weer wat wil doen doe ik altijd zn koppie omhoog en vervolgens vraag ik de oefening. Ik ben nu bezig met nóg snappier maken en aan de kant met oog gaat dat zeer goed. Dan durf ik dus ook fase 4 te gebruiken als het nodig is. Maar aan de kant zonder oog niet zo goed. Ik weet namelijk niet of hij werkelijk snapt wat hem wordt gevraagd. Hij kan niet, zoals aan de kant met oog, meteen aan mn houding zien dat ik iets van hem vraag. Hij heeft dus altijd wat meer tijd nodig om "op gang te komen". Bijvoorbeeld bij disengagment. Ik knip altijd met mn vingers, dan weet hij dat hij zn achterhand moet draaien. Dit doet hij ook wel maar heel traag en hij beweegt ook de voorhand gedeeltelijk van me af. Alsof hij het toch eng vindt en niet zo goed snapt wat ik vraag. Om dan een fase 4 te gebruiken vind ik zo eng want stel, het ligt toch aan het vertrouwen, dan mag ik weer opnieuw beginnen terwijl hij nu zó ontspannen is aan die kant.
Dus aan de ene kant denk ik, het is een respect probleem want hij weet goed het onderscheid tussen, nu vraag ik wat en nu niet. Maar aan de andere kant kan het dus ook aan het vertrouwen liggen aangezien hij zich echt zo ver mogelijk van mij wil verwijderen als om disengagment vraag. Met zo snel mogelijk bedoel ik dat hij naast het disengagen van de achterhand ook naar voren en zijwaarts loopt.
Iemand een idee?
Bladwijzers