Nou, ik ben dan eindelijk ECHT begonnen met parellien. Na veel lezen en DVD`s kijken en friedly spelen, wilde ik gisteren toch eens proberen om myra uit het land te halen op de "polite" manier.
Toen deed ze opeens een soort uitval naar me. Oren in de nek, hoofd omlaag en naar me toe gooien, echt een driving game deed ze met me. Gelukkig had ik genoeg blocks geoefend en is myra heel gevoelig. Dus ik deed Jumping Jacks met de leadrope. Toen rende ze hard weg.
Dus ik dacht; ik doe iets heel verkeerd. Ze denkt blijkbaar dat ze de baas is. Toen heb ik gewoon steeds geprobeerd haar zoveel mogelijk te laten lopen en zelf zo min mogelijk te lopen. Na een kwartier ging ze likken en met haar ogen knipperen. Toen ben ik heel rustig naar haar toe gelopen en op een afstandje blijven staan en haar naar me toe gevraagd. Toen kwam ze aan mijn hand snuffelen en heb ik heel veel friendly gedaan en toen was ze wel weer heel vriendelijk en bleef ze ook bij me. Toen heb ik haar halster om gedaan en haar meegenomen naar de bak en met haar geoefend. Daarna heb ik haar in de bak weer los gelaten en haar na een tijdje weer gehaald. Toen moest ik gewoon een paar rondjes met haar meelopen en heb ik een mega life down gedaan toen ze stilstond en me aankeek. Weer friendly gedaan en toen liep ze weer met me mee.
Mijn vraag, iemand tips ofzo. Wat moet ik voortaan doen om haar te halen. Normaal sloot ik haar altijd een beetje op en dan gaf ze zich over. Dat lijkt me niet echt een goede manier.
Bladwijzers