Wat vinden julie van de essentiele olien van de paardendrogist?
Ze hebben er ook en boek van en ook een boek van bach remedies.
Ik vind het wel interessant en vroeg me af of wat julie er van vinden en of julie het gebruiken?
Wat vinden julie van de essentiele olien van de paardendrogist?
Ze hebben er ook en boek van en ook een boek van bach remedies.
Ik vind het wel interessant en vroeg me af of wat julie er van vinden en of julie het gebruiken?
de olieen en de boeken komen van Silverlinde af. Dat is mijn school. Producten zijn goed en betrouwbaar en de boeken super leuk en leerzaam! Wil je met de olieen werken, zou ik aanraken het boek erbij te nemen. Zo weet je zeker dat je geen schade aanricht bij je dier.
Bij mij thuis dus ook spul van de Silverlinde inclusief het boek. Ik moet toegeven dat ik nu en dan tea tree van elders neem omdat het bestellen best duur uitkomt en de tea tree er soms goed doorgaat.
Ik verkies kwaliteit boven prijs
Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
Joni Bentley
Haha, niet alleen jouw school...
Ik volg daar ook de 3-jarige opleiding paard&hond.
Ik ben er zelf zeer tevreden over. Behandel op het moment mijn pony's kootholte waar hij een naar oud litteken heeft zitten van een draadwond, met geraniumolie op jojoba. Werkt prima, de huid ziet er weer goed uit, en ik zag alweer terug haartjes komen.
Daarnaast behandel ik mijn hond met huidklachten met een combinatie van diverse oliën (uitwendig, dus weer op jojoba-olie) een reinigingskuur met enkele oliën erbij (inwendig, dus gemengd op honing in haar geval) en met bachtherapie. Ben met haar nog niet zo lang bezig (pas een kleine week) maar zie toch nú al een verschil, de huid is weer rustiger en ze heeft (gelukkig) ook minder jeuk. En dat terwijl ze al maanden bij een regulier DA loopt te tobben.
De combinatie van aroma en bach vind ik heel prettig om mee te werken. Ik zou je daarom allebei de boeken aanraden. De boeken zijn niet alleen leerzaam, maar ook heel gemakkelijk geschreven, en daardoor goed te begrijpen. Daarnaast worden er veel voorbeelden aangehaald, waardoor je toch een beter beeld krijgt van het bach-type of van de olie waar je mee wilt werken.
Als je de oliën bestelt, bestel dan ook meteen een draag-olie (vette plantenolie, bijv. jojoba) omdat de olie zelf puur op de huid behoorlijke irritaties kan geven. Zij moet verdund worden (muv Tea Trea en Lavendel)
Groetjes, Lacuna
Leuke men-pony zoekt verzorgster => http://www.nhforum.nl/viewtopic.php?f=37&t=18477
<!-- m -->http://www.begeleidendhorsemanship.tk<!-- m -->
ik volg de 5 jarige opleiding begin dit jaar aan mijn 4e.....
hihi in elk geval bedankt voor de extra uitleg lacuna .
hopelijk kun je er wat mee diesel
Ik ben bang dat als ik hier mijn mening geef over Bach bloesems dat me dat niet in dank afgenomen wordt.
Etherische olie wordt ook wel aromatische, vluchtige of essentiële olie genoemd. De etherische oliën zijn vluchtige oliën gewonnen uit planten.
Het woord etherisch komt van het Griekse aither. Letterlijk betekent aither lucht van de hemel. Met aither duidden de Grieken de onderste laag van de kosmos aan. Soms wordt het wel "aetherische oliën" gespeld. Het begrip "essentiële oliën" is een anglicisme ("essential oils").
Essentieel heeft dus niets te maken met 'kan niet ontbreken'.
Voor de claim dat aromatherapie geneeskrachtig werkt bestaat geen enkel bewijs. De conclusie van een uitgebreid onderzoek naar aromatherapie was dat aromatherapie geen enkele geneeskrachtige waarde heeft.[1] Dit onderzoek was gefinancierd door de National Center for Complementary and Alternative Medicine.
Sterker nog, in 2005 werd in een grootschalige Europese enquête van Test-Aankoop in samenwerking met het Beuc aangetoond dat deze etherische oliën vaak giftige stoffen bevatten die soms in de lucht verspreid worden en daardoor de lucht binnenshuis vervuilen.[2]
In een Brits onderzoek uit 2006 werd geconcludeerd dat aromatherapie weggegooid geld is.[3]
Referenties:
1 http://www.medpagetoday.com/PrimaryCare ... ne/dh/8651 Aromatherapy Sniffs Down the Garden Path
2 http://64.233.183.104/search?q=cache:RK ... cd=1&gl=be Test Gezondheid 64, december 2004-januari 2005
3 http://findarticles.com/p/articles/mi_q ... _n16204087 Smells a bit iffy: aromatherapy is nothing more than 'bunkum - The Independent, The (London), Apr 1, 2006]
Kritiek op de goeroe is niet gewenst......
Hier ook positieve ervaringen met Bach bloesems.
Rescue Remedy staat standaard in mijn kastje.
If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts.
What you feel is created largely by what you allow yourself to think.
Meningen zijn welkom. Afbreken vind ik een minder goede eigenschap van sommige mensen. Erger nog voor sommige wordt het een hobbyOorspronkelijk Geplaatst door Arabesk
Evenveel studies tonen aan dat sommige placebo's even goed werk leveren dan traditionele geneesmiddelen.
Psychologie blijft duidelijk altijd mee spelen. Gooien we dan vanaf nu allemaal onze geneesmiddelen weg????
Elke stof is giftig aan een te hoge dosis, ook van water kan je dood gaan
Zoals je zelf zegt "in sommige oliën" zitten giftige stoffen, vooral dan diegene die van slecht kwaliteit zijn. En dan is het gif meestal niet van de oorspronkelijke plant afkomstig maar door een slecht distilaat of door vervuiling van de plant door pesticide, bodemvervuiling,enz...
Ik weet dat de oliën in de silverlinde allen getest worden via een gaschromatografie en andere onderzoeksmethode. Hun oliën zijn zuiver, daarom koop is graag daar.
By the way, ik heb daar geen aandelen en ik ben daar geen student!!!!!
Als mijn paard/hond goed reageert op Bach of op Essentieële oliën dan is dat prima voor mij en mijn paard/hond wat eender welke studie ook schrijft!
Over elk onderwerp vind je evenveel studies die iets ophemelen of afbreken.
Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
Joni Bentley
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Normaal gesproken bemoei ik me niet met dit soort discussies, maar in dit geval wil ik graag toch even reageren.Oorspronkelijk Geplaatst door Arabesk
Ik vind het heel jammer dat je de aromatherapie zó onderuit probeert te halen, gebaseerd op gebakken lucht. Heb je zelf de referenties die je opgeeft wel gelezen? Of alleen de koppen ervan? In [2] wordt namelijk gewezen op het gevaar van wierook en luchtverfrissers, het woord aromatherapie wordt slechts 1x genoemd, aan het begin van het artikel. (Hoewel binnen de aromatherapie inderdaad vele oliën verkrijgbaar zijn die van slechte kwaliteit zijn of chemisch vervaardigd, alleen hier zou een schadelijk effect te verwachten zijn, wat door elke serieuze aromatherapeut beaamd zal worden.)
Maar het meest verbaast mij de gerenomeerde onderzoeken die je aanhaalt, als je de artikelen leest, dan wordt al snel duidelijk dat het onderzoek werkelijk niets te maken heeft met het testen van de werking van essentiële oliën, maar slechts een onderzoek is naar de reactie van het lichaam op het gedurende 30 minuten ruiken van de geur van citroenolie, en dat zou dan pijnstillend moeten werken, of het immuunsysteem versterken? Belachelijk! Dat is het zelfde als wanneer ik een asperine in water oplos en dat in een ruimte verdamp en mensen dat laat ruiken. Dan werkt dat naar mijn idee ook niet pijnstillend. Idem voor het laten ruiken van antibiotica, dan wordt je infectie ook niet bestreden. Er is dus inderdaad geld weggegooid, maar dan het geld waar dit onderzoek mee is gefinancieerd
Als je de werking van etherische/essentiele oliën wilt testen, doe het dan wel goed. Gelukkig is in Australië wel gedegen onderzoek gedaan, o.a. naar de werking van tea tree olie als antiseptische olie, en hier zijn voldoende bewijzen voor op tafel gelegd. Sterker nog, tto wordt in Australië ook in ziekenhuizen gebruikt als ontsmettend middel.
Nog even over jouw opmerking dat essentiele olie niet wil zeggen dat deze onmisbaar is, dat klopt. Essentieel wil hier ook zeggen dat het de essentie van de plant betreft, de kern, de kracht. En niet zoals bij essentiele voedingsstoffen dat deze onmisbaar zijn. Het lijkt dan meer op dat je bij voorbaat de toon al scheef wilt trekken.
Ten laatste wil ik ook graag even wijzen op de vele reacties die onder de bedoelde artikelen staan, waarin ook duidelijk wordt aangehaald dat het onderzoek kant nog wal raakt. Het staat dus wel interessant om met referenties te gaan gooien, maar kom dan ook met iets steekhoudends.
Kwalitatief goede essentiele olie (zoals die van de Silverlinde) zijn zeer breed inzetbaar als gezondheid ondersteunend of bevorderend middel, mits op de juiste manier toegepast. Ik gebruik al jaren in verschillende situaties de oliën, zowel voor mezelf en mijn dieren als voor anderen en ik haal hier zeer positieve resultaten mee. Mijn dierenarts gaat hier gelukkig ook in mee en menig keer hebben we de antibiotica laten staan voor een milde infectie en in plaats daarvan de tea tree olie ingezet. En bijvoorbeeld brandwonden genezen een stuk beter met behulp van lavendelolie. En hoeveel wonden en wondjes ik wel niet behandeld heb met een mix van ess. olie (op een drager van jojobaolie) die heel mooi genezen zijn zonder achterlaten van litteken.
Nog een voorbeeld is een jonge hond met Demodex die ik als casus had, de dierenarts van die eigenaar adviseerde om de hond met zeer zware middelen te behandelen (o.a. wassen met zeer agressief chemisch middel), omdat de zalf die hij had gegeven niet had geholpen. De eigenaar wilde dit niet en in plaats daarvan hebben we de plekken behandeld met een mix van ess.olie (w.o. tea tree en geranium) en de plekken waren met drie weken geheel verdwenen en zijn ook niet meer terug gekomen.
Marjolein (5e jaars student Silverlinde).
Bladwijzers