Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: zuur

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    3

zuur

Ik was daarstraks de pushing passenger aan het oefenen zodat 'k dat kan laten filmen. Vanuit halt reageert casandra héél licht om naar stap te gaan. Ze had er echt plezier in, maar van het moment ik draf vroeg reageerde ze niet direct dus 'k doorloop m'n fases: smile with all 4 cheecks, squeeze met je benen en dan zwaaien met uiteinde van de LR. Maar van het moment dat ik squeeze met m'n benen gaan haar oren plat in haar hals net zolang tot 'k de squeeze los en dan floepen die oortjes naar voren. Het leek me zeker niet dat ze er geen plezier in had, want ze leek het wel tof te vinden van nog eens te rijden (is ook alweer 2 maanden geleden en een jaar geleden da'k nog in de piste gereden heb met haar). Ze was ook héél erg Lb... 't is niet dat vanaf da'k squeeze met m'n benen ze ook RB wordt, 't is zo echt een paar seconden en dan floepen die oren weer naar voren...

En dan had 'k nog een vraag... Rechts opstappen is een ramp heb 'k gemerkt... Sinds da'k gevallen ben ben 'k lang zo lenig niet meer en 'k heb het héél moeilijk om me met die voet af te duwen omhoog... Doet echt héél erg zeer... Nu vroeg 'k me af of het toegestaan is om langs rechts om te stappen vanaf een opstapje?

Ik ga sowieso ook eddy en marieke eens mailen hiervoor.

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Re: zuur

En dan had 'k nog een vraag... Rechts opstappen is een ramp heb 'k gemerkt... Sinds da'k gevallen ben ben 'k lang zo lenig niet meer en 'k heb het héél moeilijk om me met die voet af te duwen omhoog... Doet echt héél erg zeer... Nu vroeg 'k me af of het toegestaan is om langs rechts om te stappen vanaf een opstapje?
    Of dat mag dat betwijfel ik, wat ik wel weet is dat het makkelijker aanwent als je de beugels een heel stuk langer laat aan de rechterkant.
    (en laat dat nou -bij goed filmen- helemaal niet zo heel erg opvallen )
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Maar van het moment dat ik squeeze met m'n benen gaan haar oren plat in haar hals net zolang tot 'k de squeeze los en dan floepen die oortjes naar voren. Het leek me zeker niet dat ze er geen plezier in had, want ze leek het wel tof te vinden van nog eens te rijden (is ook alweer 2 maanden geleden en een jaar geleden da'k nog in de piste gereden heb met haar). Ze was ook héél erg Lb... 't is niet dat vanaf da'k squeeze met m'n benen ze ook RB wordt, 't is zo echt een paar seconden en dan floepen die oren weer naar voren...
    Oren naar achteren lijkt me ook geen uiting van RB gedrag hoor. Eerder een LB waarschuwing naar jou toe..
    Let maar op dat je goed je fases doorloopt (en consequent vasthoudt) tot ze werkelijk aandraaft. Als je onder de indruk zou zijn van haar oren (lichaamstaal) en te vroeg stopt met je fases hierdoor, geef je toe aan haar haar waarschuwing en heb je kans dat ze een keer in je been bijt.
    Passive persistion

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    3

't is niet echt dat 'k zo onder de indruk ben, maar 'k vroeg me af hoe ik hier het beste op zou reageren, want 'k weet dat dat met da'k m'n level wil filmen (wat gisteren niet doorgegaan is) dat dat sowieso gaat voorkomen.

Ja dat in mijn been bijten heb 'k idd al meegemaakt... Ze durft dat al eens doen als 'k de ORS vraag... Ze lijkt dan heel beledigd.

Dus moet gewoon verder m'n fases verhogen tot ze werkelijk aandraaft en dan alle druk pas laten vallen. Ga het zeker doen.

@hanneke, hmm dan heb 'k een probleem... ik kan m'n beugels niet langer doen want die zitten vast geplakt met tape omdat ze anders storen aan m'n been als 'k endurance rij... Ik ga het dan toch maar zo proberen...

Ik zat gister een savvy club dvd te kijken. Daar zag ik een paard wat zijn oren naar achter deed uit onzekerheid. De rest van de lichaamstaal straalde ook totaal geen agressie uit. Ik had dat nog nooit eerder gezien. Nu lees ik jouw verhaal en eigenlijk heb je al geconcludeerd dat het zuur is. Jij kent Cassandra natuurlijk het beste maar ik vraag me dus ineens af, weet je wel zeker dat het zuur is?

En als je lol hebt, zoals jij hier omschrijft, dan past het zure ook helemaal niet in het plaatje. Wellicht kun je eerst eens controleren of je haar niet in de weg zit met je houding, lijf, zit, waardoor ze niet vooruit kan. Of wellicht dat je tegenstrijdige signalen afgeeft. Dus blokken met je lijf terwijl je voor de rest je fases van aan draven doorloopt.

Ik zou maar zo mijn fases niet verhogen als ik dit lees. Ik zou eerst eens verder onderzoeken. Succes!
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    3

goh nu raak 'k aan het twijfelen... Zondag komen ze toch filmen... dan wil 'k dat stukje film wel eens posten hier om van jullie eens feedback te krijgen.

Een tijdje geleden dacht 'k bijvoorbeeld bij het camion laden dat ze eigenlijk gewoon dominant was, tot die instructrice zei dat ze gewoon onzeker was... Ik kan soms echt dat verschil niet zien tussen dominant gedrag en onzekerheid...

Ik denk maar zo, als je twijfelt, ga er dan maar van uit dat het onzekerheid is. Een keer te lief zijn, geeft over het algemeen weinig problemen. Een keer doordrukken als ze onzeker is, kan heel wat meer schade veroorzaken.
    www.innerfeeling.nl

Maak maar een filmpje Willeke. Ik ben zeer benieuwd naar jouw Cassandra.

Ben het ten dele met Roos eens. Doordrukken als het onzekerheid is, is natuurlijk niet helemaal eerlijk voor je paard. Dat te lief zijn over het algemeen weinig problemen geeft... nou???
    (Lees maar eens in verhaaltjes over Pathospaard, leuk voorbeeld van te lief zijn)

Het bijten in je been bij het vragen van de ors lijkt me ook een erg LB actie.

Filmpje zou wel helpen. Ook en vooral voor jezelf. Veel van de lichaamstaal zie je niet als je erop zit.

Oh wacht Trea, ik schreef:

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Een keer te lief zijn
    Constant te lief zijn kan levensgevaarlijke situaties op leveren. We zijn het wel eens hoor denk ik.

Ben ook erg benieuwd naar het filmpje.
    www.innerfeeling.nl

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    3

zal zondag avond eens een stukje posten... Misschien zie ik het dan zelf ook wel
    Over het algemeen is ze wel een paard dat vooral LB is... Ze wordt niet vlug RB en als ze eens RB wordt is dat over het algemeen weer héél snel om te buigen naar LB... 't is een paard wat niet snel onder de indruk is van iets, allé zo komt dat bij mij toch over

hihi moet opletten wat ik ervaar wil nog niet zeggen dat dat werkelijk zo is

Bladwijzers

Forum Rechten