Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Stal schilderen

Actief Forumlid aylakim's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Stal schilderen

Hallo, Nu de paarden toch bijna geen gebruik maken van hun gewone stal zou ik die wel willen schilderen want het wit is een ondefiniëerbaar kleur geworden. Weet iemand welk soort verf ik wel , of wat ik eventueel zeker niet mag gebruiken?
    Heeft iemand een idee van invloed van kleuren?
    Van de eigenaresse mag ik doen waar ik zin in heb.
    groetjes Brenda
    keep it fun!

Re: Stal schilderen

Je kan het beste verf op water basis gebruiken.
    Wij zijn nu ook aan het schilderen, de bovenkant wit en de onderkant donker groen.
    Veel plezier met schilderen

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Glans/lichte kleur blijft langer goed dan mat/donkere kleur en werkt ook nog eens beter tegen de warmte.
    Maar groen ofzo is een stuk mooier, hoewel dat natuurlijk weer afhankelijk is van de omgeving en de omwonenden
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    3

ik zal het straks eens navragen aan m'n zusje, die studeert schilder & decoratietechnieken. Ze kent vrij veel af van verf ed...

Het enige dat ik weet is dat ze ook het liefst met watergedragen verf werk ipv solventgedragen verf. Maar haar enige motivatie daarvoor is dat het materiaal makkelijker proper te maken is en je het materiaal kan hergebruiken. Bij solvent gedragen verf moest je dacht 'k je borstels wegsmijten...

Ik heb mijn stallen aan de binnenkant (licht)blauw geschilderd. De kleur van de hemel op een zomerse dag. Volgens 'eeuwenoude' overlevering goed tegen de vliegen en uit ervaring kan ik zeggen dat het klopt.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

blauw idd! Helpt tegen de vliegen.

Aangemeld
    Oct 2005

Het is ook enkel de binnen kant en ook met onze witte muren hebben we geen last van vliegen. Hemelsblauw lijkt me wel mooi.
    Kan je glansverf kopen op waterbasis?
    keep it fun!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

even naar de gamma en je weet 't! Denk 't wel hoor. Verf op waterbasis is populair.

Wilma
    Guest

Gerrie, die we nogal eens inschakelen als we ergens niet uitkomen, zij communiceert met de paarden, aan haar had Daisy verteld dat ze heel graag een berglandschap geschilderd wil hebben in de stal!!! Wij hebben het nog niet gedaan, zou er ook nooit opgekomen zijn, en wij hadden ook helemaal geen vraag hierover, maar daar kwam ze zelf mee!!! Dus blijkbaar zijn paarden wel gevoelig voor kleur of wat dan ook. Buurmeisje had een spiegel in de stal hangen en ook een radio. vond ik ook wel een idee!!!

Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Ik sprak laatst met een schilder en die vertelde dat verf op waterbasis heel giftig is. Er zitten bepaalde stoffen in die, als je deze als mens op je huid krijgt, meteen in je bloedbaan trekken. Bovendien is verf op waterbasis heel gevoelig voor viezigheid en watervlekken. Helaas heb ik dit te laat gehoord en zat net een week mijn keukenblad én eettafel in de verf op waterbasis. Op acrylbasis schijnt minder erg te zijn... (verder weet ik niets van verf hoor).
    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Dubbelpost
    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Aangemeld
    Oct 2005

Gelukkig ben ik niet zo snel. Volgende week zal ik eens beginnen met de stal te reinigen met de hoge druk reiniger. Het lijkt me ook dat acrylverf beter tegen vuil kan en beter aan de muur hangt.
    Ik had ook al gedacht om iets decoratiefs toe te voegen. Ik had dan aan bloemen gedacht, gele hartjes met rode blaadjes. Ik heb er wel geen idee van of Ayla dit mooi zal vinden. Het moet fantastisch zijn om zo te kunnen communiceren met paarden maar mij lukt dat niet
    keep it fun!

oliegedragen of watergedragen blijft gelijk kwa giftigheid eigelijk.we zijn nu over aan het gaan op watergedragen en minder en minder de oliegedragen verven omdat watergedragen gemakkelijker schoon te maken is en gemakkelijker weg te werken voor het milieu over 10jaar is oliegedragen verf niet meer van toepassing.maar vermits het nu nog in gebruik is zou ik je toch aanraden oliegedragen verf te gebruiken.satijnlak aan de onderkant is waterdicht makkelijk te onderhouden blijft langer de hippe kleur is nu pink!!hihih flashy kleuren zijn in voor de bovenkant zou ik dan toch voor een neutrale matte kleur gaan ook oliegedragen.je borstels was je gewoon uit met tinner of white spirit.je rol is dan als je muur al eens geverf is en dus al gevuld een gewone wolle rol met korte haren of een mouse rolletje maar die moet je dan wel weggooien of als de muur heel ruw is is een rol met lange haren veel beter.en als je oliegedragen gebruikt handschoenen is toch wel plezanter als je erna je handen niet wilt proper maken met white spirit wat niet gezond is en je handen drogen er serieus door uit.een rol met lange haren is wel spatten.
    ps oliegedragen is solvent verf.als je nog vragen hebt stel ze maar gerust
    allemaal beestjes

Aangemeld
    Oct 2005

Vandaag begonnen. Eerst deze morgen mijn man meegesleurd om me te helpen met de hogedrukreiniger. Ter hoogte van mijn madammeke haar poep was het echter overal zo vettig dat ik 2 opties had. Alles (oude verf) eraf spuiten of met de schuurborstel grondig schrobben. We hebben dat laatste gedaan en zijn dan om witte satijn acrylfaçadeverf van Levis geweest. Om mijn project "muurbloempje" te realiseren heb ik nog een staaltje van geel en aarbeirood mee gebracht. Omdat er gedeeltelijk heel oneffen stukken muur bij zitten hebben we geschilderd met van die brede borstels en met 1 laag is het resultaat geslaagd. Nu effe laten drogen en de bloempjes kunnen er morgen op. We hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om de hooiruif te elimineren, zo heeft ze wat meer ruimte. Als ik een gepaste spiegel vind hang ik die er later ook nog in. Ayla mag dan terug haar stalletje betreden en visite uitnodigen. Ze zijn met 4 paardjes en gaan wel vaker buurten bij elkaar. Ze hebben wel al ondervonden dat het met 3 een beetje krap is in 1 stal.
    bedankt voor jullie advies.
    keep it fun!

Wilma
    Guest

Natuurverven op lijnzaadolie zijn beter dan acryl, en zijn heel sterk.
    En leuk om van alles in de stal te schilderen. als jij het leuk vind, vind je paard het ook vast leuk.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten