Pagina 4 van de 11 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 156

Topic: Parelli Patterns

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Parelli Patterns

Bedankt Anna! Nu snap ik er meer van!

@Diesel_:Er is juist géén uitleg als ik het zo lees. Geen theoretische hoe je stap voor stap de oefening moet doen. Meer een beeld van hoe het uiteindelijk uit moet zien. Niet bedoeld ter vervanging van de Level 1, 2 en 3 pakketten. Maar een soort samenvattingserie. Een quick reference guide voor als je alles al een keertje gedaan hebt en even snel wilt weten hoe ging het ook weer? Als ik het goed begrepen heb.

Actief Forumlid Ginny's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006

ik ben nét terug uit Birmingham en heb aldaar de patterns gekocht.

Ondanks de uitleg dit weekend en de vragen die ik de 'loslopende' instructeurs gesteld heb, snap ik er nog niet veel van. En ik weet meerdere met mij niet dus het ligt niet aan mij.
    Ondanks de introductie konden de instructeurs die rondliepen geen antwoord geven op specifieke vragen omdat ze de dvd's zelf nog niet gezien hadden....vreemd.

Ik ben bang dat dátgene wat Parelli zo aantrekkelijk maakt voor velen; het aan het handje nemen en je stap voor stap alle Savvy's leren, met de nieuwe pattern pakketten teniet word gedaan. Want zeg nou zelf, de meesten onder ons zijn begonnen met Parelli omdat men in 'problemen' zat...ik wél in ieder geval.

Ik ben niet negatief over wat ik gezien heb, maar stel wél vraagtekens. Ik hoop e.e.a. duidelijker is na de dvd's bekeken te hebben.

Forumlid Karin88's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2006
    Leeftijd
    36

Maar hoe komt het nieuwe examen er dan uit te zien?
    Moet je dan de oefeningen die op de dvd's te zien zijn, zelf kunnen en dit filmen en opsturen?
    Of moet je een ander pakket kopen om de examens te kunnen doen?

Actief Forumlid ingejanssens's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006
    Leeftijd
    58

En wordt het nu simpeler of ingewikkelder?

"The self assessment will be a part of the new official assessments commencing
    January 2009. How you will take the official test will be very different. Pat Parelli
    has been working on the concept of a levels ‘audition’ that you will take in two
    categories: Level 1 - 2 and Level 3 - 4. You will still be graded Level 1, 2, 3, or
    4 but the test is not limited to one level. In this way it will be easy to see if, for
    example, you are Level 1 but already demonstrating a lot of skills worthy of Level
    2... and be acknowledged for it. While the tests will be conducted in one Savvy at
    a time, the colored Savvy Strings will be awarded once each level is achieved in all
    Four Savvys. A certificate will be awarded for a level achieved in one Savvy at a
    time."

Dus nu kan je bv een certificaat level 3 online behalen, zonder de rest van de taken van level 3 te doen.

Dit lijkt me toch wel veel interessanter dan de vorige formule.
    Mijn paarden zijn m'n echte vrienden
    https://www.facebook.com/groups/1409316672673002/

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    24

dat lijkt me ook fijn als je door omstandigheden niet kunt rijden enzo
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forumlid Karin88's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2006
    Leeftijd
    36

Oeps.. Ik zie net dat bij 'Parelli level examens' het nieuwe assesment al online staat..

Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2006

ik heb ze vandaag gezien de patterns, wel leuk, spijtig dat het alleen Pat is ( die ik tot nu toe gezien heb) terwijl ik Linda ook graag hoor, want ik heb een LBI en bij Pat lijkt alles vaak vanzelf te gaan omdat hij zoveel RB paardjes heeft.

De patterns zijn leuk om inderdaad in te oefenen en geven me weer wat inspiratie bij, hoewel er niet echt veel in de boekjes staat, maar je weet welk de patronen zijn en vooral voor rijden zijn die voor mij handig.

de boeken met de mooie prentjes, zijn idd mooi, maar veel staat er niet in, wel staat er telkens in het kort in hoe je met elke horsenality moet omgaan bij elke savvy. maar voor derest staat er 1 zinnetje in, vertaald in 4 talen ofzo

weet niet of ik het geld er ga aan opdoen, misschien gewoon zon kaart met patronen kopen op de website en dan voor derest nadenken

maar wel een leuke evolutie vind ik, alleen hoop ik dat ik niet te gericht worden op hogere niveaus krijgen in mijn patterns voor mn paard er klaar voor is maar das typisch ik

Actief Forumlid Vulcan's Avatar
    Aangemeld
    May 2008
    Leeftijd
    41

Ik ben ook naar B'ham geweest, heb de pakketten ook aangeschaft, en ik snap er voor de moment ook nog niet veel van
    Boekjes heb ik al allemaal 'gelezen', nu t vriendje een slaappil geven zodat ik de tv kan opeisen om mijn eerste dvd te bekijken

Ik hoop dat de oefeningen duidelijk uitgelegd worden, ik vond het juist een groot voordeel van het 'oude' pakket dat alles stap voor stap uitgelegd werd! Ok, soms wel langdradig voor je eindelijk de uitleg kreeg waar je op zat te wachten, maar toch...

Ik moet eerlijk bekennen dat ik in staat was om de Pat van zijn paard te sleuren toen hij vertelde dat alle 4 levels in 1 pakket zaten en alles weer veranderd was!
    Maar goed, ik neem een afwachtende houding aan en ga eerst de dvd's bekijken en de savvyserver uitpluizen voor ik verder mopper!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Het begint voor mij al met de nieuwe termen als "savvy" (wat ik tot nu toe kende als een term voor je mate van horsemanship-kunde) en "patterns" zijn dat series oefeningen? Zijn bijvoorbeeld de 7 games één pattern?

Aangemeld
    May 2008
    Leeftijd
    41

De 4 savvy's zijn on line, liberty, freestyle en finesse.

De patterns zijn een hele reeks oefeningen, ze komen terug in de verschillende levels. Simpel vb: een cirkel is een pattern, in L1 moet je die in stap doen, in L2 in draf, in L3 overgangen maken op de cirkel, ... (Ik verzin maar wat om het duidelijk te maken )

De 7 games zijn geen pattern, maar een manier om je pattern tot een goed einde te brengen. Moet je bv je paard een 8 laten maken rond 2 tonnen en zelf op 1 punt blijven staan heb je de 7 games nodig om je paard duidelijk te maken wat hij moet doen. Maar de 7 games worden in het pattern pakket niet aangeleerd precies, of misschien op de dvd's maar ik ben nog steeds aant wachten tot die slaappil werkt om dat uit te zoeken.
    Ofwel heb je de 7games dvd van de succes series hiervoor nodig
    Volgens wat ik begrepen heb van de instructrice in B'ham ga je vanaf september wel allerlei vragen kunnen stellen op de savvyserver, daar gaan ze een overvloed aan informatie opzetten.
    Veel mensen vonden het stap voor stap en Stephanie Burns blijkbaar saai in de 'oude' pakketten, op de savvyserver kan je dan zelf de informatie opzoeken die je nodig hebt en moet je zo niet meer het hele pakket aan teveel informatie doorlopen...

Denk ik

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Op de savvyserver? hihi, die bestaat niet meer
    Maar idd, op de website van de savvy club komt steeds meer info te staan.

Ik moet zeggen dat ik de oude pakketten echt tot verslijten toe doorgebladerd heb. En het bandje wel 100x gedraaid in de auto De nieuwe pakketten kwamen pas later uit, dus daar heb ik niet zoveel leer-ervaring mee.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    May 2008
    Leeftijd
    41

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Op de savvyserver? hihi, die bestaat niet meer
    Ja seg!

Juist een stukje online pattern dvd bekeken, en idd worden de 7 games er niet uitgelegd, dat moet je van de savvy club website halen. Op de dvd's staat dus hoe de oefening er uiteindelijk moet uitzien, niet hoe je tot daar geraakt.

Ik heb enkel het nieuwste oude L1 pakket, zou eigenlijk graag het nieuwste oude L2 pakket hebben om eens te vergelijken met dit! Maar ja...

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Leeftijd
    53

Iedereen bedankt voor de informatie! Het wordt me allemaal nog niet heel veel duidelijker, maar ik denk dat de tijd het gaat leren .
    Het lijkt erop alsof de patterns je laten zien wat je kan bereiken, maar om het doen heb je meer info nodig. Die meer info staat in de pakketten en binnenkort dus op de Savvy-site.

Ik heb besloten voor nu gewoon door te gaan met wat ik al thuis heb liggen L1 en L2 nieuwe stijl en het LB&HB pakket. Kan ik mooi ondertussen nog even sparen voor de nieuwe Patterns .
    If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts.
    What you feel is created largely by what you allow yourself to think.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Maar voor zover ik het zie, zijn die patterns ook niks nieuws. Bullseye, falling leaf, cloverleaf, sniff this, corners game, dat zijn allemaal dingen die je al uit de voorgaande L1 en L2 pakketen hebt kunnen halen.
    Dus ik vraag me nog steeds af wat er nou zo spectaculair is aan dit pakket, behalve dan dat het alles op een andere manier op een rijtje zet????

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Stel dat ik, om een soort continue factor toe te voegen, lid wil worden van de Savvy club. Kan ik dan als beginner daar wat aan hebben? Of is dat alleen interessant als je al verder bent?

Pagina 4 van de 11 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten