Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: foto's van de hoeven

  1. #1

    foto's van de hoeven

    ik heb een cursus natuurlijk bekappen gedaan,vlak voordat ik mijn paard kocht was ze voor het laatst bij de smid geweest daarna niet meer omdat ze erg bang was bij de hoefsmid en steigerde.ik heb haar toen eerst netjes voetjes leren geven en ben dagelijks met de veil aan de gang gegaan,zodat ze eraan kon wennen,nu kan ik langzamerhand steeds iets langer bezig zijn.

    hier foto's van haar linker en rechter voorhoef (deze waren er het slechtst aan toe)

    dit zijn de foto's van 3 maanden na de laatste bekapping door een traditioneel hoefsmid:

    links





    rechts






    Foto's van een natuurlijk bekapper die ik heb laten komen,was niet zo tevreden,heeft eigenlijk alleen de straal wat bijgesneden en de hoefwand kort geknipt met een tang,maar het was wel een goed begin,want als ik alles er af had moeten veilen was ik een hele tijd bezig geweest!

    links




    rechts





    en hier foto's van een maandje rustig aan bezig zijn,het is nog lang niet perfekt hoor,maar er zit duidelijk verbetering in!

    links





    rechts





    deze foto's zijn van een paar dagen terug,nu zijn de hielen al wat beter gelijk,en de afronding is wat mooier,foto's volgen nog.

  2. #2

    Re: foto's van de hoeven

    niemand met tips?

    zal van het weekend even nieuwe foto's maken.

    het lijkt overigens wel of sinds een paar dagen het laagje van de oude zool steeds makkelijker loslaat,aan het begin kreeg ik er bijna niks van af met de hoevenkrabber,maar nu hoef ik er maar naar te kijken of er komt al wat af.

    ook zijn er nu stukken zool die er een stuk gladder uitzien en waar ik echt niks vanaf krijg,ik neem aan dat dit de nieuwe zool is die in zicht komt.

  3. #3
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Re: foto's van de hoeven

    marco krul vragen om je paard te komen doen...

    Die man weet waar hij mee bezig is en is heel goed met paarden...ok met angstige paarden!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  4. #4
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: foto's van de hoeven

    Ziet er best netjes uit volgens mij. Maar zo nu en dan iemand laten komen die je werk controleerd kan geen kwaad denk ik, vooral in het begin. Ik vindt het knap dat je het zelf doet, vindt het altijd zwaar werk, maar ben ook altijd onzeker of ik het wel goed doe, vooral goed recht etc.

    Groetjes Janneke.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  5. #5
    Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.136

    Re: foto's van de hoeven

    Tsja, wat wil je horen dan?
    Ik kan en wil niet op basis van een paar fotootjes uitspraken doen. Niet in dit soort gevallen (en zie dat maar als een compliment want als het echt een groot drama was zou ik het wel zeggen

    Laat je werk regelmatig in real-live controleren door een prof, en dan denk ik ook het eerst aan Marco. Heb je dit http://www.nhforum.nl/viewtopic.php?f=40&t=17800 topic gelezen?
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

    The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

  6. #6

    Re: foto's van de hoeven

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
    Tsja, wat wil je horen dan?
    Ik kan en wil niet op basis van een paar fotootjes uitspraken doen. Niet in dit soort gevallen (en zie dat maar als een compliment want als het echt een groot drama was zou ik het wel zeggen
    dank je wel!

    Laat je werk regelmatig in real-live controleren door een prof, en dan denk ik ook het eerst aan Marco.
    komt hij ook in noord holland (enkhuizen)?

    had al gedacht om de traditionele hoefsmid van mn stalgenoot binnenkort eens te laten kijken,maar ja,dat is toch net weer even anders dan een natuurlijk bekapper.

    tot nu toe heb ik het nog niet laten controleren,maak wel zelf regelmatig foto's die ik dan op mn gemak kan bekijken,als ik dan iets zie wat niet naar mijn zin is dan schrijf ik het op en werk het de volgende dag bij.

    ik ben zelf aan de slag gegaan omdat mn paard erg angstig was bij de smid,ook nu wil ze als ze een dwarse bui heeft nog wel is omhoog komen als ik haar voorbenen doe,maar ze gaat gelukkig niet in mn handen hangen ofzo,en het gaat iedere week een stukje beter.

    ik doe de hoeven dan ook dagelijks zodat het voor haar de normaalste zaak van de wereld wordt,even dagelijks de vijl er overheen halen dus,scheelt mij ook een hoop werk waardoor het ook niet te zwaar wordt.

    het enige wat ik lastig vind is een goede afronding te maken,haar been naar voren strekken vind ze nog erg eng,laat staan haar hoef ergens opzetten,dus ik probeer nu vanaf onderen zeg maar(als ik de hoef gewoon opneem) een afronding te maken,maar dat krijg je natuurlijk nooit zo mooi als een goede mustangroll.

    de steunsels heb ik een aantal keer weggesneden tot op de zool,maar die zitten er met 2 dagen weer,dus dat zal niet voor niks zijn,het enige wat ik daar nu nog aan doe is zorgen dat ze niet onder de hoefwand vandaan komen.

    ik zal vanavond eens proberen om nieuwe foto's te maken.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •