het heeft een hele tijd geduurd voor ik arramis had geleerd dat hij on line en met mij op zen rug ook kon draven. misschien weten jullie het nog, problemen met de sqeeus en moeder/vader techniek.
ondertussen heeft hij het draven met mij, bij de sqeeus, op de circel, met mij erop, ... goed door en gebruikt het soms tegen mij in de zin van draven wanneer hij zin heeft of als hij net geen zin heeft om te werken. net alsof hij denkt: als ik heb gedraafd mag ik stoppen. wat nooit is gebeurt trouwens want we stappen meestal goed uit.
het probleem:
op de circel begint hij achter men rug te draven en als ik de yoyo op de circel doe gaat hij weer in stap maar na een paar passen weer in darf.
ook met de CS zijn richting blokken zoals Parelli beschrijft werkt niet. even maar ook dan gaat hij weer in draf.
passive pursitance lijkt nu gewoon niet te werken...
ook bij het rijden gaat hij als hij het beu wordt gewoon in darf, een snelle draf...
veel ORS, 2 stappen later weer in draf. we zijn dan meer aan het stoppen vertrekken dan wat anders en het lijkt ook niet te helpen.
dan ben ik overgegaan op het: als jij wil draven, OK, maar wel waar ik wil en zolang ik wil. toen ging hij gewoon in staking na een tijd. dit wil zeggen, plotseling stoppen en dan echt met zen staart zwiepen. hoofd hoog houden, bokken, platte oren.
hij was gewoon echt lastig dat hij niet mocht doen wat hij zelf wilde.
terug overgegaan op ORS toen ik hem weer in stap kreeg en hij zelf begon te draven maar na bijna drie kwartier ging hij nog steeds na 2 stappen in draf.
wat doe ik toch verkeerd. ik vond noghthans dat ik het goed probeerde op te lossen. blijkbaar denkt hij er anders over.
Bladwijzers