Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: hij gebruikt 'draf' tegen mij.

  1. #1
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    hij gebruikt 'draf' tegen mij.

    het heeft een hele tijd geduurd voor ik arramis had geleerd dat hij on line en met mij op zen rug ook kon draven. misschien weten jullie het nog, problemen met de sqeeus en moeder/vader techniek.

    ondertussen heeft hij het draven met mij, bij de sqeeus, op de circel, met mij erop, ... goed door en gebruikt het soms tegen mij in de zin van draven wanneer hij zin heeft of als hij net geen zin heeft om te werken. net alsof hij denkt: als ik heb gedraafd mag ik stoppen. wat nooit is gebeurt trouwens want we stappen meestal goed uit.

    het probleem:
    op de circel begint hij achter men rug te draven en als ik de yoyo op de circel doe gaat hij weer in stap maar na een paar passen weer in darf.
    ook met de CS zijn richting blokken zoals Parelli beschrijft werkt niet. even maar ook dan gaat hij weer in draf.
    passive pursitance lijkt nu gewoon niet te werken...

    ook bij het rijden gaat hij als hij het beu wordt gewoon in darf, een snelle draf...
    veel ORS, 2 stappen later weer in draf. we zijn dan meer aan het stoppen vertrekken dan wat anders en het lijkt ook niet te helpen.
    dan ben ik overgegaan op het: als jij wil draven, OK, maar wel waar ik wil en zolang ik wil. toen ging hij gewoon in staking na een tijd. dit wil zeggen, plotseling stoppen en dan echt met zen staart zwiepen. hoofd hoog houden, bokken, platte oren.
    hij was gewoon echt lastig dat hij niet mocht doen wat hij zelf wilde.
    terug overgegaan op ORS toen ik hem weer in stap kreeg en hij zelf begon te draven maar na bijna drie kwartier ging hij nog steeds na 2 stappen in draf.

    wat doe ik toch verkeerd. ik vond noghthans dat ik het goed probeerde op te lossen. blijkbaar denkt hij er anders over.

  2. #2
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: hij gebruikt 'draf' tegen mij.

    Nou dit heb ik bij Shiva soms ook wel eens, dat ze bij het rijden de hele tijd wil draven. Maar dan weet ik gewoon dat ze té right brained is en dan stap ik af en doe ik grondwerk totdat ze left brained is. 't Is gewoon te gevaarlijk om er dan op te zitten vind ik.

    Verder kan ik je niet echt tips geven (aangezien ik zelf nog maar even ver zit als jou en dus niet meer ervaring heb ), maar daar zijn de meer-ervarenere hier dan voor hé ...

    xxx julie

  3. #3
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: hij gebruikt 'draf' tegen mij.

    hij is op die momenten wel left brained hoor, t'is wel een snelle draf maar meer om aan te tonen dat hij er snel vanaf wil zijn (van het werk dan)

  4. #4

    Re: hij gebruikt 'draf' tegen mij.

    en wat doe je dan als hij zelf gaat draven onder het rijden en jij zegt: okee, maar dan zolang als ik wil en hij staakt? Toch wel alsnog weer draven en dan nog 10 minuten hoop ik?

    Lastig hoor. Bij circling is het volgens mij vaak dat ze nog iets te opgewonden ofzo zijn om te stappen. Suus heeft dat (impulsieve Haf) ook vaak. Dan zeg ik meestal: wel eerst stappen als ik het vraag, maar omdat je kennelijk wil draven, mag je daarna draven, maar dan inderdaad zolang als ik nodig vind. En dan weer stappen. Andy deed dat ook met zijn nieuwe paard: draven, 10 minuten, snelle draf, lagzame draf, en dan stoppen. Wilde het paard niet stilstaan: draven draven draven: wil je nu stilstaan? etcetra. Werkte erg goed. Heb je hier iets aan?

    May the horse be with you!

  5. #5
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: hij gebruikt 'draf' tegen mij.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    en wat doe je dan als hij zelf gaat draven onder het rijden en jij zegt: okee, maar dan zolang als ik wil en hij staakt? Toch wel alsnog weer draven en dan nog 10 minuten hoop ik?
    oh ja, zeker en vast, tot het moment komt dat hij terug staakt en dan weer draven. het is echt niet zo dat vurig is op die momenten want de laaste keer hadden we eerst bijne een uur gegrondwerkt omdat hij zo vurig was. daarna was hij in zen normale doen en toen zijn we nog even gaan rijden.
    het is ook niet omdat we al een uur op de grond gewerkt hebben dat hij het doet want hij doet het ook als we maar 5 min. grondwerken en daarna rijden...

    het snelle en langzame draven zou best goed kunnen werken alleen heb ik de nselheid nog hniet volledig onder controle. mss daar eerst nog wat op oefenen dan?

  6. #6

    Re: hij gebruikt 'draf' tegen mij.

    tsja, is officieel level 3, maar ach.... Is iets dat Suusje heel goed kan, en je krijgt er veel concentratie van je paard van.

    May the horse be with you!

  7. #7
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: hij gebruikt 'draf' tegen mij.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    tsja, is officieel level 3, maar ach.... Is iets dat Suusje heel goed kan, en je krijgt er veel concentratie van je paard van.
    snelheid bepalen??? oh dat wist ik niet dat dat al in level 3 kwam. ik wist eig. helemaal niet dat dat bij het parelliprogramma hoorde.
    denk je dat dat de beste oplossing is voor ons probleem?
    zo ja, hoe oefen je dat dan het beste?

  8. #8

    Re: hij gebruikt 'draf' tegen mij.

    Geen idee of dat de beste oplossing is, denk het niet hoor.
    Gewoon volhouden, hem bewijzen dat hij niet zomaar zijn zin kan doen. Kan een paar jaar duren hahaha zei de hafeigenaar. Succes!

    May the horse be with you!

  9. #9
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: hij gebruikt 'draf' tegen mij.

    een paar jaar? ach, ik heb veel geduls dus dat moet lukken

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •