Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 32

Topic: vraagje zelf bekappen & Marco krul

  1. #16
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Re: vraagje zelf bekappen & Marco krul

    nou in eerste instantie NIET luisteren naar hoe wij het graag aan de paarden leren!!
    Dat is al fout nummer 1

    Dan als ik vraag of ze, als de paarden braaf zijn, even een korte pauze kunnen geven zodat ze leren dat ze hun been terug krijgen en niet hoeven terug te trekken, dit compleet negeren...

    Dan als ik vervolgens dus maar ZEG dat het een goed idee is om NU even een pauze in te lassen, toch nog even vasthouden en voila...paard trekt hoefsmid laat los...

    Gelukkig was het een jonge vent en ik heb hem met recht een fase 4 gegeven met het touw op zijn reet....welliswaar niet hard maar wel effectief...
    Daarna heeft hij prima naar me geluisterd

    Dat vind ik de grote BOE van hoefsmeden...ze zeggen altijd dat de eigenaar het goed aan de paarden moet leren maar begrijpen niet dat jaarlingen een korte spanningsboog hebben en het voor het leerproces echt belangrijk is NIET te wachten tot ze gaan trekken....en als ze gaan trekken niet loslaten maar wachten tot ze weer braaf zijn en dan loslaten!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  2. #17
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: vraagje zelf bekappen & Marco krul

    En DAT is dus zo fijn aan marco krul. mijn jaarling Nicky kan zo idioot doen als ze wil, maar zolang als het mogelijk is zal Marco onverstoorbaar verder gaan met bekappen tot Nicky besluit stil te staan. En hij bouwt WEL fijne pauzes in bij een bekapping.

  3. #18
    Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.136

    Re: vraagje zelf bekappen & Marco krul

    Precies, met Winner was hij ook geweldig (die is kramperig, wordt ook weinig gewaardeerd en gerespecteerd door hoefsmeden).
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

    The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

  4. #19

    Re: vraagje zelf bekappen & Marco krul

    Nou nou... wat hebben jullie slechte ervaringen met 'normal' hoefsmeden/bekappers

    Ik heb een 'gewone' bekapper en als ik zo eens lees waarin Marco allemaal zo geweldig is, dan is mijn bekapper EXACT zo. Ik heb nog nooit zo'n rustige, geduldige man gezien (met het lijf van een bodybuilder en handen als kolenschoppen) als mijn bekapper.

    En hij vraagt maar 20 euro

    Ik bedoel maar... er zijn er echt wel meer als alleen Marco Krul hoor.


    O ja... hij was laatst de fries van Marjolein's schoonmoeder wezen bekappen.. belde hij even later op dat hij gezien had dat Pebbles mok had. Of we dat even in de gaten wilden houden.

    Is dat service of niet?

  5. #20
    Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.136

    Re: vraagje zelf bekappen & Marco krul

    Natuurlijk zijn er meer goeie bekappers, maar dit topic gaat specifiek over Marco. Vandaar.
    En nee, ik heb geen goede ervaringen met traditionele hoefsmeden. De paar die ik ken hoeven niet aan mijn Linde te komen...
    Maar Trea, jij doet het toch zelf?
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

    The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

  6. #21

    Re: vraagje zelf bekappen & Marco krul

    Het ging ook over traditionele hoefsmeden als ik me niet vergis.
    Ik heb sinds ik zelf bekap ook een traditionele hoefsmid de hoeven eens laten bekappen omdat ik nekklachten had en het zelf niet kon doen.

    Maar Trea, jij doet het toch zelf?
    Zoals iedere zelfbekapper dat (vind ik) zou moeten doen, laat ik 4x per jaar een ander oog dan dat van mezelf over de hoeven van mijn paarden gaan. De rest van de tijd doe ik het zelf.

  7. #22
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Re: vraagje zelf bekappen & Marco krul

    Nou ik weet niet hoor...

    Ik heb in Frankrijk nog praktisch nooit een onbeslagen paard gezien
    Hoefsmeden hier lusten wel pap van die ijzes...en als ze komen bekappen ishet bijsnijden van de straal toch wel get aller belangrijkst

    Ik heb ze hier in Frankrijk nog niet ontmoet in elk geval...

    Enne wat dat betreft een echte boer....wat ik niet ken, dat vreet ik niet of moeilijk
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  8. #23
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Uitgeest
    Berichten
    649

    Re: vraagje zelf bekappen & Marco krul

    fijn te horen dat marco ook rekening houd met de jonge beestjes!

    Mijn kan soms echt moeilijk doen. Het klinkt misschien niet paardvriendelijk, maar als je even vasthoud, dan is het daarna gewoon klaar en blijft ze prima staan! Maar je moet haar dan inderdaad wel belonen door haar even los te laten als ze WEL rustig stilstaat

  9. #24
    Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.136

    Re: vraagje zelf bekappen & Marco krul

    [quote="Diesel_"]Het k]Wat is daar paardonvriendelijk aan? Soms moet je even 'doorpakken' om de boodschap over te krijgen. Ik heb er totaal geen moeite mee hoor.
    Het jammere is alleen dat voor sommige mensen allerlei grenzen zo vaag zijn... Tot waar pak je door? Hoe (heftig) pak je door? En dat ze ook nogal eens vergeten te belonen.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

    The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

  10. #25
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: vraagje zelf bekappen & Marco krul

    Heb zelf weinig verstand van hoeven daarom laat ik het altijd doen...

    Heb de laatste jaren veel verschillende hoefsmeden gehad (paar keer verhuisd en gewisseld ivm slechte ervaring) en er zaten slechte bij maar ook zeker hele fijne traditionele hoefsmeden. Het ligt zo aan de persoon zelf... Ik hoor namelijk ook veel goede maar zeker ook slechte ervaringen van mensen die hun paard laten doen door Marco....

    Krijg nu een dame, op aanraden van een vriendin ( http://www.hoofcomplete.com )
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  11. #26
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: vraagje zelf bekappen & Marco krul

    daar zit denk ik een typo in de link....

  12. #27
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: vraagje zelf bekappen & Marco krul

    Oeps sorry!!

    Heb het aangepast Bedankt voor het melden!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  13. #28
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Uitgeest
    Berichten
    649

    Re: vraagje zelf bekappen & Marco krul

    iemand idee of marco op vakantie is?

    Heb hem nu al 2x gemaild dat ik 4oktober mijn pony's ook wil laten bekappen, omdat hij dan dus al voor een stalgenootje komt en we wonen niet echt in de buurt maar nog steeds geen reactie..

  14. #29
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: vraagje zelf bekappen & Marco krul

    Marco kan je het best even bellen of smsssen... daar reageert hij altijd heel snel op!

  15. #30
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Uitgeest
    Berichten
    649

    Re: vraagje zelf bekappen & Marco krul

    het stond allemaal al genoteerd en hij had gemaild maar blijkbaar niet aangekomen!

    Hij wist precies wie ik was haha. ik kijk uit naar 4 oktober!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •