Het lukt me niet Gipsy in rechter galop te laten lopen. Dit probleem is zowel bij grondwerk als het rijden. Ook als hij op de wei loopt zie ik dat hij altijd de linker galop kiest.
Tijdens grondwerk, circling game, springt hij 9 op de 10 keer aan in linker galop. Wanneer hij toch in rechter galop aanspringt dan duurt dit slecht enkele passen en dan maakt hij een galopwissel naar de linker galop.
Bij het rijden lukt het mij soms na heel lang proberen. Het probleem daarbij is ook dat Gipsy RB wordt als ik te lang probeer. Wanneer we er uiteindelijk toch in slagen een rechter galop te hebben, dan voelt het echt heel vreemd. Maar dit kan ook mijn gevoel zijn, daar ik pas sinds kort terug galopeer en dit ervoor enkele jaren geleden was.
Dit probleem kan aan mij liggen. Misschien vraag ik het hem verkeerd?
Wat ik doe: ik neem contact met de buitenteugel (zodat hij licht inbuigt), met de binnenteugel leid ik. Mijn romp buig ik bol naar binnen. Mijn binnenbeen verwijder ik lichtjes en met mijn buitenbeen geef ik druk zodat hij zijn ribben naar binnen buigt. Gipsy loopt dan lichtjes zijwaarts en lichtjes gebogen rond mijn buitenbeen. Dan vraag ik hem aan te springen in galop.
Vergeet ik iets? Of maak ik een grote fout?
Zou het probleem misschien een lichamelijk probleem zijn?
Omdat hij dit probleem ook heeft bij grondwerk. Zou ik hem laten controleren door iemand? Zoja door wie, paardenosteopaat, kinesist,...?
Wat ik sowieso ga doen:
-Binnenkort mijn vader met Gipsy laten rijden. Kijken hoe hij dit probleem ervaart. Misschien kom ik zo te weten ofdat het aan mij ligt of aan Gipsy.
- In september ga ik 3dagen op centered riding cursus, hopelijk kan zij mij ook helpen.
Hebben jullie tips? Of weten jullie wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!
XxxJolijn
Bladwijzers